دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

جو بایدن: اگر اسرائیل نبود ما باید اسرائیلی می‌ساختیم تا حامی منافع ما در منطقه باشد

 معاون رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس مربوط به یک گروه یهودی اظهار داشت: اگرچه دولت اوباما در روزهای گذشته رویکرد خود در قبال خاورمیانه را اصلاح کرده اما موضع آن در ارتباط با اسرائیل تغییر نکرده است.

دانلود سایز اصلی تصویر

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از پایگاه اینترنتی پولیتیکو، جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه گروه یهودی "جی استریت" تاکید کرد: درخصوص رابطه اسرائیل و آمریکا یک "پیوند اخلاقی" وجود دارد اما از طرف دیگر منافع امنیت ملی صریح ما نیز مطرح هستند.

بایدن به یک گروه چپ گرای حامی اسرائیل تاکید کرد: اگر اسرائیلی وجود نداشت ما باید اسرائیلی می‌ساختیم تا حامی منافع ما در منطقه باشد.

وی در سخنرانی نیم ساعته خود در شهر واشنگتن خاطرنشان کرد: حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل تزلزل ناپذیر است همین و بس، همین و بس، همین و بس!

بایدن در این زمینه چند بار به تعهدی که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به اسرائیل داشته و همچنین "روابط عمیق و طولانی" خود با اسرائیل اشاره کرد که از جمله مراودات وی با اسرائیل سفر وی به بیت‌المقدس به منظور ملاقات با گلدا مایر، نخست وزیر اسبق اسرائیل در زمانی که وی یک سناتور تازه کار بوده و همچنین ملاقات وی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی اسرائیل طی روز دوشنبه بوده است.

بایدن هشدار داد که هنوز با توجه به بی‌ثباتی ایجاد شده در اثر برنامه هسته‌ای ایران، جنگ داخلی سوریه و تداوم ناآرمی‌های بهارعربی دلایل نگرانی درخصوص منطقه وجود دارند.

وی تاکید کرد: منطقه از آرامش اجباری دیکتاتوری به سوی شور و شعف انقلاب رفته است. این تغییرات در خاورمیانه بر منافع امنیت ملی ما نیز تاثیر می‌گذارد.

وی تاکید کرد: آمریکا هرگز به ایران اجازه نخواهد داد که سلاح هسته‌ای داشته باشد.

بایدن گفت: در حالی که دولت آمریکا از بابت ورود به جنگ‌های داخلی نگران است اما آنچه که در سوریه اتفاق می‌افتد باید هرکسی را درباره اینکه چه کاری می‌توان برای حل اختلافات شیعه و سنی انجام داد، به فکر وادارد.

وی خاطرنشان ساخت که این اختلافات و تنش‌ها میان شیعه و سنی ریشه اغلب خشونت‌های منطقه هستند.

معاون اوباما همچنین به فعالیت‌هایی که در عراق در این زمینه داشته و به گفته وی می‌تواند به عنوان تسریع کننده تلاش‌های بیشتر باشد، اشاره کرد.

بایدن گفت: اگر عراق بتواند میان شیعه و سنی و کردها آشتی ایجاد کند و به جهان عرب کلی‌تر بپیوندد این مساله یک محور خواهد بود. عراق بیشترین مسافت را در حل این تنش‌ها طی کرده است.

به گفته بایدن کلید هرگونه پیشرفتی در منطقه صلح بین فلسطین و اسرائیل خواهد بود و به معنی یک راه حل دو کشوری است.

بایدن گفت: آمریکا و گروه‌های یهودی وظیفه دارند تا به دنبال صلح پایدار و عادلانه باشند زیرا اگر ما نباشیم چه کسی باشد؟

http://isna.ir/fa/news/92071006488

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد