دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

احمدی نژاد در اجلاس سران دی هشت ، خواستار ایجاد نظم نوین جهانی ش

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری کشورمان در سخنانی در اجلاس سران دی هشت گفت:


جهان نیاز به یک نظم نوین بر اساس اصول عدالت و انسانیت دارد، به لطف خداوند عصر سرمایه داران همزمان با آغاز عصر نوین بشری به پایان رسیده است.




به گزارش ایرنا به نقل از خبر امروز پنجشنبه تلویزیون دولتی پاکستان, محمود احمدی نژاد با تبریک به آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود برای بر عهده گرفتن ریاست گروه دی هشت، از تلاش های گودلاک جاناتان رییس جمهوری نیجریه در این گروه در زمینه فعالیت کشورهای عضو دی هشت قدردانی کرد.

رییس جمهوری کشورمان افزود: در طول دهه های گذشته ما شاهد ظهور یک نظام پیچیده استعمار و سلطه که باعث تحت تاثیر قرار گرفتن منابع جهانی و تحمیل تلفات بر همه ما شده، بوده ایم، قدرت های استعماری سابق مربیانی که در امر برده داری , انسان های ماهری بودند، هم اکنون با یک چهره جدید و شعارهای جدید ، ضمن استفاده از روشها و تاکتیک های مختلف به تسلط و غارت منابع ملت ها بر اساس آموزه های تهاجمی می پردازند.

وی گفت: نظامی گری، تجاوز و نقض حاکمیت ملی کشورها افزایش یافته و نمونه این اقدامات را در کشورهایی مانند افغانستان، عراق و پاکستان مشاهده می کنیم.

رییس جمهوری کشورمان افزود: تعصبات و درگیری ها میان کشورها به نام دین بر انگیخته شده که چنین موضوعی بخش های بزرگی از آسیا و کشورهای آفریقایی را تحت تاثیر قرار داده است .

تبعیض در روابط بین المللی با استفاده از شورای امنیت و راهکارهای غالب اقتصادی موجب شده تا در بسیاری از کشورها شکاف بین طبقه غنی و فقیر گسترش پیدا کند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که این عناصر برتری خود را در نظام پولی جهان می دانند، با چاپ بی ارزش پول در صدد غلبه بر ثروت و منابع ملی ملت ها هستند.

وی ادامه داد: امروز کشورهای مستقل , تهدید شده و برای ممانعت از رشد این کشورها از طرق مختلف و استفاده از طرح های بسیار دقیق و سازمان یافته این ملت ها را از مسیر پیشرفت باز می دارند.

رییس قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آنان به بهانه های نادرست فلسطین را برای چند دهه تحت اشغال قرار دادند، صاحبان اصلی سرزمین فلسطین از زندگی در کشور و وطن خود محروم بوده و مجبور هستند در دیگر کشورها به عنوان پناهنده زندگی کنند و یا اینکه در زندان ها هدف حملات وحشیانه و شکنجه های صهیونیست ها قرار بگیرند، به علاوه امروز مردم مظلوم غزه تبدیل به قربانیانی از سیاست های توسعه طلبانه این عناصر شده اند.

وی ادامه داد: تغییر اساسی و ایجاد یک نظم نوین انسانی نیاز به عزم و اراده راسخ و تلاش های مشترک از سوی همه کشورها دارد ، هر یک از ما باید اراده و تصمیم به شرکت در فرآیند دستیابی به صلح پایدار و در نهایت امنیت و رفاه برای مردم را اجرا کنیم.

احمدی نژاد گفت: ملت ها و کشورهای ما به خاطر گذشته تاریخی، فرهنگ غنی، منابع منحصر به فرد می تواند و باید نقش برجسته در تعریف و ایجاد نظم نوین جهانی در آینده از خود ایفا کند.

وی تاکید کرد: عدالت، محبت و آزادی پایه های این نظم نوین جهانی را تشکیل داده و در این نظام به رسمیت شناخته شدن حقوق، به عنوان حق اساسی برای تمام انسان ها محسوب می شود که درآن انسان ها برای لذت بردن از صلح پایدار، امنیت، رفاه و پیشرفت از حق مشروع و مسلم برخوردار می باشند.

احمدی نژاد افزود: همه ما به دنبال پایان دادن به سلطه یکجانبه گرایی، تجاوز، رقابت های تسلیحاتی و نقش حاکمیت ملی کشورها هستیم.

وی گفت: علاوه بر اشتراک و وابستگی های فرهنگی، ملت ها و کشورهای ما دارای پتانسیل های اقتصادی، سیاسی و جغرافیایی بزرگی هستند، ما می توانیم (باید) با همکاری جهت بهره برداری مناسب از این منابع و پتانسیل ها به سمت رفاه ملت هایمان و برای اصلاح نظم جهانی در دور حاضر نقش کلیدی ایفا کنیم.

رییس جمهوری کشورمان افزود: خوشبختانه اقدامات مستحکمی در سال های اخیر انجام شد، روابط دوجانبه و چند جانبه ما در حال توسعه و همکاری میان کشورهای عضو گروه دی هشت در سطح بین الملل با حمایت از حقوق جمعی اعضا در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: ما می توانیم روابط خود را بیش از هر زمان دیگری افزایش داده و برای حفاظت از منافع ملت هایمان در برابر قدرت های سلطه طلب ایستاگی کنیم.

احمدی نژاد گفت: یک بار دیگر من بهترین آرزوها را برای دوستان و عزیزان حاضر در نشست سران کشورهای دی هشت ابراز داشته و از برادر عزیزم آصف علی زرداری به عنوان رییس جمهوری پاکستان و رییس جدید سازمان دی هشت به ویژه ملت پاکستان قدردانی می نمایم.

رییس جمهوری اسلامی ایران بر تشکیل یک گروه اقتصادی دائمی با حضور کارشناسان ارشد کشورهای عضو گروه دی هشت با هدف توسعه عادلانه روابط اقتصادی تاکید کرد و افزود: یک گروه سیاسی نیز با حضور کارشناسان ارشد کشورهای دی هشت جهت افزایش هماهنگی و تلاش های مشترک نسبت به اصلاح سازمان ملل متحد، شورای امنیت و تمام ارگان های وابسته به آن و همچنین برای تقویت عدالت و برادری در میان اعضای این گروه باید تشکیل شود.

احمدی نژاد تشکیل صندوق مشترک سرمایه گذاری بین اعضا را به جهت در اختیار قرار دادن تسهیلات مالی برا یکشورهای عضو در بخش زیر ساختها خواستار شد.

وی اتخاذ راهکارهایی همچون اقدامات گروه بریگ برای مقابله با فشارهای کشورهای سلطه گر در جهان را ضروری دانست .

رییس جمهوری کشورمان حمایت از فعالیت بخشهای خصوصی کشورهای عضو دی هشت را بمنظور ارتقای سطح همکاری های فیمابین رالازم و ملزوم فعالیت های اقتصادی ویژه دانست .

احمدی نژاد اجرایی شدن هرچه زودتر موافقتنامه تجارت ترجیحی بین کشورهای عضو را خواستار شد.

وی گفت : باید به توانایی ها و قدرت خود اعتماد کنیم و بیش از گذشته به این موضوع باور داشته باشیم و همه با کمک هم می توانیم دنیای بهتری را بسازیم .


منبع:ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد