دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

ترساندن اهل سنت از هلال شیعی، توطئه آمریکا و اسراییل است

یک روحانی برجسته اهل تسنن لبنان گفت:  

 

اهل سنت باید از این توهم بیرون بیایند و بدانند که هیچ طرح ایرانی با نام هلال شیعی وجود ندارد و تمام اینگونه سخنان خیال و اوهامی بیش نبوده و این مسایل و ترساندن اهل سنت، ساخته و پرداخته آمریکا و اسراییل است.  

 

 

به گزارش ایرنا از بیروت، شیخ ˈماهر حمودˈ امام جماعت مسجد قدس شهر جنوبی صیدا روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با تاکید بر اینکه اهل تسنن نیازمند گام هایی حقیقی بوده و هر مساله ای را توطئه علیه خود ندانند، افزود:  

 

مدل سیاسی جمهوری اسلامی ایران، تنها مدل اسلامی موجود در سراسر جهان بوده و دیدگاه تاریخی ما را تکمیل می کند.
این مفتی اهل تسنن گفت: مسئولیت 90 درصد از خون هایی که در صیدا ریخته می شود و هر فتنه ای که در این شهر رخ می دهد، بر دوش شیخ ˈاحمد الاسیرˈ (از شیوخ سلفی صیدا) است.

وی گفت: من خطاب به ˈبهیه حریریˈ عضو فراکسیون ˈالمستقبلˈ و نماینده صیدا در مجلس لبنان می گویم که ما شهر خود را به منافع انتخاباتی هیچ کس نمی فروشیم.

این عالم اهل سنت ادامه داد: آنچه که الاسیر انجام می دهد، دیوانگی بزرگی است و وی باید برای رفع مشکل خود به پزشک اعصاب و روات مراجعه کند؛ چرا که غرور و تعصب در وی به هم آمیخته و از این مخلوط بدترین اعمال سیاسی سرچشمه می گیرد.

حمود خطاب به الاسیر گفت: هر آنچه که تو انجام می دهی، باطل است چراکه مبنای آنها باطل بوده و ریخته شدن خون (بیگناهان)، اعمال انسان را از میان می برد و ما به هیچ وجه از سخنان تو هراسی نداریم.

این مفتی بارز اهل تسنن با اشاره به توصیه های ˈسید حسن نصراللهˈ دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه مجالس عزاداری امام حسین (ع) نباید آزار همسایگان را در پی داشته باشد، گفت: این امکان وجود دارد که بدین شیوه جمعی از علماء دین گرد یکدیگر جمع شویم و در خصوص مراسم های عاشورا به توافق رسیده و مشارکت داشته باشیم و به آن مفهوم و بعد اصلی و حقیقی آن را بازگردانیم.

وی با ستودن موضع شیخ ˈزید ضاهرˈ مسئول حزب الله در صیدا که قصد داشت از درگیری پیش آمده روز یکشنبه گذشته جلوگیری کند، ادامه داد: وی می خواست که فتنه پیش آمده در منطقه ˈالتعمیرˈ صیدا را کنترل کند و در این راه مقداری از خون خود را داد و نزدیک بود به شهادت برسد.

حمود با اشاره به اینکه سخن ضاهر خطاب به اسیر این بود که دعوایی نداریم و به این منظور پلاکاردهای عاشورایی را جمع خواهیم کرد؛ ادامه داد: در این حال همان گونه که در فیلم های ضبط شده موجود است، می بینیم که اسیر به مسلحان طرفدار خود دستور حمله و هجوم داد.

وی در پایان در رابطه با مساله سوریه اظهار داشت: هر کسی نمی تواند خوبی ها و شایستگی های ˈبشار اسدˈ رییس جمهور سوریه و ایستادگی های وی را در جبهه مقاومت دیده و درک کند.
 

منبع:ایرنا 

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد