دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

تشکیل هیئت اجرایی مرکزی انتخابات مغایر با اصل تفکیک قواست

مصطفی محمد نجار با اشاره به طرح تشکیل هیئت اجرایی مرکزی بر انتخابات گفت: این مسئله با اصل تفکیک قوا در مغایرت است و بر اساس قانون اجرای انتخابات بر عهده وزارت کشور گذاشته شده است. 

 

 

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، مصطفی محمدنجار وزیر کشور در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره تصویب تشکیل هیئت اجرایی مرکزی انتخابات که در یکی از کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، گفت: این مسئله با اصل تفکیک قوا در مغایرت است و بر اساس قانون اجرای انتخابات بر عهده وزارت کشور گذاشته شده است و وزارت کشور نیز همانند دوره دهم که بسیار خوب انتخابات برگزار شد، این دوران را نیز برگزار خواهد کرد.

وی افزود: حالا که ما در آستانه انتخابات هستیم، مطرح کردن این بحث‌ها هیچ سود و یا موضوعیتی ندارد، من فکر می‌کنم که روند قبلی برای اجرای انتخابات مناسب باشد.

وزیر کشور ادامه داد:‌ البته هر چیزی را که مجلس و شورای نگهبان تصویب کنند، اجرا خواهیم کرد اما تغییر مجری انتخابات فعلا به مصلحت نیست و این کار با نظارت شورای نگهبان و قانون اساسی مغایرت دارد.

محمدنجار در پاسخ به سؤال دیگری درباره زمانبندی انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفت: براساس زمانبندی صورت گرفته همکاران ما در حال انجام دادن کارها هستند و ان‌شاءالله همانند انتخابات قبلی روند مناسبی را در اجرای کارها شاهد خواهیم بود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره قطع شبکه‌های ماهواره‌ای جمهوری اسلامی از سوی برخی کشورها گفت: اینها می‌خواهند صدای حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران را بگیرند و ما این اقدام را نشانه یک رویکرد دوگانه از سوی کشورهای غربی می‌دانیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره متوقف شدن بحث استخدام از سوی دولت افزود: ما اختیارات خود را در خصوص استانداری‌ها تفویض کرده‌ایم و این مسئله از طریق دوستانمان در استانداری‌ها به خوبی دنبال می‌شود. 

 منبع:فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد