دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

معاون وزیرخارجه سوریه درمورد هرگونه تجاوزنظامی به کشورش هشدار دا

معاون وزیر امور خارجه سوریه با هشدار درمورد هرگونه تجاوز نظامی به این کشور گفت: در صورت وقوع تجاوز نظامی به سوریه، منطقه خاورمیانه بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.  

به گزارش ایرنا از دمشق، فیصل المقداد تاکید کرد که پیامدهای تجاوز نظامی به کشورش، بر منطقه فاجعه آمیز و بهای چنین تجاوزی بسیار سنگین خواهد بود.
 

 

المقداد پنجشنبه شب در گفت وگو با شبکه المنار حزب الله لبنان گفت که از آغاز سال 2011میلادی جنگ روانی برضد سوریه آغاز شد و کسانی که در اندیشه تجاوز نظامی به سوریه هستند بایستی به پیامدهای چنین جنگی بر منطقه نیز فکر کنند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه با تمسخر تبلیغات غرب در باره وجود سلاح های شیمیایی در این کشور گفت، در صورت وجود چنین اسلحه ای در سوریه بطور موکد بر ضد ملت سوریه بکار گرفته نخواهد شد.

وی با اشاره به توطئه غرب برای تجهیز تروریست ها به سلاح شیمیایی گفت که هدف از این توطئه نشان دادن این مساله است که ارتش سوریه از اینگونه اسلحه استفاده می کند تا زمینه را برای دخالت نظامی در سوریه فراهم کنند.

المقداد با تاکید براینکه رژیم اسرائیل در تمامی حوادث جاری در سوریه و منطقه عربی دست دارد گفت که هدف ادعاهای آمریکا در باره سلاحهای شیمیایی، نجات رژیم صهیونیستی از بحران است.

وی با تاکید بر اینکه راه حل بحران سوریه، سیاسی است،گفت، اگر کشورهای مخالف سوریه و در رآس آنها آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی خواهان راه حل سیاسی برای حل بحران هستند بایستی حمایت خود را از تروریسم برضد سوریه قطع کنند.

وی خاطر نشان کرد که روسیه ضمن دعوت از ترکیه به جلوگیری از عبور تروریستها به سوریه و عدم حمایت از آنها، از آمریکا و اتحادیه اروپا نیز خواست در امور سوریه دخالت نکنند.

وی با اشاره به اینکه صندوق های رای گیری بهترین داور میان تمامی طرفهای درگیر در سوریه است گفت که روسیه با هرگونه دخالت نظامی در کشورهای جهان مخالف است.

وی افزود: برخی کشورها هستند که گروههای اخوان المسلمین بر آنها تسلط پیدا کرده است ودر راستای منزوی کردن سوریه تلاش می کنند.

وی گفت که این گروهها به رغم اینکه دچار بحران هستند ولی از تروریسم برضد سوریه حمایت می کنند.

المقداد درخواست ترکیه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای استقرار موشک های پاتریوت در خاک خود را یک اقدام ناشی از بیچارگی دانست وگفت، مشکل اصلی ترکیه تسلط اخوان المسلمین بر این کشور نهفته است.

وی گفت، ترکیه ضمن آموزش تروریست های القاعده، مرزهای خود را برای ورود آنها به سوریه، باز می گذارد.

وی با اشاره به نقش جریان المستقبل به رهبری سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان در حوادث سوریه گفت که هرگاه که تروریسم در سوریه گسترش یابد، دامنه آتش آن نیز به لبنان سرایت خواهد کرد.

وی با حمله به فرانسه گفت که این کشور از تروریسم حمایت می کند و رهبران این کشور دچار کوری سیاسی شدند.

وی با انتقاد از عربستان نیز گفت: موضعگیری این کشور فاقد هرگونه منطق و وجدان است زیرا خاندان آل سعود در کنار تروریسم در سوریه ایستاده اند. البته کسانی که از تروریسم حمایت می کنند دچار آتش آن خواهند شد.

وی تاکید کرد که برخی دولت های عربی به آلت دست بی ارزش غرب درآمده اند چرا که این کشورها فاقد قانون اساسی و مجلس هستند و از سوریه که در راه دموکراسی و حقوق بشر پیشرفت های زیادی بدست آورده است انتقاد می کنند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه در پایان تاکید کرد که کمکهای مالی، تسلیحاتی و تبلیغاتی بر ضد سوریه هرگز نخواهد توانست مردم این کشور را از ادامه مقابله با توطئه ها و سرکوب آنها باز دارد.
 منبع:ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد