دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

پیشنهاد احمدی‌نژاد برای جمع‌آوری بمب‌های اتم و صرف پول آن برای

پیشنهاد احمدی‌نژاد برای جمع‌آوری بمب‌های اتم و صرف پول آن برای مردم  

 رییس‌جمهور با انتقاد از تولید علومی که عمق و کنه آن نژادپرستی و سلطه‌گری است، از پیشنهاد خود به سران یکی از کشورهای بزرگ جهت جمع‌آوری بمب‌های اتم و صرف پول آن برای مردم خبر داد. 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمدی‌نژاد در ادامه یادآور شد: چند ماه قبل با رییس یک کشور بزرگ و به ظاهر قدرت بزرگ دیدار داشتم، در آنجا مطرح کردم که چقدر خوب است که بمب‌های اتم جمع شده و پول آن خرج مردم شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی فارابی اظهار کرد: شاید واژه تولید علم برای فعالیت‌های علمی مناسب نباشد، زیرا ذهن را به نوعی به سمت اقتصاد و فرهنگ سرمایه‌داری سوق می‌دهد . شاید اگر دریافت علمی و نیل به مرتبه بالاتر را به جای تولید علم قرار دهیم، مفهوم را بهتر برساند، زیرا علم در نهاد تک تک انسان‌ها موجود است و کشف علم و سیر علمی، سیری نامحدود است.

وی با تاکید بر این‌که هیچ فردی نمی‌تواند در هیچ مقطعی بگوید من عالم هستم، اظهار کرد: دریافت علمی محدودیت و نقطه پایانی ندارد.

رییس‌جمهور ادامه داد: هنگامی که از علوم انسانی سخن می‌گوییم، این به ذهن متبادر می‌شود که به دنبال علومی هستیم تا رفتار انسانی و جامعه انسانی را پیش‌بینی و مدیریت کنیم.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که باید علوم انسانی را در دایره وسیع‌تری تعریف کرد، افزود:‌ می‌توان گفت علوم انسانی از علومی است که ناظر بر حرکت انسان‌ها در مسیر کمال برای نیل به قله تعالی است، زیرا اصولا همه علوم انسانی‌اند؛ و فقط انسان است که می‌تواند علوم را دریافت کند.علم برای سایر موجودات معنا نداشته و در زندگی آنها تاثیری ندارد.

وی با بیان این‌که انسان تنها موجودی است که علم در زندگی او تاثیر دارد، گفت: خداوند انسان را در بالاترین سطح آفریده و انسان می‌تواند در این عالم مانند خدا و تجلی خدا شود، اما خداوند انسان را در پایین‌ترین مرتبه وجودی قرار داده و ماموریتی برای وی تعریف کرده که تو با کمک خداوند می‌توانی از اسارت جماد ، نبات و حیوانیت بیرون بیایی و خدایی شدنت را به فعلیت برسانی. عبور از مرحله جماد و نبات بسیار آسان است و معمولا انسان به آسانی از آن عبور می‌کند، اما عبور از مرحله حیوانیت به دایره انسانیت سخت‌ترین مرحله است .

احمدی‌نژاد سخت‌ترین و مهم‌ترین ماموریت انسان را عبور از مرحله حیوانیت به دایره انسانیت عنوان کرد و گفت: علوم حقیقی انسانی آن است که راه را برای عبور انسان از مرحله حیوانی به فضای ملکوتی انسانی بگشاید. انسان این ظرفیت را دارد که به بالاتر یا پایین‌تر از مرحله خود صعود و یا سقوط کند. نشانه‌های سقوط و صعود بسیار زیاد است و ما آنها را در تاریخ مشاهده کرده‌ایم.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:‌ در جنگ‌های افغانستان و عراق بسیاری کشته‌ شدند و جالب آن است که آن‌که می‌کشد به خودش جایزه می دهد. آیا او در پایین‌ترین مرحله قرار دارد یا گرگ؟ او از حیوانیت به مرحله پایین‌تر ساقط شده است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که هر علمی که راه را برای کمال حقیقی انسان باز کند ، الهی ، اسلامی و دینی است، افزود: هنگامی که انسان بخواهد از خاک به خدا برسد چه راهی را باید طی کند؟ در این مسیر باید انسان و حقیقت انسانی را بشناسیم و پس از آن در مسیر حرکت کنیم.

رییس قوه مجریه همچنین یادآور شد: انسان کامل کسی است که تمام اسماء و صفات را در خود تجلی کرده است . پیامبران اوالااعظم انسان‌های کاملی بودند و هر عصری باید انسان کاملی وجود داشته باشد، زیرا در غیر این صورت خدا ناشناخته خواهد ماند، بنابراین برای شناخت خدا ما نیازمند انسان کامل هستیم.

احمدی‌نژاد در ادامه تاکید کرد: یکی از راه‌های عبور از حیوانیت به انسانیت، عبور از مرزهای نژاد، رنگ ، تعصبات قومی و قبیله‌ای ، حزبی و باندی، گرایشات به قدرت و ثروت است و می‌توان گفت علوم انسانی علومی است که انسان را به فهم و شناخت و همراهی انسان کامل نزدیک می‌کند و هر علمی که به خودخواهی،‌ منیت‌ها و غلبه شهوت‌ها و خودبرتربینی‌ها دامن بزند علم نیست، بلکه جهل است.

رییس‌جمهور با طرح این سوال که هدف ما از تحصیل و گسترش علم چیست؟ گفت: آیا هدف پر کردن جیب‌ها و رسیدن به اغراض حیوانی است؟

احمدی‌نژاد با بیان این‌که هر فردی در هر کاری باید تحولات و تصورات خود را اندازه‌گیری کند تا میزان موفقیت خود را بسنجد، گفت: به عنوان مثال رییس یک حکومت باید هر روز معنویات ، اخلاق و آرزوهای خود را با انسان کامل مقایسه کند. اگر از آنها دور شد معلوم است که پشت سر او چه اتفاقی می‌افتد. دنبال هر اندیشه‌ای جز اندیشه انسان کامل باشیم، نتیجه آن سقوط است.

وی خاطرنشان کرد: ما شاهد تلاش بسیاری از علما و اندیشمندان در راه کشف حقیقت هستیم انسان کامل تنها راه است و به همه انسان‌ها تعلق دارد. ما شاهد بودیم که علی‌رغم مجاهدت‌های پیامبران برای نزدیک کردن دل‌ها و اندیشه‌ها به انسان کامل، شیطان توانست یک غفلت را به نوع بشر تحمیل کند. اکنون علومی تولید می‌شود که عمق و کنه آن نژادپرستی و سلطه‌گری است . آیا تمام حقایق در دسترس بشر قرار دارد؟

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در ادامه یادآور شد: چند ماه قبل با رییس یک کشور بزرگ و به ظاهر قدرت بزرگ دیدار داشتم، در آنجا مطرح کردم که چقدر خوب است که بمب‌های اتم جمع شده و پول آن خرج مردم شود.

وی با رد این مطلب گفت: رقیب ما امروز سلاح‌هایی بسیار کشنده‌تر ساخته است! این چه نگاهی است که وجود دارد؟ نگاه‌ها باید تغییر کند.

احمدی‌نژاد در پایان با تاکید بر این‌که در این عالم کاری جز علوم انسانی نداریم، پیشنهاد داد که جشنواره فارابی، با مدت زمان بیشتر برگزار شود تا اندیشه‌ها و قلب‌ها به یکدیگر نزدیک شوند. 

 

منبع:ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد