دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

گزارشی از مرحله دوم رزمایش الی بیت‌المقدس

برخورد با اغتشاشگران در خیابان‌های تهران‌ و انجام تمرینات شهری  

 

مقابله با تهدیدات داخلی، عملیات پاک‌سازی منطقه، آزادسازی‌گروگان‌ها، رژه موتورسواران از جمله برنامه‌های رزمایش الی بیت‌المقدس در مرحله دوم بود که در پادگان سیدالشهدا(ع) تهران برگزار شد.  

رزمایش "‌الی بیت‌المقدس" در حالی امروز ( جمعه) به پایان رسید که در مرحله دوم این رزمایش گردان‌های واکنش سریع تمرینات شهری منسجمی را جهت برخورد با اغتشاشگران انجام دادند. 

 

مرحله دوم رزمایش "‌الی بیت‌المقدس" با حضور فرمانده سپاه محمد رسول‌الله صبح امروز آغاز شد.
 

در این بخش از رزمایش با شبیه‌سازی خیابان‌های داخل پادگان سیدالشهدا به خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران، نیروهای بسییج سپاه محمد رسول‌الله با تقسیم شدن به دو بخش اغتشاش‌گر و گردان‌های واکنش سریع، اقدام به بازسازی صحنه‌های زد و خورد اغتشاشات شهری کردند.

در ابتدای این قسمت از رزمایش، یگان‌هایی از بسیج با انجام حرکات رزمی آمادگی خود را به رخ کشیدند و سپس نوبت به برخورد با اغتشاش‌گران رسید.

در این مانور، اغتشاش‌گران با آتش زدن سطل‌‌های زباله سعی در حمله به نیروهای بسیجی داشتند که البته چندین بار از سوی فرمانده میدان اخطار دریافت کردند که اگر صحنه را ترک نکنند با آنها برخورد می‌شود. 

 

 

 

در ادامه مرحله دوم از رزمایش "الی بیت
المقدس" نوبت به عملیات پاک‌سازی منطقه رسید که گردان‌های واکنش سریع تیپ حضرت
زهرا(س) با فرود آمدن بر ساختمان مرود نظر اقدام به آزادسازی گروگان‌ها و پاکسازی
ساختمان موردنظر کردند.

 

 

 

 

 

در بخش پایانی مرحله دوم رزمایش، گردان‌های واکنش سریع‌، نیروهای این گردان ضمن خاموش کردن آتش‌های افروخته شده توسط اغتتشاشگران در خیابان‌ها اقدام به توقف یک دستگاه اتوبوس کردند که اغتشاش‌گران قصد داشتند تا با ربودن آن و بردن اتوبوس به وسط خیابان آن را آتش بزنند.

مرحله سوم و پایانی رزمایش "الی بیت‌المقدس" نیز با تجمع ده‌ها هزار نفری بسیجیان شرکت‌کننده در رزمایش و با صدور قطعنامه‌ علیه هتاکان به پیامبر گرامی اسلام پایان یافت. 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد