دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

فتنه جدید یاسر الحبیب در مصر و واکنش علمای الازهر و شیعیان

یاسر الحبیب دارنده شبکه موهن «فدک» در سخنانی بار دیگر به بزرگان اهل‌سنت توهین کرده و مدعی شده است که شیعیان ولو به زور حسینیه‌های خود را در مصر گسترده خواهند کرد و این امر با واکنش علمای الازهر و شیعیان مصر روبرو شده است.


دو سال پیش یکی از بزرگترین بحران‌های بین شیعه وسنی پس از آن شکل گرفت که خطیبی شیعی در کویت به عایشه همسر پیامبر اکرم(ص) توهین کرد و این فرد کسی نبود جز «یاسر الحبیب» که دولت کویت پس از آن سخنان وی را روانه زندان کرد و پس از مدتی به درخواست سازمان‌های حقوق بشری انگلیس و آمریکا! آزاد اما خلع تابعیت کویتی شد.

این فرد اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه مصری «الوطن» بار دیگر تلاش‌های فتنه‌انگیز خود را انجام داده است و سخنان نادرستی را مطرح کرده است.

 

یاسر الحبیب: شیعیان ولو به زور حسینیه‌های خود را در مصر گسترده خواهند کرد

 

وی در این مصاحبه مدعی شده که شیعیان به زودی در مصر اکثریت خواهند یافت و شیعیان ولو به زور حسینیه‌های خود را در این کشور گسترده خواهند کرد.

یاسر الحبیب که در این مصاحبه در پاسخ به خبرنگار روزنامه «الوطن» به برخی اصول شیعیان اشاره کرده و به برخی ادعاها علیه شیعیان درباره «تاسیس تشیع توسط عبدالله بن سبا»، «تاسیس تشیع توسط پارسیان»، «معنای تقیه نزد شیعیان» و «جایگاه متعه نزد شیعیان» پاسخ داده است بیشتر بر نقاط اختلافی بین عقاید شیعه و سنی دست گذاشته است.

وی در این گفت‌وگو به «عایشه» و «حفصه» از جمله همسران مکرم پیامبر اسلام(ص) توهین آشکاری روا داشته و مدعی شده است که خداوند بر اساس آیات سوره تحریم این دو را نبخشیده و توبه آنها را نپذیرفته است و بر این اساس شیعیان این دو همسر پیامبر را لعن می‌کنند!

این فرد که روزنامه الوطن او را «مرجع شیعی کویتی تبعیدی» خوانده است در پاسخ به این سوال که «نظر شما درباره لعن بزرگان اهل‌سنت چیست و نظرتان درباره فتوای مشهور یکی از علمای شیعه معاصر مبنی بر حرمت توهین به بزرگان اهل‌سنت چیست» گفت: شیعیان حق دارند کسانی که در حق اسلام و حق سیدالانام(ص) و عترت طاهرینش گناه کرده باشند محکوم کنند اما باید بحث علمی باقی است.

 

* یاسر الحبیب: فتوای [آیت‌الله] خامنه‌ای در حرمت توهین به بزرگان سنی ارزشی ندارد!

 

وی افزود: هیچ کس نمی‌تواند فرد دیگری را از ارزش‌گذاری‌هایی که برای صحابه دارد منع کند و نمی‌توانند دهان‌ها را ببندند و آزادی‌ها را محدود کنند و زمانه تهدید به قتل و زندان گذشته است.

الحبیب با بیان اینکه صلاح امت اسلامی در بازخوانی تاریخ و بازارزش‌گذاری شخصیت‌های آن است، گفت: بستن این امر به این دلیل که حساسیت‌های مذهبی ایجاد نشود باعث ضرر بیشتر و فقدان‌های بیشتری نسبت به آنچه که بوده است می‌شود و شیعیان اصرار دارند که باب این امر باز باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار الوطن افزوده: اما درباره فتوایی که به آن اشاره کردید هیچ فتوایی غیر از فتوای [آیت‌الله] خامنه‌ای نیست که این فتوا در میان ما ارزشی ندارد!

 

* یاسر الحبیب: تقریب جز با بحث بر سر مسائل اختلافی ممکن نیست!

 

بنابر این گزارش سوال دیگری که خبرنگار روزنامه الوطن از «یاسر الحبیب» پرسیده است، نظر وی درباره مسئله «تقریب مذاهب اسلامی» است که وی جواب داده است: بدون شک ما هم با تقریب مذاهب هستیم و این تقریب جز با بحث بر سر مسائل اختلافی تا رسیدن به «کلمه سوا» ممکن نیست و اگر به این امر نرسیدیم کافی است که بر همزیستی مشترک برای پیشرفت جوامع خود به توافق برسیم و در کنار آن یک حاشیه‌ای برای مباحث اختلافی عقایدی و اندیشه‌ای باز کنیم تا بر همزیستی و پیشرفت ما تاثیر نگذارد.

وی افزوده است: آنچه که امروز به عنوان تقریب می‌گذرد همایش‌های نمایشی است که جماعت جلوی دوربین‌ها جمع می‌شوند می‌گویند دین و خدا و پیامبر و کتاب و قبله ما یکی است و با هم دست می‌دهند و برمی‌گردند بی آنکه به مسائل اختلافی بپردازند و مثلا نمی‌شنویم که یکی از این همایش‌ها بررسی کند که «نظر شیعیان درباره ابوبکر و عمر و عایشه درست است یا مخالفانشان» و این آن مساله اختلافی است که باید درباره آن صحبت شود.

یاسر الحبیب ادامه داده است: بررسی این مسائل اختلافی تقریب واقعی است نه اینکه همایش بگیریم بعد برویم سر جای سابق خودمان و هیچ کاری برای توقف درگیری‌های بیرون از سالن همایش نکرده باشیم و اگر چنین همایش جدی‌ئی در قاهره برگزار شد خود من اولین کسی خواهم بود که در آن حاضر خواهم شد.

 

* یاسر الحبیب: ایران برای تقریب مزدور گرفته؛ قرضاوی یکی از اینها بود که به ایران پشت کرد

 

وی در ادامه سخنان خود مدعی شده که ایران برای حل مشکلات خود دست به طرح مسئله تقریب زده و گفته است: نظام ایران از بحران‌های داخلی و خارجی رنج می‌برد و به دنبال بازیچه‌ای برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی منطقه و جهان برای نجات یافتن از این بحران‌هاست.

الحبیب افزوده است: ایران برای همین امر پول‌های بسیاری را به مشایخ الازهر و مشایخ صوفیه و قاریان و نویسندگان و خبرنگاران داده است که ایران را به اسم تقریب و وحدت اسلامی تایید کنند و قرضاوی یکی از این افراد بود که بعدا به آنها پشت کرد!

 

* انتقاد شدید علمای الازهر به سخنان یاسر الحبیب

 

اما سخنان این مزدور انگلیس بلافاصله از سوی علمای الازهر و شیعیان مصر پاسخ گرفت؛ از جمله آنها «محمد رافت عثمان» عضو هیئت علمای بزرگ الازهر بود که گفت: این توهین‌ها به صحابه و همسران پیامبر از سوی بزرگان شیعه! امر عجیبی نیست که بهترین پاسخ به آن نادیده گرفتن آنهاست.

البته برخی علمای الازهر بدون توجه به سخنان ضدایرانی الحبیب، به ایران حمله کردند که از جمله آنها «محمود مهنا» عضو هیئت علمای بزرگ الازهر است که با رد سخن الحبیب درباره ایجاد حسینیه‌ها در مصر و با بیان اینکه الازهر مترصد چنین اقداماتی است، گفت: مصری‌ها به اباحه متعه و تکفیر صحابه و عایشه راضی نمی‌شوند چه آنکه حب اهل‌بیت در میان آنها وجود دارد و مصر با همه کینه کینه‌توزان سنی مذهب خواهد ماند و ایران با همه تلاش‌هایش سودی نخواهد برد چه آنکه ایران، طرح‌های آمریکایی اسرائیلی را اجرا می‌کند!

 

* شیعیان مصر: یاسر الحبیب نه مرجع است نه عالم

 

محمد الشحات الجندی عضو مجمع مطالعات الازهر نیز با بیان اینکه سخنان الحبیب خطر «مد شیعی» را نشان می‌دهد، گفت: اندیشه‌های الحبیب و سخنان او در خدمت اسلام و امپریالیسم آمریکا و غرب است تا جنگ بین شیعه و سنی را ایجاد کند.

در همین حال «محمود حامد» سخنگوی «جریان جوانان شیعی مصر» با انتقاد از اعطای لقب «مرجع» از سوی روزنامه الوطن به یاسر الحبیب گفت: این روزنامه به خوبی می‌داند که یاسر الحبیب نه مرجع است نه عالم و شیعیان مصر را نمایندگی نمی‌کند.

وی افزوده است: این نشریه مصری به دنبال ایجاد فتنه مذهبی بوده است مگر نه علمای بسیاری چون «سیدمحمد حکیم»، «سید کمال الحیدری»، «سیدعلی سیستانی» و «سیدمحمد تقی مدرسی» در این بین وجود دارد.

سخنگوی «جریان جوانان شیعی مصر» وجود افراد تندرو از هر مذهب سخنان شاذ را تایید کرده و گفت: کسی به فتاوای اینان که شبکه‌های ماهواره‌ای سنی و شیعه پر از سخنانشان است گوش نمی‌دهد.


اقدامات تفرقه‌افکن این مزدور انگلیس ادامه دارد
یاسر الحبیب شبکه ماهواره‌ای موهن جدیدی تاسیس کرد


یاسر الحبیب دارنده شبکه موهن «فدک» شبکه ماهواره‌ای موهن جدیدی را با عنوان «صوت عترت» تاسیس کرد.



دو سال پیش یکی از بزرگترین بحران‌های بین شیعه وسنی پس از آن شکل گرفته که خطیبی شیعی در کویت به عایشه همسر پیامبر اکرم(ص) توهین کرد.


این فرد کسی نبود جز «یاسر الحبیب» که دولت کویت پس از آن سخنان «هیئت خدام المهدی» او را پلمپ کرد و این شیخ 35 ساله را روانه زندان کرد و پس از مدتی به درخواست سازمان‌های حقوق بشری انگلیس و آمریکا! آزاد اما خلع تابعیت کویتی شد.


بنابر این گزارش، به نوشته خبرگزاری عراقی «ابا» این چهره که شبکه ماهواره‌ای فدک را که به عنوان یک شبکه موهن اداره می‌کند، شبکه‌ای دیگر را با عنوان «صدای عترت» به صورت رسمی در انگلستان افتتاح کرده است.


 یاسر الحبیب کیست؟

ماجرای اظهارات روحانی شیعه و تفرقه میان مسلمانان


سخنرانی «یاسر الحبیب» ـ که گفته می شود در کویت به شغل پاسبانی مشغول بوده و به دروغ خود را روحانی شیعی معرفی می کند ـ درباره «عایشه» که فورا در «یوتیوب» قرار گرفت، موجب خشم شدید اهل سنت به ویژه در کشورهای کویت، عربستان سعودی، عراق و بحرین شد و همین امر به سرعت به جنجال و شکافی عمیق میان جریان های گوناگون اسلامی تبدیل شد و در پی جنجالی شدن این موضوع، پارلمان کویت پس از بررسی این مسأله، تابعیت این روحانی کویتی را سلب کرد.

منابع:
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920226000366
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13911206001035
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=121517
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد