دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

نظر پزشک مخصوص مهدی هاشمی پس از آنژیوگرافی خطاب به مقام قضایی

مهدی هاشمی هیچ‌ گونه عارضه قلبی نداشته و ندارد + تصویر نامه  

 

 

یک سند معتبر از پزشک معتمد خانواده هاشمی نشان می‌دهد دکتر ناظری رسماً اعلام کرده که «مهدی هاشمی بهرمانی» هیچ‌گونه عارضه قلبی نداشته و ندارد. 

 

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ یک سند معتبر از پزشک معتمد خانواده هاشمی نشان می‌دهد که دکتر ایرج ناظری پس از انجام آنژیوگرافی مهدی هاشمی بهرمانی رسما اعلام کرده که وی هیچ‌گونه عارضه قلبی نداشته و ندارد.

دکتر ناظری که خانواده هاشمی به عنوان پزشک معتمد خود به زندان اوین معرفی کرده بود، در سطر ششم نامه خود به یک مقام عالیرتبه قضایی به صراحت تاکید می‌کند: «با توجه به بررسی‌های کامل آنژیوگرافی ضایعه عضوی کرونر قلب وجود ندارد».

این نامه که فارس برای نخستین بار آن را منتشر می‌کند، آخرین و نهایی‌ترین گزارش دکتر ناظری است که خطاب به مقام قضایی تنظیم شده و در واقع ارزیابی نهایی پزشکی محسوب می‌شود.

اهمیت این جمله دکتر ناظری از این روست که وی در نامه روز 10 آبان خود که خانواده هاشمی آن را به ضمیمه بیانیه خود منتشر کرده‌اند، هدف از اعزام مهدی هاشمی به بیمارستان را دقیقاً همین موضوع یعنی تشخیص وجود یا عدم ضایعه از طریق آنژیوگرافی اعلام کرده است.

این نکته قابل توجه است که در همان نامه هم علت اعزام مهدی هاشمی به بیمارستان، نه تشخیص پزشک بلکه اظهارات خود مهدی هاشمی عنوان شده است.

دکتر ناظری در نامه 10 آبان تاکید کرده بود مهدی هاشمی را در زندان معاینه کرده و تمام علائم قلبی او نرمال است اما بر اساس اظهارات خود وی ضرورت دارد آنژیوگرافی روی او انجام شود.

همچنین 6 دکتری که در زندان مهدی هاشمی را معاینه کرده و کمیسیون پزشکی تشکیل دادند نیز، دقیقاً به همین دلیل گفته بودند که او باید آنژیوگرافی شود.

یک نکته مهم دیگر در این نامه این است که دکتر ناظری در سطر دوم نامه تاکید می‌کند که عمل آنژیوگرافی صبح روز پنجشنبه پس از اعلام آمادگی مهدی هاشمی برای این کار صورت گرفته است.

این در حالیست که خانواده هاشمی در نامه‌ای که اخیرا منتشر کرده‌اند، مدعی شده‌اند که طول کشیدن عمل آنژیوگرافی تا حدود یک هفته پس از منتقل شدن مهدی هاشمی به بیمارستان دی به دلیل تشخیص پزشکی و انجام آزمایشات لازم بوده و حال آنکه نامه دکتر ناظری به صراحت این موضوع را رد و تأکید می‌کند که عدم انجام آنژیوگرافی در طول یک هفته صرفا به دلیل عدم آمادگی مهدی هاشمی بوده است.

دقیقاً همین نکته است که این سؤال را برای افکار عمومی ایجاد می‌کند که در طول یک هفته‌ای که مهدی هاشمی برای انجام آنژیوگرافی اعلام آمادگی نمی‌کرده، در اتاق وی چه گذشته و او به چه دلیل در بیمارستان بستری بوده و با چه کسانی و با چه هدفی ملاقات کرده است؟

به این ترتیب نادرستی اظهار‌نظر خانواده هاشمی که در بیانیه خود مدعی شده‌اند عارضه قلبی بیش از یک ماه مهدی را آزار داده، کاملاً اثبات می‌شود؛ چرا که دکتر ناظری تأکید کرده اساسا چنین چیزی وجود نداشته است.

نکته دیگر درباره بیانیه خانواده هاشمی اینست که در آن ادعا شده که هیچ اتهامی به مهدی هاشمی تفهیم نشده؛ در حالی که اولاً این خبر کاملاً کذب است و منابع مطلع آن را تأیید می‌کنند و ثانیاً در بخش انتهایی همین بیانیه هم تصریح شده که 4 اتهام به وی تفهیم شده است.

 
 

در پایان متن کامل نامه پزشک مخصوص خانواده هاشمی به مقام قضایی جهت تنویر افکار عمومی منتشر می شود:

۹۱/۸/۱۸

بسمه‌تعالی

برادر بزرگوار جناب آقای ...............

ضمن عرض سلام؛ محترماً بعرض میرساند آقای مهدی هاشمی بهرمانی پس از بررسی کامل دستگاهها و آمادگی برای آنژیوگرافی کرونر در ساعت 8 صبح مورخه 18/8/91، ایشان در بیمارستان دی در بخش آنژیوگرافی با حضور و آمادگی متخصص بیهوشی و جراح قلب آنژیوگرافی کرونر بدون بیهوشی و با بیحسی موضعی بدون عارضه با عنایت خداوند متعال انجام شد و با توجه به بررسیهای کامل آنژیوگرافی ضایعه عضوی عروق کرونر قلب وجود ندارد و احتمال اسپاسم عروق‌های کوچک وجود دارد. ایشان پس از نقاهت انجام آنژیوگرافی کرونر قابل ترخیص می‌باشند.

با تقدیم احترام

برادر شما؛ دکتر ایرج ناظری 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد