دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

امیدوارم خیزش در غرب نشانه ظهور حضرت مهدی (عج) باشد

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
امروز مردم آمریکا و غرب به‌دنبال نقطه نجات هستند و آن نقطه نجات به‌طور حتم اقتصاد قرآنی است، در دوران پیش از قیام حضرت مهدی(عج) دنیا پر از ظلم خواهد شد، ظلم تنها خونریزی نیست البته امروز جانیان دست به خونریزی می‌زنند اما ظلم اقتصادی هم نوعی ظلم است که 99 درصد قربانی 1 درصد شود و امیدوارم خیزش در غرب نشانه ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.


آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه اول خود به سخنی از امیر المومنین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید قبل از اینکه مرگ‌تان فرا برسد، آن کاری که باید انجام دهید، انجام دهید و تا فرصت دارید عمل کنید.


وی ادامه داد: خداوند در قرآن به انسان‌ها می‌فرماید که آن چیزی که در اختیار شما قرار دادیم متاع فانی دنیاست و باید با این متاع فانی معامله کرد و متاع فانی را با متاع واقعی تعویض کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با بیان اینکه تمام موجودات هستی کلمةالله‌ هستند، گفت: ما دو نوع کلمه داریم که یکی کلمة الطیبه و یکی کلمة الخطیبه است که البته هر چیز پاکی می‌تواند کلمه طیبه باشد.


موحدی کرمانی اضافه کرد: انسان نیز می‌تواند کلمه طیبه باشد البته انسانی که آلودگی و خطا در او راه نداشته باشد.

«خداوند در مورد حضرت مسیح می‌فرماید: عیسی مسیح کلمه طیبه است و همه انبیا نیز کلمه طیبه الهی هستند».


وی تصریح کرد: خداوند کلمه طیبه و تمام چیزهایی که جزو این کلمه طیبه هستند را همانند درختی تعبیر می‌کند که ریشه در زمین دارد و هیچ چیز نمی‌تواند به این ریشه آسیب برساند؛ این درخت شاخه، برگ و میوه دارد و شاخه و میوه آن طوری در آسمان قد کشیده که هر شخصی نمی‌تواند به محصولات آن آسیب برساند.


خطیب نماز جمعه تهران گفت: چون درخت طیبه زنده است و ریشه دارد، پیوسته و مرتب در هر مرحله و فصلی، میوه می‌دهد.

موحدی کرمانی در ادامه اربعین حسینی و قیام عاشورایی اباعبدالله الحسین (ع) را همانند درخت طیبه دانست و اظهار داشت: راه حسین(ع) در هر زمان و هر فصلی میوه داده و خیلی از انسان‌ها را بیدار کرده و تکان داده است.


وی همچنین به شهر به شهر گرداندن سر مقدس اباعبدالله الحسین اشاره و تصریح کرد: سر مطهر امام حسین (ع) را به هر شهری که می‌بردند نورافشانی می‌کرد و میوه می‌داد و همین سر بود که پسر زیاد را در مقر حکومتش رسوا کرد و وقتی این سر را به برخی شهرها می‌بردند، فرماندار آن منطقه نمی‌گذاشت و می‌گفت این حرکت انقلاب به پا می‌کند.


خطیب نماز جمعه تهران انقلاب شکوهمند ایران اسلامی را مدیون نهضت سیدالشهدا(ع) دانست و گفت: امروز این انقلاب در منطقه الگو شده و خیلی‌ها را تکان داده است.

همچنین آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم با تسلیت رحلت آیت‌الله مجتبی تهرانی معلم اخلاق و فقیه گرانقدر گفت: مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی معلم اخلاق و ایمان بود و شاگردان فراوانی را تربیت کرد. ایشان در حوزه علمیه تهران از حکمت، فقه و اصول بهره‌مند شد و خود بهترین معلم اخلاق اسلامی بود.


وی افزود: من رحلت ایشان را به بیت معزز و فرزندان محترم معظم‌له تسلیت می‌گویم و از درگاه الهی می‌خواهم که ایشان را با اهل بیت محشور و مأنوس گرداند.

خطیب امروز نمازجمعه تهران همچنین با اشاره به فرا رسیدن سال جدید میلادی گفت: معجزات حضرت عیسی (علیه‌السلام)نیز مبارک بود، ایشان مرده را زنده می‌کرد و امیدوارم دنیای غرب پاکی و محبت را از این رسول الهی یاد بگیرد، فعلاً که هرکجا غرب پا می‌گذارد بلا و زحمت و گرفتاری و کشتار برای مردم به ارمغان می‌آورد.


آیت‌الله موحدی کرمانی با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز قیام 19 دی‌ماه مردم قم گفت: قیام 9 دی‌ماه در حقیقت نمونه و مشابهی از قیام 19 دی‌ماه سال 56 بود. مسأله 19 دی‌ماه فراموش شدنی‌نیست نکته اول در مورد این قیام این‌است که این مردم خوب و بیدار وجدان و آگاه، بصیرت خود را نشان دادند، پیروی خود را از ولایت نشان دادند و در مراسم عزاداری اهل‌بیت در ماه‌های محرم و صفر حضور یافتند و به دنیا نشان دادند که بازار ما برای ابراز ارادت به اهل بیت همواره گرم است.


وی با اشاره به فشارهای اقتصادی غرب به ایران گفت: دشمنان بدانند که مردم ما فرزند عاشورا و رمضان اند و با این فشارها از صحنه خارج نخواهند شد‌، افق کاملاً روشن است و مردم ما کاملاً توجه دارند که عزت و سعادت در چه است و خداوند نیز وعده پیروزی به چنین مردمی داده‌است.

خطیب امروز نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه قیام مردم در 19 دی‌ماه سال 56 و 9 دی‌ماه 1388 بصورت کاملاً خودجوش و از سوی خود مردم شکل گرفت گفت: حماسه 19 دی‌ماه پس از چاپ مقاله اهانت آمیز به امام خمینی (ره) آغاز شد که مردم قم به صحنه آمدند و وفاداری خود را به امام(ره) نشان دادند.


آیت الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به اینکه این بیداری عجیب مردم در این دو واقعه در واقع موضوع عجیبی‌است، گفت: به برکت همین بیداری‌است که ایران آزاد شد و در ادامه نیز تعدادی از کشورهای منطقه آزاد شدند، امیدوارم این حرکت، الگویی برای غرب شود، غربی که امروز گرفتار ظلم اقتصادی است و به تعبیر خود می‌گویند که آمریکا به پرتگاه مالی و فروپاشی اقتصادی ملی نزدیک شده است.


وی افزود: امروز مردم آمریکا و غرب به‌دنبال نقطه نجات هستند و آن نقطه نجات به‌طور حتم اقتصاد قرآنی است، در دوران پیش از قیام حضرت مهدی(عج) دنیا پر از ظلم خواهد شد، ظلم تنها خونریزی نیست البته امروز جانیان دست به خونریزی می‌زنند اما ظلم اقتصادی هم نوعی ظلم است که 99 درصد قربانی 1 درصد شود و امیدوارم خیزش در غرب نشانه ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.


خطیب امروز نماز جمعه تهران خطاب به کشورهای اروپایی و آمریکا ادامه داد: بعید است که آنها با مغزهای الکترونیکی حقایق آسمانی را درک کنند اما بهتر است از تاریخ تجربه و درس بگیرند، از شاه معدوم، از صدام، مبارک و قزافی درس بگیرند، ممکن است حکومتی با کفر باقی بماند اما با ظلم پایدار نمی‌ماند.


آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به حملات پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی پاکستان و کشته‌شدن بیش از 1300 نفر که اغلب آنها نیز زن و کودک بوده‌اند، گفت: آنها برای کشته‌شدن بیست دانش آموز و هفت معلم اشک تمساح می‌ریزند این درحالیست که دست آنها تا مرفق به خون مظلومان آلوده است.


وی با اشاره به اینکه امروز ترورها و کشتارها در غرب روز‌به روز زیاد می‌شوند، افزود: آنها به‌دنبال این افتاده‌اند که چگونه جلوی این مسئله را بگیرند و مثلاً فروش اسلحه را محدود کنند اما آنها بدانند که تنها چیزی که جلوی رشد چنین مسائلی را می‌گیرد دین و یاد خداست، این مسئله است که جامعه را ادب می‌کند.


خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: در نهایت، دنیای ظلم تسلیم اسلام می‌شود اما این بیچاره‌ها همچنان بدنبال فتنه افکنی هستند، هنوز فتنه سوریه تمام نشده است که به‌دنبال ایجاد آشوب در 3 استان عراق هستند.


آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: امروز عربستان سعودی نیز بجای اینکه با این اتفاقات بیدارشود و دست از اتحاد با آمریکا بردارد و به این کشور دل‌خوش نکند، بیش از پیش به‌دنبال نزدیک شدن به این کشور است. چندی پیش خبری منتشر شد که هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی به خانه‌ای که در آن جشن کریسمس در آن برگزار می‌شده حمله کرده و 43 نفر را دستگیر کرده است این‌هم هنر آنهاست.


وی در ادامه با اشاره به اختلافات گسترده در داخل گروه‌های تروریستی مخالف دولت سوریه گفت: الحمدلله که بین آنها اختلاف افتاد و 70 نفر از آنها به‌دست خودشان کشته شدند، این اختلاف نیز به‌دلیل تقسیم اموال غارت شده از منازل مردم بوده ‌است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بمباران بیش از 1200 نقطه در طی جنگ 8 روزه تصریح کرد: در این بمباران ها 8000 خانه آسیب دید و علاوه بر آن 42 نقطه و مقر امنیتی حماس منهدم شد.


آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: اما در مقابل این حماس بیدار بود که 1100 موشک را به سمت رژیم صهیونیستی شلیک کرد بگونه‌ای که سران این رژیم به پناه‌گاهها پناه بردند.

وی افزود: یکی از دستاوردهای حماس در جنگ روانی و اطلاعاتی، بدست آوردن شماره تماس 500 نفر از سربازان و افسران رژیم صهیونیستی بود که سبب شد تا روحیه آنها تضعیف شده و در عملکرد آنها تأثیر بگذارد.

همچنین در پایان این خطبه نماز جمعه تهران، آیت‌الله موحدی کرمانی بار دیگر درگذشت آیت‌الله مجتبی تهرانی را تسلیت گفت.


منبع:فارس

نظرات 1 + ارسال نظر

فیستک شبکه اجتماعی بزرگ و در عین حال پر امکانات شبکه فیستک از دو سرور قوی استفاده میکند که در سرعت و کیفیت حرف اول را میزنه فیستک شامل خدمات ارسال و اشتراک گذاری مطلب ارسال موزیک و تصویر و فیلم انواع بازی های تحت وب ساخت کلوب مجزا برای خود و همکارانتان و خانواده خود پروفایل همسر خدمت ویژه سامانه پیامک و انجام قرعه کشی و ثبت نام اس ام اسی و مسابقه و پشتیبانی با پیام امتیاز دهی به کاربر وهزارن خدمت دیگر فیستک با امکانات بالا و رایگان در اختیار شماست هم اکنون ثبت نام کنید www.facetak.net

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد