دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

حادثه ای که امریکا را به آشوب کشید

حادثه ای که امریکا را به آشوب کشید ، تیراندازی خونین در دانشگاه تگزاس


گروه شوک:

 در درگیری مسلحانه دو تن در دانشگاه لون استار هیوستون امریکا، سه تن با گلوله زخمی شدند و یک دختر دانشجو نیز در اثر ترس دچار حمله قلبی شد و به بیمارستان انتقال یافت.

این حادثه هولناک که شهر را در اضطراب فرو برد ظهر دوشنبه (به وقت محلی امریکا) رخ داد و طرفین درگیری که به گفته شاهدان دست کم یکی از آنها دانشجوی دانشگاه بوده در شلیک‌‌‌های متقابل بشدت زخمی شدند.

به گزارش پلیس، کارگر خدماتی دانشگاه که برای فیصله دادن به ماجرا وارد مهلکه شده بود نیز هدف چند تیر قرار گرفت و به بیمارستان انتقال یافت. به دلیل حساسیت حادثه و در حالی که این تیراندازی در فاصله یک ماه از کشتار هولناک مدرسه سندی اتفاق افتاد به احتمال وقوع فاجعه‌ای هولناک، نیرو‌‌های پلیس بلافاصله خود را به محل رساندند و با محاصره دانشگاه اوضاع را تحت کنترل در آوردند.

سایت دانشگاه در پیامی همگانی به تمام دانشجویان اعلام کرد در صورتی که فضای فرار در اختیارشان نیست در مکانی پناه بگیرند.

یکی از تیرانداز‌‌ها که از ناحیه بازو، شکم و پا بشدت زخمی شده پس از منتقل شدن به بیمارستان شناسایی شد. اما جوان دیگری که در این تیراندازی شرکت داشت در حالی که تیر خورده بود از مهلکه پا به فرار گذاشت، اما پس از جست‌وجوی گسترده پلیس ساعاتی بعد به دام افتاد و برای درمان به بیمارستان انتقال یافت. گفته می‌شود دختر دانشجویی که در اثر ترس دچار عارضه قلبی شده تحت عمل جراحی قرار گرفته اما هنوز گزارشی از وضع سلامت این دختر و مرد خدماتی اعلام نشده است.

در حالی که هر دو ضارب در بیمارستان تحت نظر مأموران پلیس قرار دارند، مأموران پلیس برای کنترل بهتر بر اوضاع اقدام به تخلیه کامل دانشگاه کردند. پس از خارج شدن کامل دانشجویان، پلیس جست‌وجوی گسترده‌ای را در دانشگاه آغاز کرد و یک ساعت پس از آن اوضاع را تحت کنترل در آورد. دانشجویان وحشت زده که با شنیدن صدای شلیک گلوله‌‌‌ها به هراس افتاده بودند، پس از آرام شدن اوضاع هم از ورود به دانشگاه بیم داشتند. یکی از دانشجویان که اضطراب و هراس زیادی داشت گفت: «حوالی ظهر منتظر برگزاری کلاس زبان بودم که ناگهان صدای 8-7 شلیک پیاپی را شنیدم. واقعاً وحشتناک بود. در آن لحظه تنها کاری که کردم تصمیم گرفتم با خانواده‌ام تماس بگیرم و از آنها بخواهم به دنبالم بیایند.»

یکی از شاهدان در توصیف ماجرا گفت: «من و جودی نیل (یکی از ضاربان) و چند دانشجوی دیگر در اتاق مطالعه نشسته بودیم که ناگهان یک پسر مسلح از پله‌‌‌ها بالا آمد و به سمت جودی آتش‌ گشود. همه ما از ترس از اتاق فرار کردیم و فقط صدای چند تیر دیگر را شنیدیم.»

دانشگاه لون استار تا پایان روز تعطیل شده و تحت کنترل پلیس در آمد.

دانشگاه لون استار هیوستون تگزاس پیشرفته‌‌‌ترین و مجهز‌‌ترین مرکز آموزش در هیوستون است که از
6 دانشکده تشکیل شده و 90 هزار دانشجو در آنجا مشغول تحصیل هستند.
پس از حادثه هولناک مدرسه سندی که با مرگ
20 دانش‌آموز خردسال و 7 تن از مقامات مدرسه همراه بود، از ابتدای سال جاری میلادی شهر‌‌های مختلف امریکا در مراکز آموزشی خود سه تیراندازی خونین را تجربه کرده‌اند؛ 10 ژانویه یک دانش‌آموز در دبیرستان کالیفرنیا به روی همکلاسی‌‌‌های خود آتش گشوده که این حادثه با حداقل تلفات همراه بود.
5 روز بعد از این حادثه دانش‌آموز دیگری در مؤسسه آموزشی سنت لونیز یکی از پرسنل این مرکز را به گلوله بست و سپس خودکشی کرد. در یک کالج واقع در کنتاکی هم یک حادثه تیراندازی رخ داد که در آن حادثه نیز 2 تن کشته و یک تن زخمی شدند، این تیراندازی نیز در پی یک درگیری مسلحانه در پارکینگ دانشگاه رخ داده بود.
این اتفاقات مقامات دولتی امریکا را بسیار نگران کرده است.
منبع:ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد