دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

ماجرای قوم لوط، بی بی سی فارسی و باز هم بررسی موضوع همجنس گرایان

ماجرای بی بی سی و همجنس بازی  

 

موضوع حقوق دگرباشان یا همان همجنس‌گرایان از جمله مواردی است که شبکه بی بی سی فارسی به عنوان یکی از سوژه‌ای باب میلش گاه و بیگاه در برنامه‌های مختلف مطرح و با دعوت از کارشناسان موضوع آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ این بار نیز شبکه سلطنتی انگلیس در اقدامی که پیش از این هم چند باری تکرار شده بود به بررسی حقوق همجنس‌گرایان پرداخت. در این برنامه به اصطلاح کارشناسان شبکه دولتی انگلیس گرد هم آمده بودند تا به بهانه یک بحث دیگر موضوع همجنس گرایان را باز هم مطرح و در این خصوص نظر بدهند. مجری و کارشناسان بی بی‌سی فارسی با تمانم آب و تاب در صدد مثبت جلوه دادن عملی بودند که به اذعان یکی از کارشناسان برنامه برخلاف آموزها‌ی اصیل دین مبین اسلام به شمار می‌رود.

داریوش کریمی مجری برنامه پرگار بی بی سی فارسی در بخشی از برنامه‌ای که هیچ ربطی به همجنس گرایان نداشت ناگهان با طرح این سوال از حلقه وادادگان لندن نشین که نواندیش‌دینی با حقوق دگرباشان یا همجنس‌گرایان چه باید بکند؟ بحث را به سمتی که می‌خواست هدایت کرد.

در این برنامه افرادی همچون نراقی، دباغ فرزند عبدالکریم دباغ و یوسفی اشکوری حضور داشتند که به ترتیب به سوال بی بی سی این گونه پاسخ دادند.

 

*تبعیض جنسی ناعادلانه است! 

 

نراقی در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا حقوق همجنس‌گرایان باید دغدغه نواندیشان دینی باشد یا خیر گفت: این سوال هم از زاویه پروژه نواندیش دینی و هم از زاویه پروژه احیا دینی قابل پاسخ دادن است.

این کارشناس شبکه بی‌بی سی در حالی سخن خود را از ارزشها شروع کرد که هدفی جز مثبت جلوه دادن این مهم نداشت چرا که عنوان کرد: حقوق اقلیت‌ها؟! عدالت ایجاب می‌کند که در این مورد تامل و بازاندیشی شود.

وی با این مقدمه که نوعی مغالطه به شمار می‌رفت اینگونه جمع بندی می‌کند که: در مورد دگرباشان خصوصا اقلیت‌های جنسی یعنی همان همجنس‌گرایان در حدی که بنده اطلاع دارم دلائل اخلاقی کافی، ‌موجه و قانع‌کننده نداریم که میان شهروندان بر مبنای گرایش‌های جنسی تبعیض قائل شویم.
 

*حقوق همجنس بازان باید در دستور کار قرار گیرد 

  

مجری این برنامه بعداز اینکه خیالش از بابت جواب مورد انتظارش راحت شد همین سوال را از دیگر کارشناس برنامه یعنی دباغ پرسید.

دباغ که در این زمینه و پاسخ دادن به سوال‌های غیر متعارف بی بی سی فارسی مسبوق به سابقه است و سعی دارد مانند لوطی خود سخن بگوید در کمال وقاحت خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق همجنس بازان شد و گفت: تصور من این است که اگر در قصه حقوق بخواهیم بحث را پیگیری کنیم حقوق اقلیت‌های جنسی باید در دستور کار قرار بگیرد.


سومین کارشناس نیز که خود را برای پاسخ به بی بی سی آماده تر کرده بود کسی نبود جز روحانی خلع لباس شده که به بی سوادی معروف است اینگونه پاسخ داد که با بررسی موضوع به این نتیجه می‌رسیم که همجنس گرایی مصداق لواط نیست و در حال حاضر و جامعه حاضر باید حکم خود را در این خصوص تغییر دهد.

اشکوری که خود را کاملا آماده پاسخ‌های سفارشی بی بی سی کرده بود در ادامه خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق همجنس بازان شد.

اشکوری در ادامه پا را فراتر گذاشت و در کمال وقاحت خواستار ازدواج رسمی همجنس بازان شد گفت: اینها(همجنس بازان) اساسا می‌گویند موضوع عوض شده و این موضوع لواط نیست.

 

منبع: yjc.ir

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد