دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

خط فتنه قومی مذهبی برخی دولتهای عربی در خوزستان

الازهر مصر کنفرانس ضد ایرانی برگزار می کند !


 صدام حسین معدوم، دیکتاتور سابق عراق نیز جهت ظاهرسازی مقاصد توسعه طلبانه خود با همکاری شیخ نشین های عربی حاشیه خلیج فارس و دیگر پان عربیست های منطقه، داعیه حمایت از عربهای ایرانی تبار را داشت و خرمشهر را المحمره می نامید.


به گزارش شیعه آنلاین به نقل از شبستان، الازهر مصر در اقدامی ضد ایرانی روز پنج شنبه هفته جاری کنفرانسی تحت عنوان 'حمایت از مردم عرب اهواز' به مدت دو روز در قاهره برگزار می کنند!


"الشرق الاوسط" مصر در راستای اهداف مغرضانه برخی دولتهای عربی با اعلام این خبر مدعی شد: «این کنفرانس جنبه های مختلف قضیه مردم عرب اهواز را که بیش از 85 سال است از زمان اشغال منطقه توسط رضا شاه در سال 1925 تحت اشغال ایران است، بررسی خواهد کرد!!!»

براساس این گزارش، این کنفرانس از سوی الازهر، شورای هماهنگی جهان اسلام، جنبش عدالت اهواز، انجمن روشنفکران مسلمانان، اتحادیه نهادهای بشردوستانه جهانی، کمپین بین المللی مقاومت در برابر تجاوز، حزب "اصلاح" و حزب سازندگی وتوسعه "البناء والتنمیه" - بازوی سیاسی جماعت اسلامی مصر- سازماندهی می شود وروزنامه مصری "التغییر" آن را تحت پوشش مطبوعاتی قرار خواهد داد.

خبرگزاری مصر، خاطر نشان کرد که در این کنفرانس شخصیت هایی از کشورهای مختلف جهان، از جمله "احمد الطیب" شیخ الازهر ، شیخ "محمد العریفی" مبلغ وهابی- سعودی، "طلعت رمیح" عضو پارلمان مصر و شماری از منورالفکرهای پان عربیست از کشورهای مختلف عربی و خلیج (فارس) شرکت دارند.

"صباح موسوی" هماهنگ کننده کنفرانس با اهانت به هویت ایرانی و درحالی که بخشی از سرزمین های عربی- اسلامی توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده، مدعی شد: «اشغالگران پارس [!] با تلاش های خستگی ناپذیر و مداوم خود به محو هویت این اقلیم و جدا کردن آن از هویت عربی و ادغام اقتصادی وجمعیتی آن در مناطق دیگر ایران پرداخته اند! این در حالی است که مساحت اهواز عربی اشغالی 185 هزار کیلومتر وپایتخت آن استان المحمره واقع در دهانه رود کارون است!»

گفتنی است صدام حسین معدوم، دیکتاتور سابق عراق نیز جهت ظاهرسازی مقاصد توسعه طلبانه خود با همکاری شیخ نشین های عربی حاشیه خلیج فارس و دیگر پان عربیست های منطقه، داعیه حمایت از عربهای ایرانی تبار را داشت و خرمشهر را المحمره می نامید.

منبع:شیعه آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد