دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

شگفتی های بعد از ظهور امام زمان(ع)؛ ۳۰۰ هزار و ۳۱۳ ملک نزد حضرت مهدی(ع) می آیند

ملائکه حاضر در جنگ بدر و ۴ هزار ملک که نازل شدند و می خواستند حسین بن علی(ع)را یاری کنند، پس به آنها اجازه داده نشد و آنها نزد قبر آن حضرت، ژولیده و غبار آلوده هستند و . . . همه اینها در زمین منتظر ظهورند. . .


در "کامل الزیارة" و "غیبت" نعمانی از امام صادق(ع) در ضمن حالات آن حضرت روایت شده است که فرمود:

"300 هزار و 313 ملک نزد حضرت مهدی(ع) می آیند."


ابوبصیر گفت: گفتم تمام این ملائکه می آیند؟ فرمود: "آری! آن ملائکه ای که با نوح در کشتی بودند و آنهایی که با حضرت ابراهیم بودند، آن زمانی که او را به آتش انداختند و آن ملائکه ای که با موسی بودند، زمانی که دریا شکاف خورد و آنهایی که با حضرت عیسی بودند زمانی که خداوند او را به آسمان برد و 4 هزار ملائکه که نشانه های خاصّ خود و عمامه های زرد دارند که اینها با پیامبر(ص) بودند و هزار ملائکه که منظم می آیند و 313 ملک که در بدر بودند و 4 هزار ملک که نازل شدند و می خواستند حسین بن علی(ع)را یاری کنند پس به آنها اجازه نداد و آنها نزد قبر آن حضرت، ژولیده و غبار آلوده هستند و در کنار قبر آن حضرت نشسته اند و تا روز قیامت گریه می کنند، و رئیس آنها ملکی به نام منصور است، پس هیچ زائری امام حسین(ع) را زیارت نمی کند مگر آنکه آن فرشته ها از او استقبال می کنند و وداع کننده ای او را وداع نمی کند. مگر آنکه آنها او را همراهی می کنند و هرکس مریض می شود او را عیادت می کنند و هرکس از آنها بمیرد، بر جنازه ی او نماز می خوانند و بعد از مردنش بر او استغفار می کنند و همه اینها در زمین هستند و منتظر ظهور حضرت قائم(ع) هستند.

 

سفرهای فضایی و آسمانی


یکی دیگر از معجزات امام زمان(ع) مرکب فضایی آن حضرت است که به کرّات آسمانی سفر می کند و از کهکشان ها هم می گذرد و آسمانها را نیز پشت سر می گذارد، چنانکه از امام باقر(ع) روایت شده که می فرماید:

مردی به نام عبدالرحیم گفت که حضرت امام محمدباقر(ع) به من فرمود: "آگاه باش که ذوالقرنین مخیّر شد بین دو ابر، او ابر ذولول (آرام) را انتخاب کرد ، ولی ابر صعب را برای حضرت صاحب ذخیره کرده"، گفتم: ابر صعب چیست؟ فرمود: "ابری که دارای رعد و برق و صاعقه است ، پس امام بر آن سوار می شود و به آسمان های هفتگانه بالا می رود."

 

تاثیر اشاره امام زمان بر پرندگان


یکی دیگر از معجزات امام زمان(ع) این است که پرندگان هوا در اختیار حضرتند، و این ازجمله مطالبی است که امیرالمومنین علی(ع)به آن خبر داده است.

ایشان فرمودند: "حضرت مهدی(ع) به مرغ هوا اشاره می کند، آن پرنده در دست حضرت سقوط می کند."


منبع:شبستان

نظرات 1 + ارسال نظر
سارا 1393/02/08 ساعت 22:08

سلام
ممنون از وب و مطالب ارزشمندتون
ازتون دعوت می کنم از این پست دیدن فرمایید و در صورت تمایل آنرا اشاعه دهید :

شناخت امام زمان عج
http://taavus.blogfa.com/post/108

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد