دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

دیدار حریری و بندر برای ایجاد ناآرامی در لبنان/ هماهنگی ترورها

دیدار حریری و بندر برای ایجاد ناآرامی در لبنان/ هماهنگی ترورها با اسرائیل 

 

هفته‌نامه المنار از دیدار سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان با بندر بن سلطان دبیر شورای امنیت ملی عربستان در شهر ریاض خبر داد و نوشت بندر بن سلطان عملیات ترور در لبنان را با اسرائیل هماهنگ می‌کند. 

 

 

هفته نامه المنار چاپ فلسطین در گزارشی به پشت پرده دیدار حریری با مسئولان سعودی و محتوای این دیدار پرداخت و نوشت: شهر جده عربستان شاهد دیداری بود که در آن اوضاع لبنان و راههای تشدید تنش در این کشور از طریق عملیات انفجاری و ترور بدست هسته‌های تروریستی تندروی مورد حمایت رژیم آل سعود بررسی شد.

هفته نامه المنار افزود: این دیدار چند روز بعد از ترور وسام الحسن رئیس شاخه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان صورت گرفت. این وضعیت درسایه ناآرامی‌های کنونی منطقه با نقشه آمریکا و اسرائیل و اهرم های اجرایی آنها یعنی عربستان و قطر و شاخه های تروریستی منامه و ریاض در لبنان است.

منابع بسیار آگاه به هفته نامه المنار گفتند: دیدار جده به ریاست سعد حریری به عنوان ابراز دست عربستان به منظور برهم زدن اوضاع لبنان، گسترش تروریسم و حمایت از آن در سوریه با هماهنگی و مشارکت و همکاری طرف های منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شد.

به گفته این منابع، در این دیدار راههای انفجار اوضاع در لبنان و ورود به مرحله جدیدی از خونریزی و شعله‌ور کردن فتنه خونین مذهبی در راستای خدمت به منافع آمریکا و اسرائیل و پشتیبانی از تل آویو در زمینه آمادگی‌های آن برای ضربه زدن به مقاومت در لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این منابع افزودند: اما موضوع خطرناکتر در این دیدار، مشارکت بندر بن سلطان دبیر شورای امنیت ملی عربستان بود که این افراد را به مقر دستگاه اطلاعات عربستان در شهر ریاض فراخواند و دستورات کتبی را به آنها برای فعالیت با همه ابزارها به منظور تداوم عملیات ترور و آغاز مرحله‌ای از انفجارها برای به راه انداختن شعله هرج و مرج داد تا از این طریق راه برای عملیات نظامی گسترده اسرائیل علیه حزب الله باز شود.

این منابع گفتند: بندر بن سلطان پیش از دیدار با حریری و دار و دسته‌هایش با ژنرال دیوید پترائوس رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ملاقات کرد و بندر بن سلطان از حریری خواست تا با سرکردگان تروریست تکفیری که تحت امر وی کار می کنند و در لبنان حضور دارند، هماهنگی کند.

این منابع در گفت‌وگو با هفته نامه المنار افزودند: بندر بن سلطان عملیات ترور و انفجار در لبنان را با اسرائیل هماهنگ می کند و محرمانه هر از چند گاهی به تل آویو رفت و آمد دارد و بر پادگان های تروریستی در اراضی نجد و حجاز نظارت دارد که آنها را کارشناسان آموزشی خارجی اعم از اسرائیل و اروپا و آمریکا اداره می کنند و ماموریت آنها آموزش مزدوران برای اقدامات تروریستی است و بندر بن سلطان همچنین یک پایگاه سری در شرق ریاض دارد که در آن مفتی‌ها و روانشناسان و کارشناسان مواد منفجره تروریست‌ها را آماده و به منطقه اعزام می کنند.

پیش از این نیز روزنامه کویتی الرای به نقل از منابع آمریکایی از توافق سه‌جانبه آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی درباره سرنگونی دولت نجیب میقاتی و تشکیل دولت مورد نظرشان در لبنان خبر داد. 

 

منبع: فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد