دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

مرسی بدون عقب نشینی از مواضع جنجالی:اقلیت به اراده اکثریت تن دهد

مرسی بدون عقب نشینی از مواضع جنجالی: 


اقلیت به اراده اکثریت تن دهد و خشونت را کنار بگذارد/ از ریخته شدن خون بیگناهان متاثرم  

 

محمد مرسی بدون عقب نشینی از مواضعش از برگزاری رفراندوم قانون اساسی خبر داد و با دعوت جریانهای سیاسی به گفتگو در روز شنبه آتی تاکید کرد: اقلیت باید به اراده اکثریت تن دهد. 
  

 

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره محمد مرسی رئیس جمهور مصر در سخنان مستقیم تلویزیونی خطاب به مردم مصر گفت ای مردم مصر: 

 

من با قلبی دردمند با شما سخن می گویم و از ریخته شدن خون بیگناهان بسیار متاثرم، از کشته شدن چند نفر در برابر کاخ ریاست جمهوری در دو روز گذشته، من واقعا احساس درد می کنم، چه این افراد مخالف من بوده اند و چه طرفدار، زیرا همه مردم برای من یکی هستند و بین هیچ کس، در داشتن حق امنیت و سلامت فرق نمی گذارم.   

 
رئیس جمهوری مصر خطاب به ملت مصر اعلام کرد همه پرسی درباره پیش نویس قانون اساسی در موعد مقرر برگزار خواهد شد.وی ادامه داد هیچ فرقی بین مردم نیست، از هر دین و مذهبی و از هر حزب و جریانی. حوادث بسیار تاثر برانگیزی تحت اختلافات سیاسی اتفاق افتاد، اختلافاتی که باید از طریق گفتگو حل شود. همه باید مصلحت مردم مصر را در نظر گیرند تا اراده مردم تحقق یابد، ما مدتها در طول سالها ظلم و ستم، در انتظار چنین روزهایی بودیم. این در حالی است که مردم مصر در گذشته مورد ستم قرار داشتند و همه انتخابها در نظام گذشته، با تقلب و استفاده از نیروهای فشار برگزار می شد.

همه بدانند که چنین نظامی هرگز در مصر باز نخواهد گشت. ما باید به اراده مردم مصر گردن بگذاریم و این مصلحت با خشونت به دست نمی آید و در عین حال نمی توان با تجمعات خشم آلود، به چنین اراده ای رسید، بلکه چنین اراده و مصلحتی با خردورزی ، تعقل و آرامش به دست می آید، تا فرصت فکر کردن فراهم شود و تصمیم درست اتخاذ شود، تا اقلیت به رای و نظر اکثریت گردن نهد، آیا این دموکراسی نیست؟ اقلیت باید به اراده اکثریت احترام بگذارد و همه با هم همکاری کنند تا منافع بلند ملی فراهم شود و این مستلزم چشم پوشی از مصالح و منافع شخصی است و با این حال تعصب ورزیدن به دیگاه شخصی و حزبی و فرقه ای ثمری ندارد.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد