دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

از بوسه تا لنگه کفش های سیاه

هر دو زشتند؛ این کجا و آن کجا؟!


از بوسه تا لنگه کفش های سیاه


نماینده ای که در روز یکشنبه سیاه مجلس نعره می زد که " نگذارید رئیس جمهور فرار کند!" ، نماینده ای که عربده می کشید که " رئیس جمهور را کتک بزنید!"، نمایندگانی که بعد از فاجعه شوم با افتخار شعار می دادند و صورت رئیس مجلس را بوسه باران می کردند ...

نماینده ای که در روز یکشنبه سیاه مجلس نعره می زد که " نگذارید رئیس جمهور فرار کند!" ، نماینده ای که عربده می کشید که " رئیس جمهور را کتک بزنید!"، نمایندگانی که بعد از فاجعه شوم با افتخار شعار می دادند و صورت رئیس مجلس را بوسه باران می کردند، نماینده ای که تنها فکر و ذکرش شده است استیضاح این و آن، اگر کوچکترین تدبیری به خرج داده بودند باید درک می کردند که تحریک احساسات مردم که حضرت امام خامنه ای آنرا خیانت به کشور قلمداد می کند به چه معناست؟

سرویس سیاسی بی باک؛ مهدی صاحبی: درست یک هفته بعد از اتفاقات شوم یکشنبه سیاه مجلس که قطعا از قبل توسط جریانات معلوم الحال داخلی با اهداف و نیات خاص طراحی شده بود، جمعی از مردم و جوانان طلبه و دانشجوی قمی به رئیس مجلس در قم اعتراض کردند و این اعتراضات با رفتارهای زننده ای چون پرتاب لنگه کفش و مهر به سوی رئیس مجلس همراه بود که این رفتار نه در شان حرم مطهر حضرت معصومه (س) بود و نه در شان مردم شریف و انقلابی قم.

بلافاصله بعد از این موضوع رسانه های بیگانه از سویی و برخی رسانه های نان به نرخ روز خور داخلی از سوی دیگر دست به تفسیر این اتفاقات زدند و هر کدام سعی کردند تا این موضوع را آنگونه که خود می خواهند تبیین و تفسیر کنند و ماهی خود را از این آب گل آلود بگیرند.

در این میان جا دارد تا رسانه های مستقل کشور که کمترین می باشند و اهالی دست به قلمی که وامدار جریانات نیستند، به جای گزارشات و اخبار احساسی و قراردادی به تبیین صحیح و ریشه های چنین وقایع ناخوشایندی بپردازند.

برای تفسیر و تبیین صحیح و غیرجانبدارانه اتفاقات دیروز قم ، ابتدا باید به شعور مردم احترام گذاشت تا مردم حاضر به شنیدن دیگر اظهارات و تفاسیر ما باشند. از همین رو با رویکردی مستقل و غیرجانبدارانه به نقل، نقد و بررسی این موضوع می پردازیم.

 جماعت معترض از چه صنفی بودند؟

گزارشات خبرنگاران بی باک حاکی است که جمعیت معترض از همه صنف های مردمی، حوزوی و دانشگاهی بوده اند و تصاویری که تا کنون منتشر شده گزینشی می باشد که وقایع را بدرستی منعکس نکرده است لذا آنچه که پر واضح بود، تنوع فرهنگی و صنفی معترضان می باشد.

جمعیت معترضان چه تعداد بود؟

گزارشات خبرنگاران مستقل و منابع موثق حاکی است که برخلاف ادعای برخی رسانه های داخلی، جمعیت معترضان تنها همان تعداد اندک ده نفر و یا بیست نفری که ادعا می شود نبوده است بلکه جمعیت معترضان بیش از این اعداد و ارقام ادعایی می باشد که برای دامن نزدن به این روند زشت به آن اشاره نخواهد شد و شاید بعدها انتشار فیلم آن مراسم از سوی مسئولین مربوطه بتواند برخی واقعیت ها را روشن کند و البته عقول سلیم خود به این موضوع اذعان دارند که اگر جمعیت معترضان تنها همین تعداد اندک بود، قطعا از سوی نیروهای انتظامی و یا سایر مردمی که مخالف این رفتارها و حرکت ها بوده اند، قابل مهار بود و این تعداد ادعایی اندک هیچگاه قدرت برهم زدن مراسم به این بزرگی را ندارند تا سرانجام به جای بیرون کردن آنها، رئیس مجلس مجبور شود مراسم را ترک کند. پس این صنف رسانه ها با چنین تحریفات و گزارشات سست و بی مایه خود تنها به اعتباشان لطمه می زنند و به شعور ملت توهین می کنند و نه تنها هیچ خدمتی به رئیس مجلس نکرده اند بلکه به آبرو و اعتبار وی نیز لطمه می زنند و باعث می شوند تا از این پس مردم آنها را در صف رسانه های تحریف گر بگذارند.

آیا این جمعیت معترض از سوی یک مرکز علمی و یا پایگاه خبری مدیریت شدند؟!

بلافاصله بعد از اتفاقات دیروز قم، عده ای سعی کردند تا با اخبار و تماس ها و پیامک های گسترده خود و شایعه پراکنی، ادعا کنند که در پشت پرده این اتفاقات، تنها عوامل یک موسسه آموزشی (!) و نیروهای یک پایگاه خبری (!) بوده اند که با جریان انحرافی ارتباط داشته اند و  معترضان با شعار " زنده باد بهار" سعی در بر هم ریختن مجلس داشتند!

اینکه معترضان در شبستان و حین سخنرانی لاریجانی شعار " زنده باد بهار" سر داده باشند، گوش های سالم نشنیدند و آنرا تنها دروغی از صنف سایر دروغ های این جماعت مثلا رسانه ای می توان خواند اما اینکه عوامل یک مرکز علمی و یا پایگاه خبری در پشت پرده آن باشند، حتی حافظه های کوتاه مدت نیز از آن به خنده خواهند افتاد.

شدت بغض این جماعت دروغ پراکن به یاران اصیل انقلاب آنچنان زیاد بوده و در مقابل حافظه کوتاه شان آنقدر ضعیف می باشد که شاید فراموش کرده اند، اولین و تندترین نقدها علیه جریان شوم انحرافی از سوی ریاست همان موسسه وزین علمی  و شاگردانش و رسانه ارزشی ای که آنها از آن نام برده اند، صورت گرفته است و این اتهامات بی ارزش در هیچ دکه ای در شهر عقلا خریدار ندارد و خصومت و نیت شوم مروجان این ادعا علاوه بر اینکه با بازجویی تعدادی از بازداشت شدگان می تواند به روشنی کشف شود، شاید بعدها با فروکش کردن احساسات خود به غلطی آن اعتراف کنند.

آیا مردم حق انتقاد به رئیس مجلس را ندارند؟

به خاطر اتفاقات یکشنبه سیاه مجلس، این حق برای مردم محفوظ است که هم از رئیس جمهور و هم از رئیس مجلس بخاطر وقایعی که در یکشنبه آفریدند، انتقاد کنند و از آنها بخواهند تا از مردم و رهبری عذرخواهی کنند کما اینکه بزرگان دینی و انقلابی نیز به این موضوع تصریح کرده اند و حضرت آیت الله سید احمد خاتمی نیز دیروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن تبریز در میدان نماز این شهر با اشاره به بداخلاقی های یکشنبه سیاه مجلس از سوی مسئولین، اظهار کرد؛ " هفته گذشته در کشور شاهد بداخلاقی برخی مسئولان نظام اسلامی  در مجلس بودیم که صد درصد مغایر با خط ولایت بود، هیچ طرفی در این قضیه پیروز نبود و فقط لبخند را بر لب‌های دشمنان گذاشتند. اینجا محکمه نیست که بگوییم تخلف چه کسی بیشتر و چه کسی کمتر است هر چه هست خروجی این قصه در شأن این ملت نبود. بشر جایز الخطاست و امید می‌رود تا دیر نشده مسئولان نقش‌آفرین در این قضیه نامه‌ای به رهبری نوشته و از معظم له و ملت عذرخواهی کنند."

آیا شیوه انتقاد به لاریجانی در قم صحیح بوده است؟

به عقیده نویسنده، تذکر مردم به مسئولین و درخواست از مسئولین برای حرکت در مسیر ولایت و نظام و به فکر مشکلات مردم بودن در قالب شعارهای وزین و به دور از توهین با رعایت شرایط زمانی، مکانی و شان مخاطب شعارها نه تنها هیچ ممانعتی ندارد بلکه از امور طبیعی و حتی وظایف مسلم مردمی است اما با توجه به شرایط کشور و حساسیت روز 22 بهمن و نوع رفتار معترضان، نه تنها اتفاقاتی که در قم افتاد به مصلحت نبوده بلکه به غیر از شعارهای وحدت آفرین و مناسبتی روز در این مراسم، هرگونه شعار و رفتار دیگری آب به آسیاب دشمن ریختن محسوب می شود.

حماسه بزرگ دیروز ملت ایران که می توانست تا مدتها دشمنان نظام و انقلاب را به کما ببرد با چنین رفتارهایی در برخی رسانه ها به حاشیه رفت. اتفاقات دیروز قم اگرچه برخی رسانه ها آنرا کار تعداد اندکی از مردم دانسته و برخی دیگر معترضان را هزاران نفر از مردم حاضر در شبستان می دانند اما به اعتقاد نویسنده اگر از سوی تمام مردم قم نیز صورت گرفته باشد، نوع و شیوه اعتراض محکوم و خلاف مصلحت است بویژه اینکه پرتاب کفش و مهر به سوی کسی که در حال حاضر رئیس مجلس کشورمان محسوب می شود آنهم در مکانی مقدس و روزی حساس و مبارک، قابل توجیه نمی باشد.


منشا و پشت پرده واقعی اتفاقات دیروز قم را در کجا باید جستجو کرد؟

از دیدگاه نویسنده، پشت پرده واقعی اتفاقات دیروز قم را باید در اتاق فکر طراحان یکشنبه شوم مجلس جستجو کرد. آنهایی که برخلاف توصیه های مکرر مقام معظم رهبری خیانتی آشکار به ملت نمودند و یکشنبه سیاه را رقم زدند خوب می دانستند که دامنه این بداخلاقی ها بزودی به سطح جامعه کشیده می شود و موجب تحریک احساسات مردم می گردد و این امر به خوبی می تواند کشور را به هرج و مرج بکشاند.

نماینده ای که در روز یکشنبه سیاه مجلس نعره می زد که " نگذارید رئیس جمهور فرار کند!" ، نماینده ای که عربده می کشید که " رئیس جمهور را کتک بزنید!"، نمایندگانی که بعد از فاجعه شوم با افتخار شعار می دادند و صورت رئیس مجلس را بوسه باران می کردند، نماینده ای که تنها فکر و ذکرش شده است استیضاح این و آن، اگر کوچکترین تدبیری به خرج داده بودند باید درک می کردند که تحریک احساسات مردم که حضرت امام خامنه ای آنرا خیانت به کشور قلمداد می کند به چه معناست؟ «... از امروز تا روز انتخابات هر کس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار گیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده است»


آیا فجایعی که دل رهبری مظلوم انقلاب را به در آورده بود، باید آنچنان مایه خوشحالی افرادی می گردید که خود باید الگوی ولایتمداری و اخلاقمداری برای مردمی باشند که به آنها رای داده اند؟!

قطعا هیچ تفاوتی بین اتفاقات دیروز قم و یکشنبه سیاه مجلس نبوده و نیست و تنها تفاوتش در نوع انعکاس رسانه ای و اینکه یکشنبه سیاه از آنجا که از سوی خواص رقم خورد، برای همیشه سیاهی آن در تاریخ ثبت خواهد شد اما اتفاقات قم با همه زشتی و زننده گی اش تنها یکی از نتایج و آثاری بود که طراحان یکشنبه سیاه بدنبال آن بودند که متاسفانه با بی تدبیری و احساسات برخی مردم به خواست خود رسیدند.

یکشنبه سیاه مجلس از سوی جریانات شومی طراحی شده بود که قصد داشتند تا دامنه بداخلاقی ها را از بین مسئولین به سطح جامعه  و مردم بکشانند که متاسفانه این جماعت گام و اول و دوم را در کمتر از ده روز با موفقیت برداشته است و از همان اول پر واضح بود که آسیب های شوم یکشنبه سیاه مجلس را باید بزودی در جامعه نیز به تماشا نشست.

به هر حال سرنخ یکشنبه سیاه مجلس و یکشنبه قم را باید در یک اتاق فکر جستجو کرد و برای مردم کاملا مشهود است که خائنین به کشور در یکشنبه سیاه مجلس و قم نه تنها هیچ دلدادگی با رئیس جمهور و رئیس مجلس ندارند بلکه تنها هدفشان متشنج کردن فضای کشور و ایجاد یاس و ناامیدی در بین مرم برای اسقاط نظام جمهوری اسلامی می باشد که متاسفانه رئیس جمهور و رئیس مجلس در این بازی دو سر باخت، با به میدان فرستادن تیم های  " بگم بگم" و " بگو بگو" خسارت سنگینی را به کشور و مردم وارد کردند.

 لذا رئیس جمهور و رئیس مجلس برای اثبات ولایتمداری و مردم دوستی خود و برای قطع دست فتنه گران حقیقی و برملا کردن نقشه های شوم شان، باید بخاطر عملکرد نامطلوبشان در وقایع یکشنبه سیاه مجلس، همانگونه که حضرت آیت الله سید احمد خاتمی پیشنهاد دادند؛ هرچه زودتر از ملت و رهبری عذرخواهی کنند که این عذرخواهی علاوه بر اینکه مانع سوء استفاده های بعدی خواهد شد، بعنوان سند افتخاری در کارنامه این دو مسئول ارشد ثبت خواهد شد و قطعا مردم نیز این پذیرش اشتباه مسئولین را بسیار مثبت تر از غرور و بی تفاوتی ارزیابی می کنند.

در پایان تصریح می کنیم؛ کفش پراکنی مردم قم به سوی دکتر لاریجانی و بوسه پراکنی برخی نمایندگان مجلس بر صورت وی در دو یکشنبه پیاپی و هر کدام در شرایط خاص خود، آنچنان زشت و زننده است که به هیچ وجه قابل توجیه و دفاع نمی باشد و مسئولین قضائی باید عوامل اصلی اتاق فکر این فتنه ها را که در تهران اقامت گزیده اند را شناسایی نموده و با آنها برخورد کنند نه اینکه خدایی نکرده عده ای با انتشار تصاویر واکنش احساسی تعدادی از مردم و جوانان در مراسم دیروز قم، اذهان را از عوامل اصلی و طراحان حقیقی منحرف نمایند.

منبع:بی باک نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد