دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

حق ترکیه استفاده از تمامی انواع تسلیحات در برابر تهدیدات سوریه

در حالی که مقامات ترکیه در حال بررسی استقرار موشک‌های پاتریوت امریکا در مرز خود با سوریه هستند، عبدالله گل تاکید کرد:  آنکارا حق دارد خود را در برابر سوریه مسلح کند. 

  

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه حریت ترکیه امروز پنج‌شنبه به نقل از عبدالله گل، رئیس جمهور این کشور گزارش داد: موضوع موشک‌ها ناتو در چارچوب ناتو در حال بحث و بررسی هستند. کاملا طبیعی است که به دلایل دفاعی هر اقدامی را انجام دهیم.

با این حال، گل تاکید کرد که ممکن نیست ترکیه جنگ با سوریه را آغاز کند. 

 

آنکارا روز چهارشنبه اعلام کرد که از ناتو و امریکا خواسته است تا با استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه، برای مقابله با خطرهای احتمالی از سوی همسایه جنوبی خود منطقه حائل بالفعل ایجاد کند.

این در حالی است که ترکیه در هفته‌های گذشته با استقرار تانک، موشک‌های ضد هواپیما و افزایش نیروهای نظامی در مناطق مرزی با سوریه، توان دفاعی خود را تقویت کرده است.

پارلمان ترکیه نیز چهارم اکتبر لایحه‌ای را تصویب کرده است که بر اساس آن انجام عملیات نظامی در خاک سوریه را اگر دولت ترکیه نیاز بداند، مجاز دانسته است.

نخست وزیر ترکیه پنجم اکتبرگفت که به علت حملات مرزی سوریه، جنگ بین دو کشور چندان دور نیست. وی گفت: «ما به جنگ علاقه‌ای نداریم، اما از وقوع جنگ فاصله نداریم.

تنش‌ها بین سوریه و ترکیه رو به افزایش است. این در حالی است که دمشق ترکیه، عربستان سعودی و قطر را متهم می‌کند از شورش‌های خونینی که جان بسیاری از مردم سوریه از جمله نیروهای امنیتی و ارتش را گرفته است، حمایت می‌کنند.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در ماه جولای در مصاحبه‌با روزنامه جمهوریت گفت: آنکارا به هر نحو ممکن از تروریست‌هایی که مردم ما را می‌کشند حمایت کرده است.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد