دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

آماده باش کره شمالی به سفارت خانه های خارجی

کره شمالی از سفارتخانه های خارجی در این کشور خواست درصورت تشدید تنش ها در شبه جزیره کره خود را برای ترک این کشور آماده کنند.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری شینهوا، کره شمالی از سفارت خانه های خارجی در این کشور خواست در صورت تشدید تنش ها در شبه جزیره کره خود را برای ترک خاک این کشور آماده کنند. 


پیش از این نیز دنیس سامسونوو، یکی از سخنگویان سفارت روسیه در پیونگ‌یانگ، اعلام کرد که دولت کره شمالی از روسیه خواسته است به علت افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره و به منظور حفظ امنیت کارکنان سفارتش، آنها را از پیونگ‌یانگ خارج کند.


وی در ادامه افزود که روسیه در حال بررسی این درخواست است اما فعلا برنامه‌ای برای خارج کردن کارکنانش ندارد زیرا فعلا نشانه‌ای از بروز تنش در پیونگ‌یانگ دیده نمی‌شود.


این در حالی است که امروز خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی (یونهاپ) طی گزارشی و به ‌نقل از منابع اطلاعاتی این کشور اعلام کرد که کره‌شمالی دو فروند از موشک‌های میان‌برد خود را روی پرتاب‌گرهای سیار نصب و در سواحل شرقی کشور پنهان کرده است.


کره‌شمالی در چند هفته اخیر واکنش‌های تندی به مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی و نیز اعزام تجهیزات استراتژیک پنتاگون به منطقه نشان داده و خشم خود را نسبت به افزایش تحریم‌ها پس از آزمایش ماه فوریه بروز داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد