دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

سردی روابط ملک عبدالله با برخی شاهزداگان سعودی

یک روزنامه عربی در گزارشی به سردی روابط ملک عبدالله با شاهزداگان نسل ملک فهد و ملک فیصل اشاره کرد و نوشت:


پادشاه عربستان همچنان به تغییرات در پستهای کلیدی ادامه می دهد و اخیرا تصمیمات ناگهانی اتخاذ کرده است.


به گزارش خبرگزاری، القدس العربی نوشت روابط میان ملک عبدالله و شاهزداگان نسل ملک فهد و ملک فیصل اخیرا به سردی گراییده است.

ملک عبدالله همچنین در تصمیمی ناگهانی "مقرن بن عبدالعزیز"، کوچکترین فرزند ملک عبدالعزیز را به عنوان معاون دوم خود منصوب کرد. کوچکترین برادر ملک عبدالله اخیرا از مقام خود در وزارت اطلاعات عربستان برکنار شده بود.

برخی معتقدند ملک عبدالله این تصمیمات را در راستای تزریق خون سبز به  پیکره مناصب مهم دولتی اتخاذ کرده است تا از پیری ایجاد شده در آن جلوگیری کند.



از طرفی تحلیلگران برکناری شاهزادگان از نسل ملک فیصل و ملک فهد توسط پادشاه عربستان را نشانه تیرگی روابط وی با این دو خاندان می دانند. ملک عبدالله اخیرا امیر منطقه شرقیه از خاندان ملک فهد را از این سمت برکنار کرد.

خاطرنشان می شود موضوع جانشینی ملک عبدالله در عربستان به مسئله حساسی تبدیل شده است. البته شخص ملک عبدالله با ایجاد ابتکار "هیئة البیعه" در سال 2006 تغییراتی در این زمینه ایجاد کرد.

بر این اساس اعضای هیئة البیعه که از شاهزداگان اصلی آل سعود تشکیل شده است، با تشکیل کمیته ای درباره آینده حکومت تصمیم گیری می کنند اما تصمیمات آنها درباره پادشاه و یا ولیعهد کنونی قابلیت اجرایی ندارد.

منبع:مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد