دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

توطئه طرح الحاق استان الانبار به اردن

توطئه طرح الحاق استان الانبار به اردن/ دخالت قطر، عربستان و ترکیه در حوادث عراق


استاد عراقی دانشگاه لندن از طرح الحاق استان الانبار عراق به اردن و نیز دخالت‌های قطر، عربستان و ترکیه در حوادث اخیر عراق و انفجارهای زنجیره‌ای در این کشور خبر داد.



"علی رمضان الاوسی" مدیر مرکز پژوهش‌های جنوب عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان و قطر را کشورهای دست‌اندرکار انفجارهای اخیر کشورش برشمرد و اظهار داشت:


علاوه بر این کشورها می‌توان از همکاری‌های ترکیه و امارات عربی متحده در این انفجارها نام برد که با حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی داخل عراق در تلاش هستند تا روند سیاسی و حرکت این کشور به سمت دموکراسی را مختل کرده و از انتقال جریان دموکراسی‌خواهی به کشورهای خود پیشگیری کنند.



وی اقدامات کشورهای منطقه‌ای در خصوص روند سیاسی فعلی عراق را خصمانه توصیف کرد و گفت: این کشورها به قدری از الگو گرفتن و قدرت یافتن ملت‌های خود در ترس و هراس به سر می‌برند که حاضرند همه دارایی‌ها و حمایت‌های خود را در اختیار تروریست‌ها قرار داده و ملت‌های خواستار برقراری دموکراسی را قتل عام کنند.


مدیر مرکز پژوهش های جنوب عراق با بیان اینکه کشورهای عربی خاورمیانه و به ویژه کشورهای پادشاهی حوزه خلیج فارس از قرار گرفتن عراق دموکراتیک در کنار ایران و اتحاد این دو کشور بیم دارند تاکید کرد: این کشورها در شرایطی که تلاش برای به راه انداختن موج ایران‌هراسی و تضعیف جمهوری اسلامی ایران را در برنامه کاری خود داشته‌اند؛ اکنون و به ویژه پس از وقوع جریان بیداری اسلامی در منطقه با سیل عظیمی از خواسته‌های ملت‌های خود مواجه شده‌اند و از سرنوشت سقوط و سرنگونی به شدت در ترس و نگرانی به سر می‌برند.


الاوسی، جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ برگزاری بیشترین میزان انتخابات در میان کشورهای منطقه یک کشور پیشرو در عرصه دموکراسی و مردم‌سالاری خواند و اظهار داشت: کشورهای عربی پدید آمدن جنبش دموکراسی‌خواهی در عراق را حاصل مجاورت و همجواری این کشور با ایران می‌دانند و از سرایت جریان دموکراسی خواهی و صدور این جریان از ایران و عراق به کشورهای خود به شدت بیمناک هستند.


وی همه انفجارهای تروریستی اخیر عراق که از قبل برگزاری انتخابات شوراهای استانی این کشور آغاز شده و تا چند روز پیش نیز ادامه یافته‌اند را بی‌حاصل توصیف کرد و گفت: با وجود آنکه این انفجارها تلفات بسیاری به دنبال داشت اما مانع از برگزاری انتخابات در استان‌های این کشور نشد؛ بلکه این انتخابات با شور و نشاط وصف ناپذیری برگزاری شد و همه آحاد ملت عراق در این انتخابات شرکت کردند و حمایت همه جانبه خود از جریان دموکراتیک عراق را در معرض نمایش همگان قرار دادند.


مدیر مرکز پژوهش های جنوب عراق، انتخابات شوراهای استان‌های این کشور را پایه و اساس روند سیاسی عراق خواند و توضیح داد:


انتخابات شوراها در عراق مقدمه برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور است  از این رو آرای این انتخابات سرنوشت‌سازترین آرای انتخاباتی کشور به حساب می‌آید؛ چرا که پس از برگزاری انتخابات شوراهای استان‌ها نوبت به انتخابات پارلمانی این کشور می‌رسد و اعضای پارلمان تعیین کننده نخست‌وزیر و رئیس جمهوری آینده عراق خواهند بود.


این استاد دانشگاه لندن با تاکید بر اینکه هیچ یک از اقدامات تروریستی کشورهای عربی در داخل خاک عراق به نتیجه نمی‌رسد تصریح کرد: هر چند که این انفجارها و ناآرامی‌های اخیر در غرب عراق اهدافی مانند اثبات ناتوانی نظام در اداره امور کشور را دنبال می‌کنند اما تا زمانی که ملت عراق بر ادامه راه خود پایبند بوده در صحنه انتخابات حضور فعال داشته باشند هیچ ضربه‌ای به دستاوردهای آنان وارد نخواهد شد.


وی با اشاره به حوادث اخیر الحویجه و استان الانبار، ایجاد هرج و مرج در عراق را از دیگر اهداف دشمنان و بدخواهان این کشور عنوان کرد و گفت: انفجارهای سریالی عراق که با همراهی بقایای حزب بعث و اعضای القاعده در این کشور در جریان است در راستای اجرای برخی طرح‌های آمریکایی برای توسعه نقشه جغرافیای رژیم صهیونیستی در منطقه است.


مدیر مرکز پژوهش های جنوب عراق همه اقدامات تروریستی انجام شده در عراق را نوعی فشار سیاسی و امنیتی برای وادار کردن مقامات این کشور به الحاق استان الانبار عراق به کشور اردن خواند و توضیح داد: در راستای طرح نیل تا فرات رژیم صهیونیستی که با مدیریت ایالات متحده در حال اجراست قرار است رژیم حاکم بر اردن سرنگون شده و کشور مستقل فلسطینی در کشور اردن تشکیل شود و استان الانبار عراق نیز به واسطه همجواری با کشور اردن به این کشور ملحق شود و به کشور آینده فلسطین تعلق بگیرد.


الاوسی دوختن چشم طمع دشمنان و بدخواهان عراق به استان الانبار این کشور را نوعی تجاوز و دست‌درازی به جغرافیای عراق و حاکمیت ملی آن خواند و تصریح کرد: توطئه جدیدی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در سر می‌پرورانند قابل عملیاتی شدن نیست و با هیچ یک از اهداف سیاسی و امنیتی کشور عراق که حفظ تمامیت ارضی این کشور است همخوانی ندارد.


وی با بیان اینکه توطئه الحاق استان الانبار عراق در زمان دیکتاتوری صدام مطرح و آماده اجرا شده بود اظهار داشت: چنانچه استان الانبار به کشور اردن ملحق شود و کشور فلسطین واقعا در این کشور شکل بگیرد کشور عراق نیز ناخواسته وارد بحران‌ها و جریان‌های فلسطین و رژیم صهیونیستی شده و صدمات جبران‌ناپذیری پیدا خواهد کرد.


مدیر مرکز پژوهش های جنوب عراق برخی رویاهای صهیونیستی مانند تشکیل اسرائیل از نیل تا فرات و نیز سرنگونی نظام کشور مصر و الحاق این کشور به سرزمین‌های اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی را یک تصور خام و خیال باطل دانست و تصریح کرد: تسلط رژیم صهیونیستی بر رودخانه نیل کشور مصر و پس از آن تسلط این رژیم بر رودخانه فرات کشور عراق از جمله رویاهایی است که ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در سر می‌پرورانند و موجی از هرج و مرج را در منطقه به راه انداخته‌اند تا به این اهداف خود دست پیدا کنند.


الاوسی همه این اقدامات را مقدمه تغییر نقشه جغرافیای خاورمیانه به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: ایالات متحده تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با تجزیه سایر کشورها سرزمین وسیعی را در اختیار گرفته و آن را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد بلکه به این وسیله بتواند تسلط بهتری بر منابع و ثروت‌های خاورمیانه پیدا کند.


وی با تاکید بر اینکه تجزیه کشورهای اسلامی به منظور گسترش قلمرو رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه تحقق نخواهد یافت تصریح کرد: تا زمانی که ملت‌های عربی و اسلامی منطقه بر اطراف خود احاطه و تسلط کامل داشته باشند و بر توطئه‌های دشمنان آگاهی و احاطه پیدا کنند هیچ یک از دشمنان اسلام و مسلمانان نخواهند توانست پا را از حدود و مرزهای خود فراتر گذاشته و به جغرافیای کشورهای اسلامی تجاوز کنند.


مدیر مرکز پژوهش های جنوب عراق در ادامه آگاهی و هوشیاری ملت عراق را تنها راه مبارزه با طرح‌های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی در این کشور عنوان کرد و گفت: از همه اندیشمندان، علما، نخبگان و سیاستمداران این کشور تقاضا می‌شود با همکاری رسانه‌ها وارد عمل شده و ملت را از اهداف پلید صهیونیست‌ها و طرح‌های آنها برای تجاوز به قلمرو کشور عراق آگاه سازند.


استاد دانشگاه لندن، آگاهی و بیداری ملت عراق در شرایط کنونی را تنها راه مبارزه با طرح‌های تجزیه‌طلبانه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: سکوت هر یک از افراد مطلع و آگاه در برابر این مساله به فاجعه‌ای منجر خواهد شد که کل کشور عراق را تحت تاثیر قرار داده و تمامیت ارضی این کشور را به خطر می‌اندازد.


وی با تاکید بر اینکه طرح‌های تجزیه‌طلبانه و توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی نه تنها کشور عراق بلکه همه کشورهای خاورمیانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد گفت: لازم است همه ملت‌های منطقه نسبت به توطئه‌های جدید استکبار جهانی در خاورمیانه و کشورهای اسلامی آگاهی پیدا کرده و نقشه‌های دشمنان را پیش از اجرا شدن نقش بر آب کنند.


مدیر مرکز پژوهش های جنوب عراق پیشگیری از اقدامات تجزیه‌طلبانه را تنها راه رویارویی با دسیسه‌های دشمنان اسلام و مسلمانان دانست و تصریح کرد: روی کار آمدن و به قدرت رسیدن جریان‌های آمریکایی در منطقه تنها هدفی است که ایالات متحده در خاورمیانه در سر می‌پروراند تا به این وسیله بتواند با آسودگی بیشتری نسبت به عملیاتی کردن طرح‌های خود در خاورمیانه برای گسترش قلمرو رژیم صهیونیستی اقدام کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد