دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

حزب‌الله و ارتش سوریه کنترل 80 درصد القصیر را به دست گرفته‌اند

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ


حضور اثر بخش محور مقاومت ، سوریه و حزب الله لبنان در کنار یکدیگر ، توانسته است  معادلات را به نفع جبهه حق تغییر دهد.


ارتش سوریه با کمک نیروهای حزب‌الله توانسته‌ کنترل نزدیک به 80 درصد از شهر استراتژیک القصیر را در اختیار گیرد. 



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، مسئولان نظامی سوریه اعلام کردند که درگیری‌ها میان ارتش و گروهی از شبه نظامیان مخالف دولت در داخل فرودگاه الضعبة شهر القصیر ادامه دارد و ارتش توانسته ارتباط این گروه را که در داخل فرودگاه محاصره شده‌اند با دیگر مخالفان در شمال القصیر قطع کند.

بنابر اعلام مقامات ارتش سوریه هم اکنون نزدیک به 80 درصد از شهر القصیر تحت کنترل کامل نیروهای حزب‌الله و ارتش سوریه است و در درگیری‌های سنگین 24 ساعت گذشته نزدیک به 10 درصد شهر از کنترل مخالفان خارج شده است.

بنابر اعلام این منابع با وجود مقاومت مخالفان و خسارت‌هایی که به نیروهای سوریه و حزب‌الله وارد شده اما در درگیری‌های اخیر پیروزی‌های چشمگیری برای نظام سوریه به دست آمده است.

همچنین به گفته منابع حزب‌الله راه اصلی شهر بعلبک لبنان که مرکز اصلی تدارکات حزب‌الله محسوب می‌شود به استان حمص و شهر القصیر کاملا امن شده است و حزب‌الله می‌تواند از این مسیر حیاتی برای نقل و انتقال نیرو و تجهیزات به داخل خاک سوریه استفاده کند.


خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم‌چنین اعلام کرد که درگیری‌ها میان ارتش سوریه و شبه نظامیان مخالف در استان حمص به ویژه شهر القصیر ادامه دارد و نیروهای ارتش توانسته‌اند ده‌ها تن از شبه نظامیان مخالفان دولت را از پای درآورند.


بنابر گزارش سانا، ارتش توانسته بخش شمالی و غربی منطقه تل السفینه واقع در شهر القصیر را به کنترل کامل خود در آ‌ورد و چندین شبه نظامی مسلح نیز خود را به نیروهای ارتش تسلیم کرده‌اند.

ارتش سوریه با استفاده از هواپیما و توپخانه سنگین مواضع مخالفان را در القصیر گلوله‌باران می‌کند و در مقابل شبه نظامیان این شهر نیز از مخالفان در سراسر سوریه درخواست کمک کرده‌اند و نیروهای تازه نفسی برای پیوستن به آنها از لبنان و سوریه به جبهه القصیر اعزام شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد