دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

۱۵ هزار نیروی نظامی از ۱۸ کشور دنیا در اردن باقی می‌مانند

اذعان به اهداف ضدسوری مانور نظامی امان؛

۱۵ هزار نیروی نظامی از ۱۸ کشور دنیا در اردن باقی می‌مانند

مقامات غربی و اردنی اذعان کردند مانور نظامی هفته آینده در اردن برای کسب آمادگی مداخله نظامی در سوریه طراحی شده و ۱۵ هزار نیروی نظامی که از ۱۸ کشور در این مانور حاضر می‌شوند در خاک اردن باقی خواهند ماند.



به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به‌نقل از یدیعوت آحارونوت، مقامات غربی اذعان کرده‌اند مانور نظامی مشترکی که قرار است هفته آینده در اردن برگزار شود، به‌جهت کسب آمادگی برای مداخله نظامی احتمالی در سوریه است.


در این مانور نظامی که به «شیر آماده به حمله 2013» موسوم است، بیش از 15 هزار سرباز از 18 کشور دنیا شرکت خواهند داشت.


همچنین عملیات رزمی، پشتیبانی و تمرین‌های بشردوستانه توسط نظامیانی از انگلیس، بحرین، کانادا، جمهوری چک، لبنان، پاکستان، لهستان، قطر، ترکیه، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و یمن اجرا خواهد شد.


مقامات اسرائیل اعلام کرده‌اند نظامیانشان اگرچه در این مانور نظامی مشارکت ندارند، اما به سیاست «خط قرمز» خود علیه ارسال تسلیحات به حزب‌الله لبنان ادامه خواهند داد.


 به‌گفته یکی از مقامات غربی نیروهایی که برای شرکت در این مانور به اردن اعزام می‌شوند پس از پایان مانور در خاک این کشور برای حمله احتمالی به سوریه باقی خواهند ماند.


این مانور مدت دو هفته در میادین آموزش نظامی، مدارس و مراکز مختلف اردن برگزار می‌شود.


یکی از مقامات اردن نیز اعلام کرده است: بدون شک این مانور برای کسب آمادگی برای مداخله نظامی احتمالی در سوریه ترتیب داده شده است.


این در حالی است که منابع نظامی اردن پیشتر اعلام کرده بودند هدف از برگزاری مانور «شیر آماده به حمله» آماده ساختن ارتش اردن به‌منظور مقابله با هرگونه تهدید نظامی یا آن‌چه مشارکت  احتمالی در عملیات منطقه‌ای خوانده شده اعلام کرده بودند.


از سوی دیگر کاخ سفید از پنتاگون خواسته است منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه اعلام کنند. انگلیس و فرانسه نیز که با لغو تحریم تسلیحاتی معارضان سوری به خواسته خود رسیده‌اند، خواستار برقراری منطقه پرواز ممنوع در سوریه هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد