دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

ظهور جنبش جدید در عراق برای حذف مرجعیت شیعی

یک منبع آگاه در پلیس استان «ذی‌قار» عراق از ظهور تشکل جدیدی در این استان با نام «حرکة اولاد الله»(جنبش فرزندان خدا) با هدف اسقاط مرجعیت شیعه و رد تقلید از مراجع نجف خبر داد.



 

 به گزارش «شیعه نیوز»، یک منبع آگاه در پلیس استان «ذی‌قار» عراق از ظهور تشکل جدیدی در این استان با نام «حرکة اولاد الله»(جنبش فرزندان خدا») با هدف اسقاط مرجعیت دینی و رد تقلید از مراجع خبر داد و گفت: جوانان 15 تا 20 سال به‌منظور نشر افکاری در راستای حذف مرجعیت دینی و رد تقلید جذب این جنبش شده‌اند. دستگاه‌های امنیتی ذی‌قار از نزدیک تحرکات عناصر این تشکیلات نوظهور را در مناطق مختلف به ویژه شمال این استان تحت پیگرد قرار داده‌اند.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، بیان کرد: این تشکیلات را برخی علمای دینی رهبری می‌کنند و این جنبش نوظهور طی دو ماه گذشته توانسته است ده‌ها تن از جوانان 15 تا 20 سال عراقی را جذب کند.وی با بیان این که جنبش به شکلی سریع و قابل توجه در عراق گسترش یافته است، تأکید کرد: این تشکیلات که برخی علمای ملبس به لباس روحانیت آن را رهبری می‌کنند، برای اسقاط مرجعیت دینی در نجف و نشر افکاری با هدف مخدوش‌کردن چهره مراجع نجف تلاش می‌کند و مدعی است که تقلید دینی و مرجعیت دروغ بوده و باید به آن پایان داد.

به گفته این منبع آگاه گروهی که رهبران این جنبش نوظهور را تأمین مالی می‌‌کند، مشخص نیست و دستگاه‌های امنیتی ذی‌قار تحقیقات خود را برای مشخص‌شدن گروه‌های حمایت‌کننده و منابع مالی این جنبش آغاز کرده‌اند.با توجه به گسترش فعالیت‌های تکفیری‌ها در عراق و مخالفت‌های علنی این گروه با شیعیان و افکار و عقاید آنان به نظر می‌رسد که جنبش نوظهور «حرکة اولاد الله» نیز با حمایت جریان‌های تکفیری و وهابی منحرف رهبری و سازماندهی می‌شود.

http://www.shia-news.com/fa/news/62436

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد