دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

تصویر / فتنه استکبار در سه استان عراق

گسترش تظاهرات ضددولتی در عراق ، استان‌های الانبار، صلاح الدین ، نینوا و برخی شهرهای دیگر از جمله سامرا



گسترش تظاهرات ضددولتی در عراق 

در حالی که چند استان عراق برای سومین هفته پیاپی شاهد تظاهرات گسترده علیه دولت بودند، ارتش عراق اخبار منتشر شده مبنی بر شلیک گلوله به سمت تظاهرکنندگان و بازداشت برخی از آنها را تکذیب کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، هزاران عراقی بعد از نماز جمعه در استان‌های الانبار، صلاح الدین، نینوا و برخی شهرهای دیگر از جمله سامرا به خیابان‌ها آمده و سیاست‌های نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق را محکوم کردند.


شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که "جمعه پایداری" نام داشت، شعار "مردم خواهان سرنگونی نظام هستند" سر دادند و آزادی هرچه سریع‌تر زندانیان و لغو قانون "مبارزه با تروریسم" عراق را خواستار شدند. تظاهرکنندگان در شهر سامراء واقع در شمال بغداد نیز با حمل پلاکاردهایی برای بیان خواسته‌های خود مبنی بر "سرنگونی نظام و آزادی زندانیان به ویژه زنان بازداشت شده" به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی علیه دولت سردادند.



در موصل نیز تعداد بسیاری از ساکنان این شهر از مساجد خارجه شده و در میدان الخزرج دست به تظاهرات زدند که برخی از رسانه‌ها اخباری مبنی بر شلیک گلوله از سوی نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در این تظاهرات خبر دادند اما مسئولان نظامی عراق درست بودن این اخبار را تکذیب کردند. مخالفان دولت در موصل اعلام کردند که نیروهای امنیتی با حمله به تظاهرکنندگان به سوی آنها گاز اشکاور و گلوله جنگی شلیک کردند و تعدادی از مخالفان نیز در جریان تظاهرات بازداشت شده‌اند. تظاهر کنندگان شهر موصل خواسته‌های خود مبنی بر آزادی زندانیان را مطرح کرده و با در دست داشتن پلاکاردهایی خارج شدن نیروهای پلیس فدرال از شهر و جایگزینی آنها با پلیس محلی را خواستار شدند. در همین راستا باسم الملائی، فرمانده نیروهای "عملیات موصل" با تاکید بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات، شلیک گلوله به سمت تظاهرکنندگان را تکذیب کرد.

مهدی الغراوی، فرمانده پلیس فدرال موصل نیز اعلام کرد: هیچ تظاهرکننده‌ای بازداشت نشده و تظاهرات به شکلی مسالمت آمیز برپا شده است. برخی از رسانه‌ها نیز خبرهایی مبنی بر برگزاری تظاهرات ضد دولتی در بغداد، پایتخت عراق مخابره کردند که تصویری از این تظاهرات منتشر نشده است. هزاران تن نیز در الرمادی، مرکز استان الانبار واقع در غرب عراق تظاهرات کردند و شعارهایی در محکوم کردن سیاست‌های دولت عراق سر دادند. از سوی دیگر، دفتر فرماندهی کل نیروهای صلح عراق در بیانیه‌ای هشدار داد که دستگاه‌های امنیتی از حضور گروه‌های تروریستی آگاه شده‌اند که برای انجام عملیات تروریستی علیه تظاهر کنندگان در الفلوجه و الانبار نقشه کشیده‌اند.

منبع:خبرآنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد