دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

جنگی جدید در خاورمیانه در شرف وقوع است

شبکه تلویزیونی فرانس 24 روز دوشنبه درتفسیری درباره تقابل نظامی رژیم صهیونیستی و حماس، پیش بینی کرد جنگی دیگر در منطقه خاورمیانه در راه است و جامعه جهانی باید تلاش خود را برای خاموش کردن این آتش به کار بندد.




در این تفسیرآمده است:بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی بر این باورندکه وقوع درگیری های جدید در منطقه حساس خاورمیانه به هیچ عنوان اتفاقی نیست.


به گفته این شبکه،تا زمان انتخابات پارلمانی در اسرائیل فقط دو ماه زمان باقی مانده است و معمولا در دوره های قبلی انتخابات همواره فرصتی برای حمله نظامی احزاب حاکم بر اسرائیل به سرزمینهای فلسطینی فراهم می شود.

همچنین قرار است در پایان ماه مسئولان فلسطینی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد،جایگاه فلسطین را به عنوان کشور غیرعضو به تصویب برسانند.

ˈریاض منصورˈ نماینده ویژه تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل درباره علت حمله اسرائیل به غزه می گوید: آنچه ما در سازمان ملل متحد در حال انجام آن هستیم، بسیار معنادار است و مسئولان اسرائیلی از این وحشت دارند که به ما،اعراب و جامعه جهانی اجازه دهند که کشور فلسطین با قطعنامه مجمع عمومی به عنوان کشور ناظر غیرعضو سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شود.

در این میان نقش دیپلماتیک محمد مرسی رئیس جمهور اسلام خواه مصر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.اما اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا قاهره که بطورسنتی میانجی اسرائیل و فلسطین بوده،این بار و دراین فرصت تاریخی می تواندبه رسالت خود عمل کند؟

رئیس جمهور مصر در روزهای گذشته با لحن بسیار شدید از حمله جنگنده های اسرائیلی به غزه انتقاد کرده اما به هرحال همه به خوبی می دانند که دایره مانورهای وی در این باره بسیار محدود است.

این حقیقت وجود دارد که مصر تحت سلطه اخوان المسلمین با مصر دوران حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع این کشور تفاوت های زیادی دارد اما در حقیقت باید اعتراف کرد که مصر فقط به خاطر پیمان صلح با اسرائیل است که کمک های مالی زیادی از آمریکا دریافت می کند و درحقیقت قاهره وام دار واشنگتن است.


منبع:ایرنا


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد