دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

ورود مبلغ مشهور سعودی برای جهاد ادعایی به سوریه

یکی از مبلغان مشهور وهابی سعودی برای آنچه به زعم خود جهاد خواند، وارد سوریه شد تا در کنار گروه های تکفیری مسلحی قرار گیرد که به ارتکاب خشونت و کشتار مشغول هستند.


 عبدالله المحیسنی مبلغ وهابی

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه های خبری وابسته به گروه های تکفیری وهابی خبر ورود عبدالله المحیسنی مبلغ وهابی معروف به سوریه را منتشر کردند.


این پایگاه های خبری خود هدف از ورود این مبلغ وهابی سعودی به سوریه را پیوستن به آنچه صفوف جهادیون و مشارکت در اعتلای کلمه الله و تشکیل دولت خلافت اسلامی مورد ادعای خود نامید، اعلام کرد.


المحسینی از مبلغان معروف سعودی و مورد اعتماد جریان های سلفی به اصطلاح جهادی به شمار می رود که چند روز پیش مدرک دکترای خود در فقه را دریافت کرد.


منابع ویژه ای به پایگاه خبری آسیا اعلام کردند این مفتی وهابی سعودی در حالی توانست وارد سوریه شود که گفته می شد از سوی مقامات سعودی ممنوع الخروج بود.


طی ماه های اخیر شماری از مبلغان وهابی سعودی وارد سوریه شده و در کنار گروه های تکفیری تروریستی قرار گرفتند که اولین و مشهورترین آنها شیخ عثمان آل نازح است که با گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش ) بیعت کرد، یکی دیگر از مبلغان وهابی که وارد سوریه شده بود، فردی به نام خالد الماص بود که چند هفته پیش به هلاکت رسید. همچنین یک ماه و نیم پیش یک مبلغ وهابی بحرینی به نام ابوسفیان السلمی و شمار دیگری از مبلغان وهابی حاشیه خلیج فارس وارد سوریه شدند.


همزمان با حضور این مبلغان وهابی سعودی، تشکل های به نام جیش الاسلام و همچنین جیش انصارالسنه و الجماعه از سوی گروه های مسلح اعلام موجودیت کرد تا عزم جدی سعودی ها برای شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی در سوریه را با اقدامات تحریک آمیز خود نشان دهد.


کشته شدن یکی از فرماندهان نظامی گروه های مخالف در درعا


از سوی دیگر منابع وابسته به مخالفان سوری از کشته شدن یکی از فرماندهان نظامی خود در استان درعا خبر دادند.

این منابع کردند یک افسر جدا شده در درگیری های موجود در منطقه البکار در حومه درعا کشته شد. این منابع از درگیری های شدید گروه های مسلح در البکار به منظور سیطره بر آن خبر دادند.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/157038

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد