دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

راز غسل «حامد بزی» پیش از انفجار

جوان 21 ساله‌ای که از دوربین فراری بود ، راز غسل «حامد بزی» پیش از انفجار 

 

یکی از دوستان حامد به نقل از مادرش می‌گوید: روز انفجار، حامد پیش از رفتن به مسجد غسل کرد و پس از انجام این کار راهی مسجد شد.             

 

ظهر جمعه بود که صدای مهیب انفجاری در نزدیکی مسجد جامع امام حسین که محل برگزاری نماز جمعه مردم چابهار است، این بندر را در شوک فرو برد و حامد بزی، بسیجی دانشجوی این شهر نیز یکی از شهدا این حادثه بود.

خانواده حامد بزی تقریبا 20 سال قبل به دلیل شرایط کاری پدر به چابهار نقل مکان کردند و زندگی خود را در این بندر ادامه دادند.

وی یکی از دو پسر خانواده بزی است که امروز دست یافتن یکی از دو آنها به بزرگترین آرزویش که همان رویای شهادت بود باعث ایجاد غم فقدانی بزرگ برای خانواده اش شد.

علیرضا کیخا مسئول سیاسی بسیج استان سیستان و بلوچستان در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، گفت: شهید حامد بزی از دانشجویان و بسیجیان سخت‌کوشی بود که هم در دانشگاه آزاد چابهار فعالیت‌های مختلفی انجام می داد و هم در پایگاه مسجد جامع امام حسین (ع) این بندر مسئولیت نظم‌بخشی به نماز جمعه‌های بندر چابهار را بر عهده داشت. 

 

 

این فعال دانشجویی از حضور فعال شهید بزی در اردوهای جهادی خبر داد و تصریح کرد: شهید حامد بزی عید امسال را به دور از خانواده و تفریحاتی که می‌توانست داشته باشد، به همراه دیگر افراد حاضر در اردوی جهادی به روستای پیران زابل رفت تا نهضت خدمت‌رسانی خود به ایران و اسلام را در آن روستا دنبال کند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این شهید 21 ساله از خود یک چهره فرهنگی و جهادی بر جای گذاشت، به نقل قول صحبت‌های مادر شهید پرداخت و ادامه داد: حامد قبل از وقوع این فیض عظیم، غسل شهادت انجام داده بود و پس از آن خطاب به مادر گفت باید سریع‌تر به مسجد بروم تا به کارهای خود رسیدگی کنم.

همچنین عباس‌آبادی از دوستان و همراهان شهید در اردوی جهادی پیران زابل سال 91 بود که به بیان بخشی از لایه های شخصیتی این جوان 21 ساله پرداخت.

عباس آبادی، تواضع و فروتنی و نیز دوری از ریا را از جمله خصوصیات حامد بزی دانست و تصریح کرد: خضوع و خشوع در تمامی رفتارهای حامد با دوستان و اطرافیان به خوبی به چشم می خورد. 

 

 

دوست شهید بزی ادامه داد:‌ در فیلم مستندی که از فعالیت گروه جهادی در پیران زابل موجود است از حامد کمترین تصویر به چشم می‌خورد؛ چرا که او همواره تلاش می‌کرد فعالیت‌های خود را از دوربین‌ها مخفی نگاه دارد.

هر چند این فقدان غمی بس جانکاه را برای خانواده و نزدیکان این جوان 21 ساله پدید آورد اما پدر و مادر حامد بهتر از هر کس دیگری می‌دانند حامد امروز زنده است؛ و امروز در آسمان زمینیان را مرور می‌کند. 

 

 منبع:خبرگزاری دانشجو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد