دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

در پی گسترش شیعه ستیزی؛ شیعیان در اندونزی تهدید به قتل شدند

در ادامه خشونت‌ها علیه شیعیان اندونزی، به شیعیان جزیره «مادورا» اولتیماتوم داده شده است که در صورت دست برنداشتن از مذهب تشیع، یا خانه‌هایشان تخریب می‌شود و یا جان خود را از دست خواهند داد.


به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، این کمپین غیرانسانی با حمایت دولت محلی، پلیس، شورای علمای سلفی اندونزی و همچنین آژانس سیاسی دولت ملی اندونزی به تازگی علیه شیعیان اندونزی آغاز شده است.


یکی از جوانان شیعه اندونزیایی می‌گوید: دولت منطقه سامپانگ واقع در جزیره مادورا و جمعی از سلفیان، برنامه‌ای ترتیب داده‌اند که شیعیان را به آنچه آن‌ها طریق صحیح اسلام می‌گویند، دعوت کنند.


وی افزود: یکی از رهبران دینی این منطقه می‌گفت که من شما را تهدید نمی‌کنم، اما مردم این منطقه نمی‌خواهند که شیعیان اینجا زندگی کنند.


وی در ادامه گفت: آن‌ها از ما می‌خواهند که نامه‌ای را امضا کنیم که در آن نوشته شده است که ما تمایل داریم به میل خود به آموزه‌های «حقیقی» اسلام برگردیم(!). در غیر این صورت خانه‌هایمان را آتش می‌زنند و ما را خواهند کشد.


این جوان شیعه که در سال 2009 از مذهب اهل تسنن به تشیع گرویده، می‌گوید که چون حاضر به امضای این برگه نشد، پلیس اموال او را ضبط کرد و او را از محل سکونتش بیرون کردند و وی از آن پس در منزل برادرش در شمال جاکارتا ساکن شده است.

وی می‌گوید که نمی‌داند بر سر شیعیان دیگر چه آمده است.


گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری دیگر از شیعیان این منطقه اما در برابر فشارها و تهدیدهای دولت و مقامات دینی و پلیس، مجبور به امضای این برگه‌ها شدند.


درحالی که مسئولان اندونزیایی تلاش می‌کنند که این مسئله را کم‌رنگ و حاصل اختلافات جزئی جلوه دهند، گزارش‌ها نشان از گسترش شیعه‌ستیزی در جاوه شرقی اندونزی می‌دهد.


شیعیان این منطقه می‌گویند با نزدیک شدن انتخابات جاوه شرقی، فشارها و خشونت‌ها علیه شیعیان این منطقه گسترش یافته است.


http://www.yjc.ir/fa/news/4513389


مادورا جاوی:مدورا,(در زبان جاوه‌ای: ماندورا) از جزایر کشور اندونزی است.

این جزیره در روبروی کرانه شمال شرقی جزیره جاوه و در نزدیکی بندر سورابایا واقع شده است. مادورا در تقسیمات کشوری بخشی از استان جاوه شرقی به‌شمار می‌آید.

جمعیت این جزیره در حدود چهار میلیون نفر است که بیشتر ایشان از قوم مادورایی قوم ماندورایی, هستند.

زبان اصلی مادورا نیز زبان مادورایی زبان ماندورایی,است که در ۶۶ جزیره پیرامونی نیز صحبت می‌شود.


منبع:ویکی پدیا

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام علی جان

شوخی:

با حذف جمله “خب دیگه چه خبر” از زبان پارسی

ارزش سهام مخابرات با کاهش ۸۰ درصدی مواجه میشود !

سلام

دقیقاً !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد