دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

«حاج احمد آقا»؛ مشاور امین امام(ره) خدمتگزار دلسوز مردم

تولد:------>1324/12/24

رحلت:---->1373/12/25



مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی در ۲۴اسفندماه سال ۱۳۲۴ در قم پا به عرصه وجود نهاد. وی دوره های تحصیل ابتدایی و متوسطه را در قم به پایان رساند.

سال های پایانی دوره دبیرستان او همزمان با قیام ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲ شد.

سفر مخفیانه به نجف برای دیدار با پدر


پس از آن به تحصیل علوم دینی پرداخت و بعد از تبعید حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۵ مخفیانه برای دیدار پدر عازم نجف شد و در همان جا به دست پدر بزرگوارش به سلک روحانیت در آمد.
سازماندهی نیروهای فعال مذهبی


چندی بعد به وطن بازگشت و با ایجاد روابط مطمئن میان عناصر انقلابی و رهبر انقلاب، به سازماندهی نیروهای فعال مذهبی پرداخت و ضمن انجام این فعالیت ها، با جدیت تمام به کسب علوم و معارف دینی و ضروری روی آورد.


پس از طی دوره مقدماتی و متوسطه حوزه، سطوح عالی را نزد استادان بزرگی همچون آیت ا...سلطانی (پدر همسر مکرمه شان)، آیت ا...حاج مرتضی حائری و آیت ا...شبیری زنجانی سپری کرد.


فشارهای ساواک


در سال ۱۳۵۶ برخی از همرزمان حاج احمدآقا توسط ساواک دستگیر شدند و ارتباط آنان با وی آشکار شد. از این رو مخفیانه ایران را ترک کرد و به نجف رفت. در همین سفر، فاجعه رحلت برادر بزرگوار ایشان آیت ا...سیدمصطفی خمینی به وقوع پیوست.


خدمت گزاری برای امام(ره) و مردم پس از انقلاب


پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز وی، نقش انقلابی و اجتماعی مهم و حساسی را ایفا کرد و در طول ده سال پس از انقلاب و از جمله دوران دفاع مقدس به بهترین وجه برای خدمت به رهبر کبیر انقلاب و ملت ایران کمر همت بست و بیت امام(ره) را به بهترین وجه اداره کرد و همواره مطمئن ترین و امین ترین مشاور امام(ره) بود.


پیروی از ولایت پس از رحلت پدر


پس از رحلت جانسوز حضرت امام(ره)، حاج احمدآقا ضمن پیروی از مقام منیع ولایت، تمام همت خویش را معطوف به پاسداری از وصایای پدر کرد و همواره برای پاسداری از نظام و انقلاب در خط مقدم قرار داشت. سرانجام پس از تحمل چند سال غم جانکاه دوری پدر در شامگاه ۲۵اسفند سال ۱۳۷۳ ندای حق را لبیک گفت.

منبع:خراسان



چقدر لبخند امام و سید احمد زیباست و دست محبت فرزند بر شانه پدر بزرگوارش.

خدایا ما را جز امت خمینی و خامنه ای قرار بده ، کسی که امام خمینی قبل از ارتحال ملکوتی و جانگدازش فرموده بودند:

ایشان (آیت الله خامنه ای) برای رهبری لیاقت دارند.

و کسی که حضرت ولی عصر (عج) در حقشان گفتند:


ایشان (سید علی خامنه ای) از ما هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد