دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

توی مشت وزارت اطلاعات بودیم اما خبر نداشتیم !

یکی از فتنه گران فراری به هلند گفت:

وزارت اطلاعات بر تمام تحرکات اپوزیسیون اشراف دارد و او هنگامی این را فهمیده که به شکل دور از انتظار بازداشت شده است.   


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، وب سایت رادیو زمانه که با بودجه دولت هلند و توسط طیفی از عناصر ضد انقلاب اداره می شود، به نقل از این فرد متواری و به استناد گفت وگوی وی با تعدادی از بازداشت شدگان نوشت: در بین اپوزیسیون ایران اعتقاد راسخی در این باره وجود دارد که دستگاه اطلاعاتی ایران مخالفان را ردیابی می کند و به اطلاعات محرمانه آنان دسترسی دارد.

 شاید این تصور ناشی از ترس و یا توهم این افراد تلقی شود اما شواهد محکمی در تایید آن وجود دارد. آنها به فناوری های مختلف در این زمینه دست پیدا کرده اند همان طور که قادر به غنی سازی شده اند.

این ضد انقلاب مقیم هلند که با اسم مستعار معرفی شده، می افزاید: ما جمعی بودیم که برای انجام فعالیت خیلی وسواس به خرج می دادیم و مثلا مراقب امنیت خود بودیم اما قبل از شروع کار همه ما را احضار کردند و فهمیدیم لو رفته ایم. نیروهای امنیتی در دنیای دیجیتال که همه چیز را به هم مربوط و متصل کرده، حاضرند و فرار از آنها و پنهانکاری خیلی دشوار است.

وی در توضیح پنهانکاری های گروه خود و علت احتمالی دستگیری می نویسد: هر احتمالی وجود داشت. از این که یکی از بین جمع اخبار را خواسته یا ناخواسته درز داده باشد تا این که از طریق موبایل بچه ها روی قرار حساس شده باشند.

 ما به هیچ وجه از اینترنت استفاده نکردیم و مواقعی که برای تنظیم کردن قرارهایمان از موبایل استفاده می کردیم، پشت تلفن از محتوای کار صحبت نمی کردیم. فقط این که در این ساعت در فلان جا باشید. اما دو روز قبل از انجام کار همه را احضار کردند و از قضیه خبر داشتند. شاید یکی از بچه ها آدم آنها بود. این احتمال هست، اما احتمال تلخ و ترسناکی است. من و بقیه بچه ها خیلی از هم سوال کردیم.

 دو به دو، در جمع. حدس ما این است یا کسی ناخواسته پشت موبایل چیزی از دهانش در رفته است و آنها (دستگاه امنیتی) گل را گرفته اند یا این که از روی قراری که پشت تلفن تنظیم می کردیم حدس زده اند خبری است و با احضار یک نفر و استفاده از یک نقطه ضعف وادارش کرده اند که حرف بزند. ما خط های ایرانسل خریده بودیم و قبل از شروع کار شماره هایمان را عوض کردیم. فکر می کردیم با این کار دیگر مکالماتمان شنود نمی شود. بعدا متوجه شدیم که دید و تصور ما اشتباه است.

وی که به مرور اظهارات برخی دستگیرشدگان پس از آزادی پرداخته بود، از قول یکی از آنها اظهار داشت: پرینت اس.ام.اس های شش ماه قبل از دستگیری مرا جلویم گذاشتند. خودم با چشم خودم دیدم و شکی در آن ندارم. دل به دریا زدم و آن را دستم گرفتم و ورق زدم. منتظر بودم بازجو با فحاشی و کتک آن را از دستم بگیرد اما برخوردی نکرد. فکر کنم می خواست عمق فاجعه را ببینم و درهم بشکنم.


روزنامه نگاران بازداشتی قرار بود کدام خلأ را برای انگلیس پر کنند؟

اظهار تأسف وزیر خارجه سابق انگلیس درباره بسته شدن سفارت این رژیم در تهران، راز ارتباط بعدی این رژیم با برخی روزنامه نگاران زنجیره ای را فاش می کند.

«دیوید میلی بند» دستور سال گذشته جانشین ویلیام هیگ به بستن سفارت انگلیس در تهران را اشتباه توصیف کرد و آن را «تقدیم پیروزی به تندروها در تهران» دانست. به گزارش گاردین، میلی بند که در موسسه خدمات سلطنتی سخن می گفت، اظهار داشت: با بستن سفارت مان در تهران که به دستور ویلیام هیگ صورت گرفت، یک پیروزی به تندروها تقدیم شد و موضع آنها را در حکومت تقویت کرد. این امر باعث کاهش تاثیرگذاری بریتانیا و محدود شدن درک ما از شرایط ایران شد.

وی افزود: «تصمیم ویلیام هیگ در بستن سفارت بریتانیا در تهران، نه تنها تأسف آور بلکه زیانبار بود زیرا نوعی پیروزی را دو دستی تقدیم تندروها در ایران کرد. چگونگی پایان ماجرای حمله به سفارت ما در تهران فقط به کسانی کمک کرد که امید به کشاندن روابط ایران و بریتانیا به بدترین وضعیت را در سر می پروراندند. بریتانیا می بایست حضور دیپلماتیک خود را در ایران حفظ می کرد زیرا به این ترتیب، می توانستیم درک نزدیک و دست اول از شرایط آن کشور داشته باشیم که برای ما و همه متحدانمان، بسیار ارزشمند می بود.»

اظهارات وزیر خارجه سابق انگلیس پرده از علت گسترش روابط شبکه دولتی این رژیم (بی بی سی) با طیفی از روزنامه نگاران زنجیره ای مقیم داخل- در پوشش تهیه گزارش و خبر- برمی دارد.

 هرچند که نفس همکاری رسانه ای با شبکه دولتی رژیم انگلیس جرم محسوب می شود اما در واقع تقلیل این همکاری به سطح «رسانه ای و خبر»، پوشاندن هدف اصلی این ارتباطات در حوزه جمع آوری و انتقال اطلاعات و دادن مشورت های لازم به رژیمی است که وزیر خارجه سابق آن اذعان می کند با تعطیلی سفارت دولت متبوعش، از تاثیرگذاری و درک از نزدیک شرایط داخلی ایران محروم شده است.

طی هفته گذشته حدود 16 نفر از همکاران برخی روزنامه ها و رسانه های زنجیره ای که فعالیت آنها از ماه ها پیش تحت کنترل وزارت اطلاعات قرار داشت، دستگیر شدند. این افراد در روزنامه های اعتماد و شرق و آرمان، هفته نامه آسمان، خبرگزاری ایلنا و سایت های بازتاب و جماران فعالیت می کردند و پیش از این در برخی نشریات شبه زنجیره ای نیز سابقه حضور داشته اند.

اهمیت این شبکه در جمع آوری اطلاعات برای لندن به حدی بود که بلافاصله باعث واکنش توأم با عصبانیت و دستپاچگی معاون وزارت خارجه انگلیس شد. الستر برت نسبت به بازداشت این شبکه ابراز ناخرسندی کرده و مدعی شده بود: از دریافت گزارش بازداشت شماری از روزنامه نگاران ایرانی به صرف اتهام داشتن ارتباط با روزنامه نگاران خارجی به شدت نگران شدم.

این بازداشت های هدفمند، بخشی از تلاش مقامات ایران برای محدود کردن آزادی بیان و خاموش کردن صداهای مستقل در این کشور است. من از ایران می خواهم این افراد را آزاد کند.بودجه شبکه بی بی سی از سوی وزارت خارجه انگلیس تأمین می شود و سرویس جاسوسی MI6 به همراه وزارت خارجه برای این رسانه سیاستگذاری می کنند.

رادیو بی بی سی در کودتای مرداد 1332 در خدمت سرویس جاسوسی ام آی سیکس و سازمان سیا قرار داشت. شبکه دولتی بی بی سی هم اکنون توسط شماری از روزنامه نگاران زنجیره ای فراری و زیر نظر عناصر سلطنت طلب یا بهایی نظیر مسعود بهنود، عنایت فانی و صادق صبا اداره می شود.

یادآور می شود در جریان فتنه سال 88 چند تن از عناصر بازداشت شده با سفارت انگلیس در ارتباط بودند. آن زمان برخی دیپلمات های انگلیسی نیز در میان آشوبگران حضور داشتند که بازداشت شده اما متاسفانه آزاد شدند و بلافاصله به کشور خود گریختند.

منبع:yjc.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد