دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

حوادث قم و یکشنبه سیاه مجلس محکی برای صداقت رسانه ها + فیلم و تص

حوادث قم و یکشنبه سیاه مجلس محکی برای صداقت رسانه ها + فیلم و تصاویر


این روزنامه که به نام اطلاع رسانی سعی در تبلیغ برای خاندان هاشمی رفسنجانی را دارد و در قبال حوادث یکشنبه سیاه مجلس رویه عجیبی در پیش گرفته بود، بعد از اینکه حوادث قم رقم خورد به یکباره به خروش آمد...



یک روزنامه حامی هاشمی رفسنجانی که دفتر آن در قم می باشد و برای توهین به هیچ فرد، نهاد و ارگانی محدودیت ندارد، بعد از اینکه در تیتر اصلی خود معترضان قمی به رئیس مجلس را "اخلالگر" خواند، در سایت خود و در توهینی آشکار به امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، علاوه بر وی، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعضای موسسه امام خمینی (ره) و حتی آقای شمس از ذاکران اهل بیت ( علیهم الاسلام) را از عوامل پشت پرده اعتراضات مردم قم و به نوعی اخلالگر دانست!


به گزارش سرویس سیاسی بی باک، این روزنامه که به نام اطلاع رسانی سعی در تبلیغ برای خاندان هاشمی رفسنجانی را دارد و در قبال حوادث یکشنبه سیاه مجلس رویه عجیبی در پیش گرفته بود، بعد از اینکه حوادث قم رقم خورد به یکباره به خروش آمد و با افسانه های مکرر خود از تفسیر حوادث قم، سعی در انتقام از منتقدان خاندان هاشمی رفسنجانی گرفت.

این روزنامه در سایت خود صریحا ادعا کرد که اعتراضات مردم قم از سوی نیروهای سپاه پاسداران اداره می شده است و این ارگان خدوم نهاد مقدس جمهوری اسلامی را که حفاظت از شخص رئیس مجلس هم از سوی آنها صورت می گیرد، به سازماندهی معترضان محکوم کرد!

این رسانه هتاک در ادامه پا را از گلیم خود درازتر می کند و با توهین آشکار به امام جمعه قم به نوعی وی را نیز از عوامل پشت پرده این اعتراضات می خواند!

این رسانه که انگار اتفاقات قم را بهترین ابزار برای تسویه حساب با همه منتقدان خاندان هاشمی رفسنجانی دیده است، در ادامه حتی به مجری برنامه هم رحم نمی کند و آقای شمس از ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) را نیز به نوعی از عوامل پشت پرده اعتراضات مردمی علیه لاریجانی عنوان می کند!

البته این روزنامه تخلفات قانونی خود را همچنان ادامه می دهد و در اولین شماره خود بعد از حوادث قم و در یک بی تقوایی آشکار به صرف حضور مسئول روابط عمومی موسسه امام خمینی (ره) قم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، سعی در تخریب این مرکز علمی و انتساب مدیریت اعتراضات مردمی به این مرکز علمی می نماید!

اینکه یک رسانه تا این حد اجازه هتاکی و توهین و تخلف قانونی و شرعی داشته باشند، باید در جای خود نقد و بررسی شود اما آیا صرف حضور یک مسئول در راهپیمایی مجوز چنین هتاکی هایی می باشد که اگر بدین سان باشد این روزنامه هتاک بزودی به خود اجازه می دهد تا به همه مراجع، علما و بزرگان حاضر در راهپیمایی توهین کند و از این طریق عقده های خود را خالی کند.

اگرچه تلخی حوادث اخیر قم بدلیل ارتکاب آن از سوی مردم به هیچ وجه با فجایع یکشنبه سیاه مجلس که از سوی خواص رقم خورد، قابل مقایسه نیست اما همگان باید چنین رفتارهایی را آنهم در جامعه اسلامی محکوم نماید و از ترویج آن جلوگیری کند و از همین رو بود که امام جمعه محترم قم و سایر نیروهای انقلاب آنرا محکوم نمودند اما این موضوع نباید برای عده ای از جریاناتی که خود از مروجان چنین بداخلاقی هایی در جامعه هستند و در پشت پرده بسیاری از اتفاقات شوم در بین مردم و خواص جامعه هستند، فرصت عقده گشایی و تسویه حساب های شخصی را فراهم سازد.


حجت الاسلام حسین سبحانی نیا عضو هئیت رئیسه مجلس برخلاف روزنامه هتاک حامی هاشمی اگرچه برای اتفاقات قم پشت پرده ای قائل است اما به هیچ وجه آنرا به سمت و سوی سپاه پاسداران و اشخاص حقوقی و مراکز مقدس علمی و حوزوی سوق نمی دهد و تنها از نقش برخی جریانات در متشنج کردن فضا سخن به میان می آورد.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت و آرامش اظهار داشت: این اقدام خوراکی برای دشمن فراهم کرد و بازی در زمین دشمن بود.

عضو هیئت ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست از مسئولین اجرایی و امنیتی مبنی بر شناسایی عوامل اتفاقات قم گفت: قطعا وظیفه دستگاه های انتظامی، امنیتی و اجرایی است که باید با اینها برخورد کنند و جلوی این گونه خودسری ها را بگیرند تا هزینه بیشتری برای نظام ایجاد نکنند.

سبحانی نیا در بیان ارتباط اعتراضات مردم قم با اتفاقات یکشنبه سیاه مجلس گفت: شاید بخشی از اتفاقات قم مربوط به مسائل  یکشنبه گذشته مجلس باشد و به نوعی انتقامگیری باشد.

عضو هیئت ‌رئیسه مجلس ضمن تائید عملکرد دکتر لاریجانی در یکشنبه سیاه مجلس افزود: در اتفاق یکشنبه هفته گذشته مجلس ضرورت داشت تا برای دفاع از کیان قوه مقننه پاسخی داده شود که آقای دکتر لاریجانی این کار را انجام داد اما اینکه مساله ای رخ دهد با توجیه اینکه پاسخ اشتباهات هفته گذشته مجلس است، به هیچ وجه درست نمی باشد.

وی افزود: با توجه به توصیه های رهبری انتظار می رفت که اینگونه اتفاقاتی در قم صورت نگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ضرورت حفظ وحدت هم برای مردم و هم برای مسئولین بخصوص مسئولین سه قوا اصل است.

هادی شوشتری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در گفتگو با بی باک ضمن اشاره به اینکه اطلاع دقیقی از اتفاق دیروز ندارد اظهار داشت: در مجموع اقدام خوبی نبود و تبادل افکار و اندیشه ها باید در چارچوب منطقی و قانونی صورت بگیرد.

وی افزود: اگر جدالی هست باید جدال احسن باشد و با حفظ حرمت ها صورت بگیرد.

نماینده مردم قوچان و فاروج با اشاره به جایگاه حقیقی و حقوقی افراد، رعایت آداب اسلامی را در اختلاف سیلقه ها ضروری دانست و افزود: افراد باید دیدگاه های خود را در چارچوب قانون بیان کنند و اگر اختلاف نظری هست باید منطقی بیان شود. اینکه ما اجازه ندهیم فردی صحبت کند خلاف مبانی اسلامی است و در آداب اسلامی بایستی افراد افکار و ایده ها را بیان کنند.

در همین راستا حجت الاسلام شکروی، مسئول روابط عمومی موسسه امام خمینی (ره) به خبرنگار بی باک گفت: بنده از ابتدای انقلاب تا کنون در همه راهپیمایی ها حاضر بوده ام و با افتخار اعلام می کنم که در راهپیمایی اخیر قم هم حضور داشته ام.

وی افزود: علاوه بر من، ده ها هزار نفر از مردم و علما و بزرگان حضور داشتند و در شبستان امام خمینی (ره) نیز همه حاضران در شبستان که از اتفاقات یکشنبه سیاه مجلس دلخور بودند، با شعارهای خود از مسئولین خواستند که وحدت و بصیرت داشته باشند.

مسئول روابط عمومی موسسه امام خمینی (ره) اظهار داشت: اینکه یک رسانه از بین ده ها هزار نفر حاضر در راهپیمایی، دست روی امام جمعه قم یا عزیزان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا موسسه امام خمینی (ره) بگذارد، خود نشان دهنده حب و بغض های شخصی و نوع جبهه و تفکرات مغرضانه این رسانه می باشد.

شکروی عنوان کرد: بنده صرفا برای رضای خدا و مصالح کشور تمام تلاش خودم را برای جلوگیری از چنین اتفاقی انجام دادم که مسئولان استانی شاهد تلاش های من بوده اند.

مسئول روابط عمومی موسسه امام خمینی(ره) تاکید کرد: بنده اعتقاد دارم که حرمت روسای قوا باید حفظ شود هر چند که متاسفانه این نگرش را در ماجرای حوادث اخیر مجلس ندیدم اما بنده تمام تلاش خودم را در این زمینه انجام دادم اما وقتی که کل شبستان شعار می دهد و اعتراض  می کند و کسی نمی توانست در مقابل مردم ایستادگی کند، تکلیف امثال بنده در این میان چیست؟

وی همچنین ابراز داشت: آنچه که بنده در این مراسم دیدم و دوربین های فیلمبرداری ثبت کرده است، اعتراضات کاملا مردمی و خودجوش بود و اگر دست اندرکاران این روزنامه مغرض ادعا دارند که اعتراضات از جانب بنده یا درجه داران خدم سپاه و یا امام جمعه یا هر شخص دیگری هدایت می شده است، به جای توهین به دیگران لطف کنند و فیلم مراسم را پخش نمایند تا مردم قضاوت کنند که این خیل جمعیت  با اشاره یک درجه دار سپاه حرکت کردند یا عملکرد خود مسئولین باعث شده است که مردم نسبت به این روند در پیش گرفته اعتراض کنند؟

مسئول روابط عمومی موسسه امام خمینی (ره) همچنین اظهار داشت: دست اندرکاران این رسانه به جای طفره رفتن و این و آن را محکوم کردن از نیت و حب و بغض های سیاسی خود بگویند که البته برخی اعتقاد دارند، تعدادی افراد مشکوک وقتی شعارها و اعتراضات مردمی را دیدند برای بهره برداری بعدی اقدام به پرتاب کفش و مهر کردند.

وی گفت: این صنف از رسانه ها قبل از آن، با رد خودجوش و مردمی بودن اعتراضات قم ، جریان انحرافی را پشت پرده عوامل دیروز معرفی کرده بودند اما بسیار عجیب است که آنها هر لحظه یک پشت پرده برای اتفاقات قم معرفی می کنند که این خود نشان از عدم ثبات فکری و میزان دروغ پراکنی این رسانه ها دارد.

گفتنی است؛ در حاشیه مراسم سخنرانی لاریجانی در قم، مردم حاضر در شبستان به عملکرد مسئولین در یکشنبه سیاه مجلس اعتراض کردند و برای وحدت و بصیرت مسئولین شعار دادند که البته این موضوع با برخی رفتارهای زننده نیز همراه بود.

این موضوع بهانه ای برای جریان هاشمی برای تسویه حساب با همه مخالفان و منتقدان خود شده است که هوشیاری نیروهای انقلاب و دلسوزان نظام و مردم شریف کشورمان را می طلبد تا با حفظ وحدت و همدلی خود و عدم ارتکاب رفتارهای تفرقه افکن بهانه به دست مغرضان ندهند.

گذشته از اینکه چه کسانی طراحان اصلی یکشنبه سیاه مجلس بوده اند تا همانگونه که امام خامنه ای تاکید کردند در خیانتی آشکار دامنه آنرا به سطح جامعه بکشانند و احساسات مردم را تحریک کنند، روی سخن با همه اصحاب رسانه است که با نوع اطلاع رسانی و انعکاس خبری حوادث مجلس و قم، بسیاری اثبات کردند که به هیچ وجه به دنبال صداقت و عدالت در جامعه نیستند و حاضرند برای اهداف خود حتی بدیهی ترین مسائل را وارونه جلوه دهند.

اولین تصاویری که از حوادث قم بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت از سوی خبرگزاری خانه ملت متعلق به مجلس شورای اسلامی منتشر گردید. این خبرگزاری با انتشار تصویر چند معترض قمی سعی کرد تنها معترضان را همان چند نفر نشان دهد که البته این اطلاع رسانی تحریف گونه این خبرگزاری جدای از اینکه باعث شدت برخورد با این چند نفر می گردد و خود نوعی بی عدالتی محسوب می شود، موجب سلب اعتماد مردم به این رسانه می گردد. ( تصاویر منتشر شده از سوی خبرگزاری خانه ملت را در اینجا مشاهده کنید)

از سوی دیگر عموم رسانه های کشور در حرکتی عجیب و وارونه ادعا کردند؛ معترضان که تعدادشان چند نفری بیشتر نبود، شعار " زنده باد بهار" و شعارهایی در حمایت از رئیس جمهور سر داده اند!

بنابر فیلم های منتشره در فضای مجازی و تصاویری که در آرشیو بی باک موجود می باشد، به نظر نمی رسد که برای حوادث قم پشت پرده ای سازماندهی شده از سوی نام برده شدگان بتوان تعریف کرد و برخلاف ادعای برخی رسانه های معلوم الحال داخلی و خارجی، نه تعداد معترضان همان است که آنها ادعا می کنند و نه پوسترهای "زنده باد بهار" در بین جمعیت مشاهده می شود و نه شعارهای "درود بر احمدی نژاد و مشایی" به گوش می رسد و نه آن روحانیونی که خبرگزاری اصلاح طلبان ادعا کرد برای حفظ جان رئیس مجلس، خودشان را جلوی اشیاء پرتاب شده می انداختند، دیده می شود و نه از کفن پوشان مورد ادعای بی بی سی و برخی دیگر از رسانه ها خبری است.

"بی باک" ضمن محکوم کردن برخی رفتارهای زننده در حوادث قم و یکشنبه سیاه مجلس، رسانه های کشور را به اخلاقمداری و اطلاع رسانی صادقانه توصیه می کند و علی رغم درخواست های فراوان کاربران خود برای انتشار فیلم و تصاویر آرشیوی خبرنگاران "بی باک" از حوادث قم، اگرچه قریب به 200 فایل تصویری گویا را در اختیار دارد که هر کدام به تنهایی موجب افشای دروغ پردازی رسانه های بیگانه و برخی رسانه های داخلی می شود اما به منظور دامن نزدن به اختلافات، فعلا از انتشار آنها خودداری می کند و صرفا برای مشخص شدن واقعیت امر به برخی تصاویر و فیلمهای منتشر شده از سوی رسانه های داخلی استناد می کند.

گفتنی است؛ سایت تابناک اگر چه همراه با برخی دیگر از رسانه ها، در همان روز اول حوادث قم با درج تصویر چند فرد به نقل از یک خبرگزاری ادعا کرده بود که چند نفر سازماندهی شده در قم سعی در  ایجاد آشوب در مراسم سخنرانی رئیس مجلس را داشتند اما دیروز با انتشار فیلمی که در ادامه می آید، ادعای خود را نقض کرد و جمعیت زیادی از معترضان را نشان داد.

گزارش عجیب تصویری خبرگزاری خانه ملت از حوادث قم!















فیلم منتشر شده از سوی تابناک را در ذیل ببینید


برای دانلود این فیلم اینجا کلیک کنید

فیلم منتشر شده از سوی شبکه ایران را در ذیل ببینید


برای دانلود این فیلم اینجا کلیک کنید

سومین فیلم منتشر شده از این مراسم


برای دانلود این فیلم اینجا کلیک کنید

اظهارات عضو جبهه پایداری درباره حوادث قم و مجلس

به گزارش بی باک، حجت الاسلام حمید رسایی در گفتگو با جهان درباره بداخلاقی های روزهای اخیر گفت : حوادث روزهای اخیر که رهبر انقلاب از آن به بداخلاقی یاد کردند چه اتفاقاتی که یکشنبه در مجلس به وقوع پیوست و چه اتفاقی که در قم در حین سخنرانی رییس مجلس رخ داد، قطعا اقداماتی است که به دشمنان ما برای تکمیل پازلشان کمک می کند.

مدیر مسئول ٩دی افزود: در چنین فضایی که فتنه گران داخلی و دشمنان خارجی به دنبال یک اشتباه ما هستند تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند نباید کسی اسیر احساسات شود.

وی ادامه داد: از این منظر به همان اندازه ای که عمل استیضاح کنندگان و رفتار رییس جمهور و همچنین تعابیر ناشایستی که رییس مجلس و برخی نمایندگان نسبت به رییس جمهور بکار بردند اقدامی بر خلاف اخلاق و بر خلاف توصیه های رهبر انقلاب بود، اقدامی که در قم رخ داد نیز خلاف اخلاق و بر خلاف مهندسی سیاسی ای است که رهبری انقلاب برای مدیریت فضای ملتهب فعلی طراحی کرده اند.

نماینده تهران در مجلس گفت: تلخی این اقدامات وقتی بیشتر می شود که اتفاقات نامناسب مجلس در دهه فجر و اتفاق قم در روز جشن ملی ٢٢ بهمن و در کنار ضریح حضرت معصومه رخ داد که قطعا دوچندان کاری غلط است.

عضو کمیسیون اصل نود یادآور شد: قطعا انتقاد از روسای قوا در خصوص نقض توصیه های اخیر رهبر انقلاب در خصوص نکشاندن اختلافات به جامعه، دلیل و مجوزی برای کسی نمی شود تا با اخلال در سخنرانی مسئولان بخواهند از آنها انتقاد کنند و آرامش کشور را بهم بزنند. چنین اقداماتی قطعا خود مصداق خیانتی است که رهبر انقلاب فرمودند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اشاره کرد: مردم از اتفاقات هفته گذشته در مجلس از رفتار رییس جمهور و رییس مجلس و برخی از نمایندگان عصبانی هستند و گلایه آنها به حق هم هست ولی این گلایه را نباید به شکلی ابراز کنند که مورد بهره برداری دشمن قرار بگیرد بلکه با توجه به ظرفیتهایی که جمهوری اسلامی بوجود آورده اگر مردم از عملکرد مسئولی ناراضی هستند می توانند در صحنه انتخاباتها به او رأی ندهند اما نمیتوانند توهین کنند.

نماینده تهران در پاسخ به سئوالی در مورد سازماندهی شده بودن حادثه قم گفت: آنچه بنده در این ایام مکرر از مردم شنیدم اظهار ناراحتی شدید از حوادث اخیر و بداخلاقی های بین مسئولین بود. مردم دولت و مجلس را مقصر می بینند و برایشان فرقی نمی کند. به همین دلیل معتقدم اگر احمدی نژاد هم در محیطی بسته سخنرانی داشت همین اتفاق می افتاد و اساسا وقتی شعاری توسط چند نفر سر داده می شود و یک جمعیت چند هزار نفری همراهی می کند، این یعنی زمینه اجتماعی این اتفاق فراهم بوده و نمی توان اسم این را سازماندهی گذاشت.

وی تاکید کرد: البته این کلام بنده به معنای تطهیر این اتفاق نیست بلکه برای آسیب شناسی درست این اتفاق است.

رسایی با اشاره به بیانیه امروز مجلس درباره حادثه قم گفت: ای کاش تهیه کنندگان این بیانیه اتفاقات یکشنبه بین مجلس و دولت را که رهبری بداخلاقی نامید، نیز محکوم می کردند. نمایندگان امروز در بیانیه ای اخلال در سخنرانی و توهین به رییس مجلس در قم را محکوم کردند در حالی که در یکشنبه هفته قبل در همین مجلس چنین رفتاری با رییس جمهور شد!

نماینده مردم تهران گفت: بنده نمی خواهم از رفتار احمدی نژاد در پخش فیلمی که نشان داد، حمایت یا آن را توجیه کنم و تاکنون با مصاحبه و یادداشتهایی آن کار را با صراحت رد کرده ام ولی می خواهم بگویم نمایندگانی که رطب خورده اند چرا منع رطب می کنند.

 رسایی افزود: بنده همان طور که در یادداشت اخیرم که در رسانه ها منتشر شد، اعلام کردم، مسببین فتنه بداخلاقی در یکشنبه مجلس باید به دلیل نقض نهی رهبری انقلاب، از مردم و رهبر معظم انقلاب عذرخواهی کنند و توبه نمایند، با همان قاطعیت معتقدم که مسببین حوادث روز 22 بهمن در حین سخنرانی رییس مجلس اگر واقعا پیرو مقتدا و رهبر خود هستند، به دلیل نقض نهی ولی امر مسلمین باید با صراحت و شجاعت از این اقدام خود اظهار ندامت و پشیمانی کنند.

منبع:بی باک نیوز

نظرات 2 + ارسال نظر
حسین 1392/03/28 ساعت 00:29

درود بر هاشمی شما فقط قصد تخریب هاشمی و دارید بعد دم از خدا و پیغمبر میزنید همین شماها هستید که کاری کرید دنیا اسلام ستیز بشه شما فکر کردید اسلام ریشه زهی خیال باطل زمانی که امام زمان ظهور کنه امثال شما به دشمنیش بر میخیزید چون اسلام و شیعه بودن شما ظاهریه

داریوش 1392/03/28 ساعت 00:31

سلام بر ایران متمدن با تاریخ هفت هزار ساله سلام بر هاشمی امیر کبیر ایران امثال شما بزدل و ترسو هستن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد