دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

تجمع اعتراض‌آمیز اعضای تعاونی مسکن قضات تهران

پس از 8 سال و در پی وقوع کلاهبرداری 38میلیاردی در برابر ساختمان قوه‌قضائیه صورت گرفت
تجمع اعتراض‌آمیز اعضای تعاونی مسکن قضات تهران  

 

گروه شوک: نمایندگان 2 هزار و 400 تن از کارکنان قوه‌قضائیه که در عضویت تعاونی مسکن قضات دادگستری تهران مورد کلاهبرداری 38میلیاردتومانی قرار گرفته‌اند به تجمع اعتراض‌آمیز در برابر ساختمان قوه‌قضائیه پرداختند. این معترضین که خود در روزگاری نه‌چندان دور در بدنه قوه‌قضائیه کار می‌کردند خواستار جدیت این قوه در برخورد با عاملان چنین کلاهبرداری میلیاردی شدند. صبح روز گذشته دوشنبه یکم آبان‌ماه سال جاری گروهی از اعضای شرکت تعاونی مسکن قضات دادگستری تهران در اعتراض به پرونده میلیاردی مرد کلاهبردار در برابر دفتر قوه‌قضائیه تحصن کردند و خواستار رسیدگی به حق خود شدند.


قرار بود 2 هزار و 400 مالباخته در این پروژه تحت حمایت قوه‌قضائیه در این اقدام اعتراض‌آمیز شرکت کنند ولی 300 تن به نمایندگی دیگر مالباخته‌ها خود را به محل تحصن رساندند، یکی از اعضای تعاونی مسکن که حالا دیگر بازنشسته شده است به خبرنگار شوک ایران که از دقایق نخست این اقدام اعتراض‌آمیز در صحنه حضور داشت، گفت: 

 

 8  سال پیش و دقیقاً روز 31 اردیبهشت ماه سال83 مردی که متولد 59 بود با وعده فروش زمین‌های هزارمتری در منطقه سیف‌آباد هشتگرد عضو تعاونی مسکن قوه‌قضائیه شد و بعد از اقدامات اداری حدود 2 هزارو چهارصد نفر از اعضای تعاونی مسکن قوه‌قضائیه برای خرید زمین‌های یک هکتاری حدود 18 میلیون تومان پرداخت کردند اما با گذشت 3 سال در سال86 تنها با یک دفترچه به‌عنوان عضو تعاونی مسکن قوه‌قضائیه در انتظار تحویل زمین‌هایمان بودیم که متوجه شدیم زمینی در کار نیست.  

 

طبق قرارداد اولیه اگر زمین‌ها بموقع به ما واگذار نشود مرد کلاهبردار روزانه 10 میلیون تومان به‌عنوان دیرکرد به ما بپردازد. وقتی موضوع را پیگیر شدیم پی بردیم که همه پول‌ها به حساب مرد کلاهبردار واریز شده و شکایت خود را از دادسرای کرج پیگیر شدیم که پی بردیم پرونده به دادسرای کارکنان تهران ارجاع یافته است. 


وی افزود: این در حالی بود که با زیاد شدن شاکیان پرونده بازپرس فریدونی از شعبه 5 دادسرای امور رسیدگی به کارکنان دستور بازداشت این مرد کلاهبردار را صادر کرد.
بعد از دستگیری مرد شیاد در سال 1388 و در حالی که همه اموال وی از سوی دولت توقیف شده بود در انتظار پس گرفتن پول‌هایمان بودیم اما اتفاقی نیفتاد. 


مرد مالباخته در ادامه گفت: چند بار موضوع را پیگیری کردیم و قرار شد زمین‌های دیگری را در منطقه صفادشت به عنوان معاوضه به ما تحویل دهند اما باز اتفاقی رخ نداد و همه اینها تنها وعده‌های توخالی بود. 


بنا به این گزارش، در حالی که مرد کلاهبردار نزدیک به 40 میلیارد در سال 83 کلاهبرداری کرده است وی با قرار وثیقه 3 میلیاردی آزاد شد. 


یکی دیگر از اعضای تعاونی مسکن قوه قضائیه به شوک گفت: در این چند سال تنها به ما وعده داده‌اند اما تا به امروز اتفاقی نیفتاده و اگر من در سال 83 با پول‌هایی که با هزار مشکل جمع کرده بودم، سکه و دلار خریده بودم امروز مشکلی نداشتم و زندگی ایده‌آلی را برای خودمان فراهم می‌کردیم اما با همه این اتفاقات هنوز هیچ‌کس جوابگوی ما نیست و امروز در برابر قوه قضائیه که روزی کارمند آن بودیم جمع شدیم تا یک پاسخگو پیدا شود.  

 

از رئیس قوه قضائیه می‌خواهیم که پیگیر موضوع ما باشند و برای ما سؤال اینجاست که این مرد کلاهبردار با این که زندگی همه ما را تباه کرد چگونه باید تنها با سپردن قرار 3 میلیاردی آزادانه زندگی کند.
بنا به این گزارش در حالی که این جمعیت ناراحت با پلاکاردهایی خواستار حق خود بودند تنها چند تن اجازه یافتند در نقش نماینده دیگران به داخل دفتر قوه قضائیه راه پیدا کنند. 


یکی از معترضین به شوک گفت: پس از ساعت‌ها انتظار مسئولان قوه‌قضائیه ادعا کردند که مرد کلاهبردار در شعبه دادگاه تحت محاکمه است و خواستند ما به آنجا برویم در حالی‌که هیچ احضاریه‌ای به دستمان نرسیده بود همه باور کردیم و به دادگاه رفتیم اما متأسفانه هیچ خبری از محاکمه مرد کلاهبردار نبود و فهمیدیم آنها ما را باز فریب داده‌اند.
این گزارش حاکی‌است معترضین پس از سرگردانی بسیار در ساختمان قوه قضائیه و دادگاه با خستگی و دستان خالی روانه خانه‌هایشان شدند.  

منبع:روزنامه ایران 

فایل PDF صفحه 21 

فایل PDF صفحه 22

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد