دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

یک مستبصر: برای رهایی خانواده‌ام از تفکر سلفی‌گری دعا کنید

یک جوان مستبصر که به تازگی از جهالت وهابیت رهایی یافته است، با ابراز ناراحتی از گرفتاری خانواده‌اش در چنگال وهابی‌ها و تفکر سلفی‌گری، ‌از حاضران در «نشست جریان‌شناسی وهابیت» خواست برای هدایت خانواده‌اش دعا کنند.

  

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ نشست «شناخت جریان وهابیت و سلفی‌گری در منطقه خاورمیانه» با حضور کارشناس شبکه جهانی ولایت و دو نفر از رهیافتگان مکتب اهل بیت(ع) در استان البرز برگزار شد.


* حمایت انگلیس از خاندان آل سعود و جریان وهابیت


حجت‌الاسلام جواد ابوالقاسمی از کارشناسان شبکه جهانی ولایت در ابتدای این جلسه به موج شیعه شدن افراد در جهان و منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از علما و بزرگان وهابیت شیعه شده‌اند که عموماً در حال تقیه اند یا علنی اعلام کرده اند و این مطلب توسط بسیاری از بزرگان وهابیت نیز تائید شده است که اسناد بسیاری در این زمینه موجود است.


ابوالقاسمی در ادامه به معرفی شبکه‌های وهابی کلمه، وصال، وصال حق و ... پرداخت و تحرکات ضد اسلامی این شبکه‌ها را به صورت فیلم و تصویر و اسناد به حاضرین نمایش داد.


وی در ادامه به حمایت انگلیس از خاندان آل سعود جهت رسیدن به پادشاهی اشاره کرد و به سخنان خانم کلینتون در خصوص حمایت از وهابیت در منطقه خاورمیانه به ویژه در عربستان و پاکستان جهت ایجاد اختلاف درونی بین مسلمانان اشاره کرد.


کارشناس شبکه جهانی ولایت در ادامه به توهین و تحریف دین و تناقضات گفتاری و نوشتاری در این فرقه اشاره نمود و به تخریب خانه پیامبر اکرم (ص) و حذف نام پیامبر از مسجد الحرام و ... اشاره کرد و تاکید نمود که این جریان که ادعای اسلام می کند مقدسات اسلام را هدف قرار داده و سعی در حذف نام و نشان پیامبر ص و اهل بیت (ع) ایشان را دارد و این در حالیست که اهل تسنن خود را از این جریان فکری منحرف مبرا می داند.


وی در ادامه افزود: وهابی‌ها خانه پیامبر را تخریب و به آن هتک حرمت می‌کنند ولی تصاویر مولوی عبدالعزیز و رهبران وهابیت روی ریال عربستان چاپ می‌شود! می‌گویند تولد گرفتن و جشن میلاد برای پیامبر اکرم (ص) شرک است ولی برای حضور جورج بوش (رئیس جمهور پیشین آمریکا) جشن می‌گیرند، می‌رقصند و مشروب می‌نوشند!


ابوالقاسمی در پایان با ارائه سند مکتوب از حمایت انگلیس جهت ایجاد اختلاف بین مسلمان و سرگرم کردن مسلمانان به دشمن داخلی و ایجاد غفلت از دشمنان واقعی و خارجی اشاره کرد و فهرست بلندی شامل حمایت‌های انگلیس از خاندان آل سعود را به حاضران نشان داد.



 


در ادامه این برنامه دو تن از افرادی که سال‌ها در با تفکر وهابیت زندگی کرده بودند و اکنون با تفکر و استدلال و تحقیق شیعه و محب اهل بیت علیهم السلام شده‌اند، دلایل شیعه شدن خود را مطرح کردند.


«ج. ح» فردی بود که بیش از 12 سال در جماعت تبلیغ و جلسات و کلاس‌های مذهبی وهابی‌ها شرکت کرده و پس از شیعه شدن و اعلام عمومی بارها مورد تهدید وهابیت شده بود.


وی مهم‌ترین دلیل گرویدن به تشیع را وجود تناقضات مختلف در کتب اهل سنت عنوان کرد و افزود: نحوه وضو گرفتن و نماز خواندن آنان با نحوه وضو که در کتاب قرآن کریم و روایات مختلف آمده تفاوت دارد.


این مستبصر گفت: تفکرات و تندروی‌های وهابیت و سلفی‌گری در منطقه نیز از سوی دیگر سبب شده بود که دید من نسبت به این تفکر کاملاً عوض شود.


وی در این خصوص در حاشیه این نشست به شرایط سخت افراد شیعه شده در جنوب استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت تاکنون بارها مورد تهدید وهابیون قرار گرفتم و چندین نفر از بزرگان وهابیت نیز که شیعه شدند و وهابیت این افراد را برای خود خطری بزرگ می‌دانست آنها را تهدید، ترور و یا شهید کردند از جمله شهید «محمد اسلام زومکزهی» فردی که از دامن وهابیت خود و خانواده خود را بیرون کشید و پس از تهدید وهابیون که نتیجه نداد، محمد اسلام زومکزهی در روز عید غدیر به طرز وحشیانه شهید شد و این درحالیست که اکنون قاتل وی با حمایت سعودی‌ها آزاد شده است.


این مستبصر در ادامه خطاب به افراد در جلسه گفت: قدر این آزادی را بدانید. شما به راحتی می‌توانید مراسم دعا و عزاداری برگزار کنید امّا با وجود تلاش های روحانیون معزز، ما در جنوب استان سیستان و بلوچستان مشکلات زیادی در این زمینه داریم.


* پس از مستبصر شدن تقیه می‌کردم


«ح . ش» نیز از جوانان بلوچ محسوب می‌شود که پس از سال‌ها تحقیق به همراه همسرش شیعه شده است.


وی با اشاره به تحرکات و فعالیت‌های خود در گروهک‌های وهابی اشاره کرد و افزود: در ابتدا سعی کردم تقیه کنم اما ولایت امیرالمؤمنین و ائمه اطهار(ع) را نمی‌توان در دل نگه داشت و علنی اعلام کردم.


این مستبصر افزود: پس از اعلام این خبر خانواده من و همسرم ما را طرد کردند، وهابیت پیام‌های تهدید آمیز زیادی به خانواده من می‌فرستاد که مجبور به مهاجرت شدم.


وی در پایان گفت: این آزادگی و برگزاری مراسم عزاداری و دعا را قدر بدانید.


او با ابراز ناراحتی به دلیل دوری خانواده از افراد و دوستان خواست تا برای هدایت دیگر اعضای خانواده‌اش دعا کنند.


 


  نشست‌های بصیرت‌افزائی در پارک‌های استان البرز با برگزاری آخرین نشست خود با عنوان ناگفته‌های دفاع مقدس و بررسی کرامات شهدا با تقدیر از فعالین برگزاری این نشست‌ها به کار خود پایان داد.


http://abna.ir/data.asp?lang=1&id=465502

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد