دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

اختلاف در ائتلاف

رسانه‌های نزدیک به سه کاندیدای 1+2 موضع‌گیری‌های متفاوتی اتخاذ کرده‌اند



ائتلاف 1+2 که به عنوان آغاز راه وحدت اصولگرایان متصور می‌شد،این روزها خود به محل بحث و اختلاف تبدیل شده است. اختلافی که بیشتر در سایت‌های وابسته یا نزدیک به چهره‌های سیاسی دامن زده می‌شود. پس از شکل‌گیری این ائتلاف، گروهی از اصولگرایان با استقبال از این ائتلاف خواستار فراگیری و گستردگی آن شدند و برخی دیگر آن را ناکارآمد خوانده و از آن انتقاد کردند.


با این حال محمد باقر قالیباف، علی اکبر ولایتی و غلامعلی حداد عادل، سه عضو ائتلاف بارها به نتیجه این همکاری ابراز امیدواری کرده اند. اما حالا از گوشه و کنار خبر از اختلاف میان همین جمع اندک نیز به گوش می‌رسد و به نظر می‌رسد هرکدام به امید انتخاب شدن به عنوان کاندیدای نهایی پا به این ائتلاف گذاشته‌اند. پس از آنکه در روزهای اخیر خبری به نقل از حداد عادل مبنی بر کنار رفتن از ائتلاف به نفع علی اکبر ولایتی به گوش رسید، وی روز گذشته این خبر را رد کرد و اظهار داشت:


چنین توافقی صحت ندارد.وی افزود: ائتلاف ما همچنان در وضع قبلی قرار دارد و چنین توافقی به هیچ وجه صورت نگرفته و همچنان هر سه نفر ما در این ائتلاف حضور داریم.عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان تاکید کرد: تاکنون هیچ تصمیم خاصی در خصوص انتخاب کسی گرفته نشده و هر تصمیمی موکول به آینده است.حداد عادل در پاسخ به اینکه اعلام متعلق بودن 60 درصد آرای مردم به اعضای ائتلاف سه نفره با واکنش تعداد زیادی از فعالان سیاسی مواجه شده است، گفت:


بنده رای 60 درصدی ائتلاف سه‌گانه را بر اساس نظر سنجی‌ها اعلام کردم.پیشتر غلامعلی حداد عادل در جمع حقوقدانان بسیجی گفته بود وقتی در نظر سنجی‌ها مشخص شد که 60 درصد آراء متعلق به این سه نفر است، تصمیم گرفتیم ائتلاف کنیم و در نهایت دو نفرمان تصمیم بگیریم برای خدا کاندیدای ریاست جمهوری نشویم.رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد:


به دلیل اینکه سخنانم در خصوص رای 60 درصدی ائتلاف سه گانه، اثر داشت عده ای واکنش نشان دادند در حالی‌که بنده این نظر سنجی‌ها را از خودم نگفتم بلکه بر اساس چندین نظرسنجی بوده که تاکنون صورت گرفته است.حداد پای ثابت اختلاف در ائتلاف سه گانه است. بخش دیگر اختلاف میان قالیباف و حداد عادل است. در همین حال سایت «انتخاب» به نقل از منبعی که نامی ‌از آن برده نشده است، از برگزاری جلسه انتخاباتی تعداد زیادی از نمایندگان ادوار مجلس با محمد باقر قالیباف خبر داد.


بنابراین گزارش، در این جلسه سراسر تمجید از شهردار تهران، سخنرانان ضمن حمایت از قالیباف، او را گزینه‌ای مطلوب برای انتخابات ریاست جمهوری 92 دانسته‌اند. یکی از سخنرانان نیز به جمله ای از حدادعادل اشاره کرده که با واکنش قالیباف مواجه شده است. این فرد به نقل از حداد گفته است: آقای قالیباف در حد و اندازه یک معاون اول خوب هستند.شهردار تهران نیز در پاسخ گفته است:


باید دید کسی که این حرف را زده، خودش اساساً در حد ریاست جمهوری هست یا نه؟! در همین حال دیروز قالیباف به مهر گفت : ائتلافی که از سلایق مختلف اصولگرایی شکل گرفته و مورد استقبال هم واقع شده، پیش از آن‌که سیاسی باشد، عقیدتی و برای تامین منافع ملی و عبور از مشکلات کشور است. شهردار تهران اضافه کرد: به نظر نمی رسد ضرورت هماهنگی و اتحاد که همواره مورد تاکید امام(س) و رهبری و مطالبه مردم بوده و هست، نیازی به توضیح و تاکید داشته باشد. وی افزود:


ما معتقدیم برای جهش به جایگاهی که برازنده کشور و مردم ما‌ست چاره‌ای جز حرکت خردمندانه و جمعی بر اساس برنامه ای برای تحقق پیشرفت و عدالت نداریم و این برنامه جامع و مدون باید از قبل به ملت ارائه شده و پس از تایید و رای آنان با بسیج تمام توان‌ها و تیم‌های کارآمد و مجرب به سرعت اجرا شود. قالیباف افزود: ائتلاف سه گانه اصولگرایان بر همین مبنا شکل گرفته و درصدد معرفی شایسته ترین، مقبول ترین و کارآمد ترین گزینه در مقطع حساس کنونی است.

منبع:قانون

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد