دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

ویژه نامه امام زمان صلوات الله علیه

فرج من نزدیک است، دعا کنید بَدا حاصل نشود



  آیا نباید در فکر این باشیم که از کسى(حضرت اباصالح المهدى ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف.) که خداوند براى اصلاح جامعه قرار داده بخواهیم که بیاید؟! خود او در مسجد سهله، جمکران، در خواب و بیدارى در گوش افرادى از دوستانش بدون این که او را ببینند، فرموده است: « فرج من نزدیک است، دعاکنید. » یا به نقلى فرموده: «فرجم نزدیک شده، دعا کنید بَدا تأخیر مقدّر نشود.حاصل نشود. »
درمحضربهجت جلد یک نکته 158 


 چرا به مسجد جمکران نمى آیى؟


  عدّهاى از پاکان و نیکان با حضرت صاحب ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ـ سؤال و جواب مى کنند و حاجت مى طلبند و جواب مى گیرند و در مسجد جمکران، صداى آن حضرت را مى شنوند!
آقایى را که در بیدارى دیده بودم، در خواب به من فرمود: چرا به مسجد جمکران نمى آیى؟
درمحضربهجت جلد2:نکته124


حضرت حجّت ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ـ از ما التماس دعا دارد!


  آقایى که زیاد به مسجد جمکران مى رود، مى گفت: آقا(حضرت غائب ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ) را در مسجد جمکران دیدم، به من فرمود: به دل سوختگان ما بگو براى ما دعا کنند، و یک مرتبه از نظرم غائب شد، نه این که راه برود و کم کم از نظرم غائب شود!
همین آقا هفته ى قبل از آن هم، حضرت را در خواب دیده بود. ولى افسوس که همه براى برآورده شدن حاجت شخصى خود به مسجدجمکران مى روند، و نمى دانند که خود آن حضرت چه التماس دعایى از آنها دارد که براى تعجیل فَرَج او دعا کنند!

 چنان که به آن آقا( شیخ ابراهیم حایرى ـ رحمه اللّه ـ در حال اعتکاف در مسجد کوفه) فرموده بود: اینها که به این جا آمده اند، دوستان خوب ما هستند، و هر کدام حاجتى دارند: خانه، زن، فرزند، مال، اداى دین؛ ولى هیچ کس در فکر من نیست!

 آرى، او هزار سال است که زندانى است، لذا هر کس که براى حاجتى به مکان مقدّسى مانند مسجد جمکران مى رود، باید که اعظم حاجت نزد آن واسطه ى فیض، یعنى فَرَج خود آن حضرت را از خدا بخواهد.
درمحضربهجت نکته176


حسین! مرا نشناختى؟!


  پیرمردى قمى که آدم راستگویى بود، چهل سال قبل( البته حضرت استاد ـ رحمه الله ـ این داستان را بیش از پانزده سال پیش نقل فرموده  اند.) براى ما نقل کرد که خیلى میل داشتم مسجد جمکران را سفید کنم. از آن جا که بسیار به این کار تمایل داشتم به حرم حضرت معصومه ـ علیهاالسّلام ـ رفتم و از آن حضرت خواستم از خدا بخواهد که من به این کار موفّق شوم. تا این که در خواب و یا بیدارى به من فرمودند:

 به فلان تاجر یا کاسب مراجعه کن، به او مراجعت کردم، او هم موافقت کرد. همراه با چهار کارگر به آن جا رفتیم. در خواب به من فهمانده بودند که گچ و لوازم کار و ترتیبات مصالح را مهیّا مى کنند. و گفته بودند که سه روز و نصف کار دارد، و گچ را از فلان جا روزى 15 مَن مى آورند و این که با آن گچ ها، مسجد و حجره ى خادم را نیز سفید کنید. تا این که پیرمردى را دیدم که محاسن سفید و پارچه ى سفیدى بر سر داشت. او گفت:

 این جا سه روز و نصف کار دارد، از این باغ کنار مسجد هر روز 15 من گچ مقابل مسجد مى ریزم، و مشغول کار مى شوید، و صبحانه و نهار شما هم با من باشد. گفتم: چه طور حساب مى کنید، کجا شما را پیدا کنیم؟ گفت یک جورى حساب مى کنیم، گفتم کجا شما را ببینم؟ گفت فلان جا در هر حال، آن مرد هر روز 15 من از باغ کنار مسجد گچ مى آورد و مقابل مسجد مى ریخت و صبحانه و نهار هم مى آورد.

 پس از پایان کار به رفقاى کارگر گفتم: این جا باشید، و رفتم با آن شخص تصفیه حساب کنم، ولى دیدم آن جا مسکونى نیست، به آبادى نزدیک جمکران رفتم و سراغ آن مرد را گرفتم و نیز گفتم: آیا کسى به این قیافه را در این جا مى شناسید؟ گفتند: چنین کسى این جا نیست. گفت: بى چاره شدم، کارگرها هم منتظر، از شدّت ناراحتى با صداى بلند گفتم: اى کسى که مرا سرگردان کردى، به حقّ فلان بیا حساب ما را تصفیه کن و ما را از سرگردانى نجات بده. صدایى را شنیدم ولى کسى را ندیدم که گفت: حسین، مرا نشناختى؟! مثل این که حضرت خضر ـ علیه السّلام ـ بود، فهمیدم متعارف نیست با خود گفتم: اگر عمله ها گفتند چرا دیر کردى، جواب آن ها را چه بگویم؟ ولى وقتى به آن ها رسیدم دیدم مى گویند چه خوب زود آمدى! با این که هر هفته به جمکران مى رفتیم، گویا در آن مدّت خواب بودم و با آن چه قبلاً مى دیدم کاملاً متفاوت بود، زیرا در آن مدّت در کنار مسجد باغ بود و اطاقى مقابل مسجد که آن آقا گچ را در آن جا مى ریخت، در حالى که قبلاً پهلوى مسجد باغى نبود که از آن باغ گچ بیاید، و نیز هیچ اثرى از اطاق روبروى مسجد که گچ را در آن جا مى ریخت دیده نمى شد ولى در این میان سفید کارى شدن مسجد یقینى بود و خواب و خیال نبود، و واقعا مسجد سفید شده بود. حتى هفته بعد رفتم ببینم آیا راستى مسجد را گچ کارى کرده ام یا در خواب بوده، دیدم سفید شده و حتى حجره خادم هم سفید است .
درمحضربهجت جلد سوم:نکته297


نماز خواند، اما چه نمازى و با چه صداى دلنشینى!


  آقایى که اهل علم بود مى گفت: بنده و یک شخص دیگر و یک پیرمرد شب جمعه ى گذشته ( حضرت استاد ـ رحمه الله ـ این مطلب را در اواخر دهه شصت فرمودند) به مسجد جمکران رفتیم، ساعت دوازده شب بعد از خواندن نماز و توسّل و روضه خوانى سیّدالشهدا ـ علیه السّلام ـ ، رفیقمان براى رسیدن به خدمتش(خدمت حضرت ولى عصر ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف) خیلى اظهار اشتیاق کرد. سپس آقایى را دیدیم که آمد و دم محراب مسجد چهار رکعت نماز خواند، اما چه نمازى و با چه صداى دلنشینى! من از یک طرف و آن رفیقمان از پشت سرش، صداى قرائتش را مى شنیدیم، تا این که آقا ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ـ بعد از نماز بلند شد و به طرف درِ مسجد حرکت نمود، و من نتوانستم از هیبت او از جا بلند شوم؛ ولى رفیقمان تا دم درِ مسجد از پشت سرش رفت و آقا از مسجد خارج شد و من تا دمِ در ایشان را مى دیدم. سپس رفتم و از درِ مسجد به طرف راست و چپ نگاه کردم، دیدم غایب شده است و او را ندیدم.
درمحضربهجت نکته375 


 رفتن به مسجد جمکران


  سؤال: براى رفتن به مسجد جمکران آیا شب جمعه بهتر است، یا شب چهارشنبه یا روز دوشنبه؟

جواب: فضیلت اعمال در شب جمعه معلوم است، و عدّه اى نیز در شب چهارشنبه به مسجد جمکران مى رفته اند و مى روند، چنان که مرحوم آقا شیخ على زاهد ـ رحمه اللّه  ـ شب هاى چهارشنبه به مسجد سهله مى رفت و در آن جا اقامه ى جماعت مى نمود. بعد از ایشان نیز شیخ آقا بزرگ تهرانى( صاحب کتاب الذریعة. ) ـ رحمه اللّه  ـ و مرحوم مدرّسى مى رفتند، اما این که آیا مدرکى در نزد این ها بوده است، یا خیر؟ به طور صحیح در نظرم نیست. به حسب ظاهر از عمومات استفاده مى شود، و شاید مزیّتى هم داشته باشد. در هر حال، منع بالخصوص ندارد، بلکه به جا آوردن آن به قصد رجا، نیاز به دلیل ندارد؛ زیرا ائمه ـ علیهم السّلام ـ در هر جا حاضر و ناظرند، مخصوصا این که اصل بناى جمکران به امام زمان ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ـ منسوب است.

 شاید اگر غیبت آن حضرت طول بکشد، در هر جایى، مسجدى و یا... براى ارتباط و توسّل به آن حضرت درست شود، چنان که در وادى السلام نجف، مقام امام مهدى ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ـ وجود دارد، و در مسجد سهله که منصوص و مأثور و داراى اعمال و ادعیه و نمازهاى مخصوص است، نیز مقام صاحب الزّمان وجود دارد، و در مسجد جمکران هم به تواتر کرامت هاى زیادى نقل شده که همه را نمى شود محمول بر غرض کرد.
درمحضربهجت نکته 442 


رفتن به مسجد جمکران در شب هاى چهارشنبه


  سؤال: آیا رفتن به مسجد جمکران در شب هاى چهارشنبه خصوصیّت دارد؟
جواب:به حسب ظاهر مثل شب چهارشنبه به مسجد سهله رفتن است. اگر آن وارد باشد، این هم وارد است.
  سؤال: آیا چهل شب چهارشنبه رفتن خصوصیّتى دارد؟
جواب: به خصوص بنده اطّلاع ندارم؛ لیکن به صورت متعدّد نقل کرده اند که کسانى در مسجد جمکران به حضور حضرت غائب ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ـ مشرّف شده اند، مضافا بر این که حالِ متوسّلین به آن حضرت بر او مخفى نیست.
درمحضربهجت نکته 461 


س 1 ـ این حقیر مشتاق زیارت امام عصر حضرت حجة بن الحسن العسکرى عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف مى باشم، از حضرت عالى تقاضا دارم که مرا دعا کنید که به این سعادت نائل شوم.
ج : زیاد صلوات، اهداى وجود مقدّسش نمائید، مقرون با دعاى تعجیل فرجش؛ و زیاد به مسجد جمکران، مشرّف شوید با اداى نمازهایش.

کتاب به سوی محبوب


دانلود مجموعه فیلم هایی درباره امام زمان علیه السلام و توسل و تشرف محضر مبارک ایشان


کلیپ فرمایشات معظم له درباره امام زمان علیه السلام.

فایل صوتی  فرمایشات معظم له درباره امام زمان علیه السلام.

فیلم سخنان معظم له درباره ظهور

فیلم نقل تشرف به محضر امام عصر ارواحنا فداه

فیلم نقل تشرف به محضر امام مهدی صلوات الله علیه

فیلم توسل به امام زمان عجل الله فرجه الشریف

کلیپ تصویری امام زمان علیه السلام

فایل صوتی امام زمان علیه السلام

فایل صوتی یا مهدی علیه السلام

فیلم سئوال از دیدن پیرمردها ظهور امام زمان صلوات الله علیه را.






 منبع:سایت آیت الله بهجت(ره)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد