دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

استقرار خانواده تروریست‎های پاکستانی در سودان/ لشکرجنگوی و طالبان برای اعزام تروریست به سوریه همکاری می‎کنند

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از وضعیت اعزام تروریست به سوریه نوشت: خانواده تروریست‎هایی که از پاکستان به سوریه اعزام می شوند در سودان مستقر شده و تحت مراقبت زندگی می کنند.



به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی به وضعیت تروریست هایی پرداخت که از کشورهای منطقه به ویژه پاکستان برای جنگ علیه حکومت بشار اسد به سوریه اعزام می شوند.
 در این گزارش آمده است: سلیمان که سالهای عمر خود را زیر پرچم مخوف ترین گروههای نظامی کشور صرف کشتار اقلیت شیعه در پاکستان کرده، اکنون راهی میدان نبرد فرقه ای دیگری به نام سوریه شده است. جایی که او قصد ملحق شدن به مهاجمانی سلفی دارد که با حکومت بشار اسد در نبردند. به عقیده او این جنگ پاداش وی را در بهشت افزایش می دهد.
 وی که همواره از ترس شناسایی شدن توسط مقامات دولتی با نام مستعار زندگی می کند، یکی از چندین پاکستانی است که در ماههای گذشته این کشور را به مقصد سوریه ترک کرده است. این افراد از یک سو به بقای افراطیان در سوریه کمک می کنند و از سوی دیگر تلاش ایالات متحده برای کمک به مهاجمان را زیر سوال می برند.
 بسیاری از مبارزان همچون سلیمان که تحت تاثیر فتواهای علمای افراطی وهابی قرار دارند گمان می کنند باید به اکثریت سنی سوریه برای شکست حکومت علوی بشار اسد کمک کنند.
 بر اساس این گزارش بسیاری از مبارزان در سوریه از کشورهای عربی منطقه وارد سوریه شده اند که از جمله آنها میتوان به مبارزان القاعده اشاره کرد که از عراق آمده اند و نظامیان پاکستانی که حضوری روز افزون و پررنگ در ماههای اخیر داشته اند.
 عمر حبیب خان سخنگوی وزیر کشور پاکستان با استناد بر مقامات استانی هر گونه خروج نظامیان پاکستانی از کشور به مقصد سوریه را رد کرده است. اما سه مقام اطلاعاتی پاکستان و حتی خود نظامیانی که در منطقه طائفه ای در مرز افغانستان مستقر هستند تائید می کنند که نظامیانی از شاخه های تروریستی مختلف داوطلب به اعزام به سوریه شده اند که گروههایا القاعده، طالبان و لشکر جنگوی که سلیمان به آنجا تعلق دارد از جمله این گروهها هستند.
 یک مقام امنیتی پاکستان در گفت‎وگو با آسوشیتد پرس که به دلایل امنیتی نام وی فاش نشد تصریح کرد که معرضان سوری نظامیان خارجی هستند که از کشورهایی مثل ازبکستان، ترکمنستان و اغلب کشورهای خاورمیانه به مناطق طائفه ای پاکستان آمده اند تا با نیروهای تحت حمایت آمریکا مبارزه کنند و اکنون به سوریه می روند زیرا آنجا را در الویت خود می دانند.
یکی از مبارزان طالبانی که از ترس دولت خواست نامش فاش نشود به آسوشیتدپرس گفت: اعضای القاعده که طالبان پاکستان را در کارهایی همچون ساخت بمب تعلیم داده اند هم اکنون در میدان نبرد سوریه مشغول جنگ هستند.
نه تنها نظامیان پاکستانی بلکه مقامات اطلاعاتی پاکستان نیز هیچ اطلاعی از تعداد دقیق تروریستهایی که کشور را به مقصد سوریه ترک کرده اند یا حتی گذرگاههایی که برای رسیدن به سوریه از آنها عبور کرده اند نداشتند.
 محمد کنعان، فعال سیاسی ساکن شمال سوریه گفت: نظامیان پاکستانی در این منطقه مبارزه می کنند اما تعدادشان زیاد نیست.
 وی در حالی که از واژه عرب برای تروریست های خارجی استفاده می کرد تصریح کرد: بیشتر این معارضان اعراب تونسی، الجزایری، عراقی و عربستانی هستند. اما اخیرا تروریستهای پاکستانی و افغانی هم دیده ایم.
به گفته یکی دیگر از عناصر طالبان که خود را به دلایل امنیتی حمزه خطاب می کرد، اعضای محلی طالبان و لشکر جنگوی نیز به قصد درگیری در سوریه خاک پاکستان را ترک کرده اند. آنها به سوریه می روند زیرا به شدت تحت فشار مقامات پاکستانی هستند و این امر انجام عملیات را برای آنها در این کشور با مشکل مواجه کرده است.
 وی افزود: آنها تحت نظرند زیرا یا محکوم به دست داشتن در حملات تروریستی اخیر پاکستان هستند و یا سازمان آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.
سلیمان که خود در گروه تروریستی لشکر جنگوی فعالیت میکند قبل از اینکه به مقصد سوریه حرکت کند به خبرنگار آسوشیتد پرس گفت که پیش از این در جریان حمله به ساختمان اطلاعاتی در شرق شهر لاهور که منجر به کشته شدن 35 نفر شد بازداشت شده بود ولی بلافاصله آزاد شد.
وی که 30 سال سن دارد در ادامه افزود: هدف و مقصود اصلی ما مبارزه با شیعیان و حذف آنهاست. وقتی در کشور خود با شیاطین مبارزه کنی و بعد برای این هدف باشکوه هجرت نمایی ثواب چندبرابر دارد. هرچه بیشتر هجرت کنی ثواب بیشتر از جانب خدا نصیبت می شود.
 سلیمان یکی از 70 نظامی است که به گفته حمزه در دو ماه گذشته از سوی شبکه مشترک طالبان و لشکر جنگوی اداره می شود به سوریه اعزام شده اند. حمزه می گفت این نظامیان از قسمتهای مختلف پاکستان از جمله بلوچستان، پنجاب، خیبر پختونخا و شهر جنوبی کراچی اعزام می شوند.
گروه 40 نفره دیگری نیز قرار است در هفته های آتی اعزام شوند. حمزه دراین باره به خبرنگار آسوشیتد پرس گفت: این گروهها به جبهه النصره ملحق نخواهند شد اما خود او هم از اینکه به چه گروهی ملحق خواهند شد ابراز بی اطلاعی می کرد.
وی افزود: سرکرده شبکه ای که این تروریستها را اعزام می کند رهبر سابق لشکر جنگوی به نام عثمان قانی ست. عضو کلیدی دیگر، مبارز طالبان پاکستانی به نام علی ملا عمری ست که مبارزان را از خیبر پختونخا به قانی ارسال می کند.
به گفته این تروریست پاکستانی، معارضان از راههای مختلفی به سوریه اعزام می شوند و برخی نیز خانواده خود را با خود می برند. یکی از مطرح ترین این راهها اعزام مخفیانه توسط قایق های تندرو از سواحل بلوچستان به سمت مسقط، پایتخت عمان و از آنجا به سمت سوریه است.
 وی گفت: یکی دیگر از راهها پرواز از پاکستان به کشورهای مختلف از جمله سریلانکا، بنگلادش، امارات و سودان و از آنجا به سمت سوریه است. منابع مالی از کشورهایی مثل امارات متحده عربی و بحرین تامین می شود.
 این تروریست پاکستانی ادامه داد: سلیمان به همراه همسر و دو فرزند خود با پاسپورت جعلی به سودان رفتند. وی قرار است خانواده خود را در سودان رها کند و به سوریه سفر کند. خانواده های پاکستانی هایی که به سوریه رفته اند در سودان زندگی می کنند و از آنها به خوبی مراقبت می شود.

یکی از اعضای بزرگترین حزب سیاسی اسلامی پاکستان به نام جماعت اسلامی که از ترس محاکمه شدن توسط دولت نخواست نامش فاش شود به آسوشیتدپرس گفت: تعداد اندکی از پیروان این حزب هم به سوریه اعزام شده اند ولی مدعی شد که آنها از طریق هیچ گونه شبکه سازماندهی شده ای اعزام نشده اند.

http://www.rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=177871

نظرات 1 + ارسال نظر
vahid 1392/05/03 ساعت 02:53 http://bazbinafza.blogsky.com

چنانچه می خواهید در دنیای اینترنت بهتر و بیشتر دیده شوید فقط این کار را به ما بسپارید/
با ما شمارشگر بازدید سایت خود را منفجر کنید/
ما کاری می کنیم تا به طور چشمگیری بازدید از وبلاگ و وب سایت شما افزایش پیدا کند
100 هزار بازدید در طول یک هفته
200 هزار بازدید در طول 10 روز
900 هزار بازدید در طول یک ماه
http://bazbinafza.blogsky.com
http://bazbinafza.rozblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد