دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

دمشق برای رعایت آتش‌بس تضمین می‌خواهد

نماینده پارلمان سوریه اعلام کرد:

دمشق برای رعایت آتش‌بس تضمین می‌خواهد 
 
یک نماینده پارلمان سوریه گفت که علت تاخیر دمشق در پاسخ به آتش بس عید قربان نگرانی نسبت به نقض آتش بس از سوی تروریست‌ها و تکرار جنایتی مانند کشتار مردم در مسجد دوما است. 
 

 

به گزارش فارس، «یوسف اسعد» نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفت:  علت تاخیر دمشق در اعلام موافقت با آتش‌بس، گرفتن ضمانت از اخضر ابراهیمی مبنی بر عدم نقض آتش‌بس از سوی گروه های مسلح و خودداری از اقدام به جنایت علیه غیرنظامیان است.

وی تصریح کرد: هدف دولت سوریه این است که مطمئن شود آتش بس، فرصتی برای افراد مسلح جهت سازماندهی مجدد نباشد. دمشق در زمینه آتش‌بس عید قربان هیچ مانعی ندارد و موضوع را به ابراهیمی ابلاغ کرده، اما می خواهد از اجرای کامل آن از سوی گروه های مسلح مطمئن شود.

نماینده پارلمان سوریه افزود: سوریه مایل است بداند ابراهیمی تا چه حد می تواند روند تامین مالی گروه های مسلح توسط طرف های خارجی را متوقف کند. ما نمی دانیم آیا وی ضمانت کتبی از این طرف‌ها دریافت کرده است یا نه.

به گفته اسعد، وزارت خارجه سوریه از موافقت با آتش‌بس سخن گفته و وزارت خارجه روسیه و ایران نیز آن را تایید کرده اند، این در حالی است که ابراهیمی در ترکیه با مقامات آنکارا گفت‌وگو کرد و معاون وزیر خارجه ترکیه ابراز امیدواری کرده که آتش بس اجرا شود.

وی افزود: اگر وزارت دفاع سوریه ضمانتی در این زمینه دریافت نکند، افراد مسلح خود را سازماندهی کرده و جنایاتی مانند کشتار مردم در مسجد دوما مرتکب خواهند شد که در جریان آن 25 نفر - وعمدتا کودکان و زنان- قربانی شدند.  

 

منبع:فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد