دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

نویسنده سعودی مطرح کرد: استعداد خاص قرضاوى در جذب شخصیتهاى بى فکر و تدبیر (مخ تعطیل)

نویسنده روزنامه "المصری الیوم" در یادداشتی، مواضع یوسف قرضاوی، شیخ سلفی تکفیری و مفتی قطر در قبال وقایع مصر و حزب الله را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، نادین البدیر، نویسنده عربستانی و مجری برنامه های تلویزیونی، در این یادداشت آورده است:

شیخ بزرگوار قرضاوى! دو روز پیش مردم مصر را به ریختن در خیابان ها تحریک می کرد و با صدور فتوای حرام بودن مخالفت با محمد مرسی، ماهیت حقیقی خود را نشان داد.

شیخ "بسیار ثروتمند" و حامی اخوان المسلمین، تاکنون در کنف حمایت برخی از سران عرب حاشیه خلیج فارس بوده است و از استعداد بالایی برای جذب افراد بی فکر برخوردار است؛ افرادی که با وزش هر بادی این سو و آن سو می روند و با اشک منافقانه مرشد خود (قرضاوی) چه کارها که نمی کنند، شیخی که دشمن امت اسلامی است و منافع دار و دسته اش از مرزهای کشورش (مصر) فراتر رفته است.

اخوان المسلمین وطن و میهنی ندارد و قتل و سربریدن را برای تأمین منافع خود، خیانت نمی داند.

این شیخ بزرگوار امروز فتوای حرام بودن مخالفت با نظام مشروع را صادر می کند، در حالی که خودش دشمن مشروعیت است و در فتواهایش اثری از مشروعیت، انسانیت و تعالیم آسمانی دیده نمی شود.

این شیخِ "ریش دارِ" آفتاب پرست صفت، اخیرا دیدگاه خود را در قبال حزب الله تغییر داده، از علمای عربستان عذرخواهی کرد و گفت که علمای عربستان عاقل تر از وی هستند. او قبلا از علمای عربستان انتقاد می کرد ولی پس از بهبود روابط قطر و عربستان، روابطش با عربستان را بهبود بخشید.

اما ای شیخ بزرگوار! اذعان کردن به عیوب اشکالی ندارد و اگر خود را مسئول خون هائی که با فتواهای فریبکارانه تو ریخته شده است، بدانی؛ اشکالی نخواهد داشت و این، عیب نیست.
این شیخ که خود مظهر شیطان است، حزب الله را حزب شیطان می نامد و می گوید که حزب شیطان درپی ریختن خون اهل تسنن است. شیخ بزرگوار می فرماید که دفاعش از حزب الله و ایران برای تقریب مذاهب بود، ولی نگفت که خودش در درگیری ها چه نقشی دارد و به دور از منش شخصیت های مذهبی پاک، تنها طبق خواسته اربابان سلطه‌گر خود رفتار می کند.

شیخ ما هر مسلمانی را به جهاد در سوریه تحریک می کند و با فتواهایش جوانان منطقه را فریب می دهد، جوانانی که هزاران نفر از آنها برای اجرای فتواهای باطل شیخ ما راهی سوریه شدند. با این اوصاف چه کسی شیطان است و چهره اسلام را تخریب می کند؟

شیخ ما قبلاً از حزب الله حمایت می کرد، ولی ناگهان تغییر موضع داد و به تخریب حزب الله پرداخت. یک بار هم فتوای حرام بودن سفر به قدس را صادر کرد و گفت که پیامبر اسلام (ص) اگر زنده بود، با ناتو ائتلاف می کرد!

شیخ ریش دار ما در دوران انقلاب مصر مخالفت با حاکم را حرام می دانست و هم اکنون برای تأمین منافع اخوان المسلمین اهمیتی به وقوع جنگ داخلی در مصر نمی دهد، ولی حرفهایش تأثیری نخواهد داشت و کسی به این حرف ها گوش نخواهد کرد.

مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید منتظر روزی باشند که قرضاوی به جرم دست داشتن در خونریزی ها، اختلاف افکنی میان مذاهب، خیانت به کشور و ایجاد نفرت بین مردم محاکمه شود.

ای شیخ اندرزگو! به خانه مجلل خود برگرد و سکوت اختیار کن و ریشت را بتراش و در گفتار و رفتارت بازنگری کن، شاید خداوند گناهانت را بیامرزد.

این فتواهای باطل گریبانت را خواهد گرفت و خون بی گناهان رهایت نخواهد کرد و اگر عدالتی در کار باشد، سرانجام محاکمه خواهی شد.


http://www.yjc.ir/fa/news/4458511

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد