دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

اعتراف «تروریستی» که مجری عملیات "آتشفشان حلب" بود + فیلم

تروریست‌های به اصطلاح ارتش آزاد سوریه نام عملیاتشان را "آتشفشان حلب" قرار دادند و طی آن کوشیدند تا شهر حلب را تحت سیطره خود درآورند تا استقلال آن را اعلام نمایند و بعد از آن به سمت دیگر شهرهای سوریه حرکت کنند.  

 


برخی بازیگران منطقه‌ای از بدو تحولات سوریه سعی کردند با اعزام تروریست‌‌ها سوریه را ناامن کنند و در این وسط با قربانی کردن مردم و ایجاد رعب و وحشت، آنها را علیه نظام و شخص بشار اسد تحریک کنند.

این تروریست‌ها با ملیت‌های مختلف اردنی، مصری، لیبیایی، سعودی، تونسی، نیروهای افراطی و تندرو و بخش اعظمی از القاعده بودند که در نقاط مختلف سوریه اقدام به بمب‌گذاری و همچنین ترور شخصیت‌های برجسته دولتی و مردمی کردند.

در جریان عملیات نیروهای امنیتی و حافظ صلح سوریه بسیاری از این تروریست‌ها بازداشت شدند و برخی از آنها نیز در بازجویی‌های خود به بسیاری از این اقدامات خرابکارانه اعتراف کردند. خبرگزاری فارس قصد دارد متن اعترافات این تروریست‌ها را بصورت اختصاصی به همراه فایل ویدئویی آن منتشر کند تا مخاطبان بهتر بتوانند از واقعیت تحولات سوریه آگاه شوند.

اخیراً تعدادی از تروریست‌ها که در شهر حلب عملیاتی با عنوان «آتش‌فشان حلب» را سامان دهی کردند، بازداشت شدند. تروریست هایی که شهروندان بی‌گناه حلب را به قتل رسانده و اموال آنها را غارت کردند. آنها تاکید کردند که چیزی به نام ارتش آزاد در شهر حلب وجود ندارد بلکه تروریست‌های موجود در حلب وابسته به القاعده هستند.

یکی از این تروریست‌ها «محمد شفیق الحمصی» است که خود اعتراف کرده که 7 شهروند سوری بی گناه را به قتل رسانده. شهروندانی که گناهشان صرفا این بود که حاضر نشدند با تروریست ها در اقدامات جنایتکارانه شان شریک باشند و با آن ها همکاری کنند.



برای اینکه در رسانه‌ها بازتاب داشته باشد، نام آتش‌فشان حلب را انتخاب کردیم


«محمد شفیق الحمصی» تروریست القاعده در پاسخ به این سوال که چرا افراد مسلح نام " آتش فشان حلب" را برای عملیاتشان انتخاب کردند، گفت: افراد مسلح در همه مناطق حومه حلب و مناطق نزدیک به شهر حلب استقرار یافته بودند و قصد داشتند که در یک آن و همگی با هم به شهر حلب حمله کنند و این نام بدین خاطر انتخاب شد که بازتاب رسانه ای گسترده داشته باشد و مردم را شگفت زده کند.

وی افزود: در ابتدا سعی شد که مناطق مردمی که ساکنان آن حلبی نیستند تحت سیطره در آید. چون سیطره بر این مناطق آسان‌تر بود و اهالی حلب حاضر نشدند با ما همکاری کنند.

اما در فایل ویدیویی بعد اعترافات این تروریست، صحنه‌هایی مربوط به قبل از آغاز حمله به شهر حلب توسط تروریست‌ها به نمایش گذاشته می شود. یکی از رهبران تروریست‌ها در این ویدیو به نیروهای خود می‌گوید که حلب مهمترین نقطه سوریه است و اگر این شهر را بگیریم، نظام سوریه سرنگون می شود و بعد در ادامه برای تحریک کردن نیروهای خود جمله عجیبی ذکر می کند: «نگاه همه جهان از آمریکا تا حلب به شماست» که این جمله شاید خود اعترافی بر حمایت دولت آمریکا از این نیروهای تروریستی باشد.

نکته جالب دیگر در این ویدیو لحظه ورود تروریست‌ها به منطقه "شعار" در حلب است که یکی از تروریست‌ها وقتی می شنود که الان وارد منطقه شعار شده اند بسیار شگفت زده می‌شود چرا که منطقه شعار را هیچ وقت از نزدیک ندیده که این خود نشان دهنده این است که تروریست‌ها از اهالی حلب نبودند بلکه از خارج از شهر آمده‌اند و یا حتی از کشورهای خارجی وارد سوریه شده اند.


منبع:فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد