دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

پیروزی القصیر با ارزش‌تر از جنگ ۳۳ روزه بود

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه پیروزی القصیر باارزش‌تر از جنگ ۳۳ روزه بود، گفت:

جبهه جهانی علیه بشار اسد می‌خواست با تسلط بر فرودگاه‌های نظامی و بزرگراه‌ها، سوریه را تقسیم کرده و دولت دمشق را وادار به استعفا کند.


 

 محمد صادق الحسینی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌گو با فارس، در خصوص پیروزی ارتش سوریه در نبرد استراتژیک القصیر گفت: این پیروزی به اندازه جنگ 33 روزه حزب الله و حتی بزرگتر از آن ارزش داشت.

 
وی افزود: دشمنان جبهه مقاومت طراحی کرده بودند تا از القصیر یک حمله وسیع و همه جانبه به حزب الله در بقاع، بعلبک و ضاحیه داشته باشند تا جبهه مقاومت و حزب الله را با یک جنگ داخلی شدید روبرو کنند که این جنگ از سوی شخص بندر بن سلطان (رئیس دستگاه اطلاعات عربستان) طراحی شد که وعده داده بود گروه‌های رادیکالی بزرگ و وسیعی را به راه انداخته تا جبهه مقاومت را از بین ببرد.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با ذکر این نکته که آنها توقع نداشتند که حزب الله پا روی قراردادهای سایس- پیکو گذاشته و با عبور از مرزها از شهر القصیر که در اصل لبنانی نشین است دفاع کند، تصریح کرد: این عملیات با هماهنگی پایتخت‌های تهران، دمشق و همچنین ضاحیه بود که یک جنگ پیش دستانه را شکل داد و روسیه نیز از آن اطلاع داشت.
 
صادق الحسینی پیروزی القصیر را ارزشمندتر از پیروزی جنگ 33 روزه خواند و یاد آور شد: در جنگ 2006 نقشه دشمن خنثی شد، اما در این جنگ که مقدمه پاکسازی کل سوریه از تروریست‌ها است علاوه بر خنثی کردن طراحی دشمن، پیروزی‌های بزرگ نیز آغاز شده است.
 
وی با بیان اینکه القصیر در استان حمص قرار دارد که اولین جرقه‌های پاتک ضد انقلاب جهانی علیه جبهه مقاومت بود که امروز به دست ارتش سوریه افتاده است، خاطر نشان کرد: مسلط شدن بر فرودگاه‌های نظامی و بزرگراه‌ها ، 2 پیروزی بزرگ ارتش سوریه بود.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: آنها می‌خواستند با تسلط بر فرودگاه‌های نظامی و بزرگراه‌ها اولا سوریه را تقسیم کرده و در ثانی دولت دمشق را وادار به استعفا کنند.
 
صادق الحسینی با اشاره به اینکه حمص و حومه آن با این تسلط، کاملاً پاکسازی خواهد شد، یاد آور شد: پیشروی از راه القصیر با فتح تمام اتوبان‌ها به سوی ساحل مدیترانه، جنگ بزرگ حلب را رقم خواهد زد که باعث می‌شود مرز ترکیه نیز بسته شود.
 
وی این پیروزی را دارای تاثیر بزرگی بر موازنه منطقه‌ای خواند که باعث می‌شود محور مقاومت در ژنو 2که اوایل ماه جولای برگزار می‌شود با دست بالا حاضر شود.
 
صادق الحسینی تاکید کرد: امروز همان طور که بشار اسد گفته، حکومت سوریه تعیین کننده این معادلات است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد