دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

احتمال تغییرات غیرقابل پیش‌بینی پس از بازگشت غیرمنتظره ملک عبدالله به عربستان

یک پایگاه خبری سعودی بازگشت پادشاه عربستان از مرخصی خود و سفر وزیر خارجه و رئیس دستگاه اطلاعات عربستان به فرانسه و همچنین سفر رئیس گارد ملی سعودی به ترکیه و فرانسه را نشان تغییر و تحولات بزرگ در بحران سوریه دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری سعودی «سبق» در گزارشی تغییر و تحولات مهم و بزرگی را در عرصه بحران سوریه پیش بینی کرد که به زودی و به خصوص پس از بازگشت «عبد الله بن عبد العزیز»، پادشاه عربستان سعودی به عربستان و سفر سوال برانگیز «سعود الفیصل»، وزیر خارجه و «بندر بن سلطان»، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی به فرانسه شاهد آن خواهیم بود.


بر اساس گزارش این پایگاه عربستانی، انتظار می‌رود که تحرکات مسئولان سعودی و تغییر و تحولات جاری در عربستان باز هم ادامه یابد و به این حد اکتفا نشود. چون یک روز پس از اینکه ملک عبدالله مرخصی خود را لغو و به عربستان بازگشت شاهزاده «متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز»، پسر پادشاه عربستان که یکی از مهمترین نهادها و ارگان‌های نظامی عربستان سعودی یعنی «گارد ملی» را برعهده دارد، طی سفری رسمی راهی ترکیه شد و با «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه دیدار و گفت‌وگو کند تا پس از آنکارا راهی پاریس شود و با مسئولان فرانسوی دیدار کند.


تمام این تغییر و تحولات و تحرکات سعودی بنابر تاکید پایگاه خبری «سبق» بر این نکته تاکید دارد که «تغییر و تحولات بزرگ» در عرصه بحران سوریه خیلی روز درحال روی دادن است و عوامل چندی موجب شکل گیری این تغییر و تحول مهم بزرگ شده‌اند که مهمترین آن موافقت دیرهنگام دولت آمریکا برای مسلح کردن معارضان سوری و حمایت نظامی از آنهاست.


افزون براین گزارش‌های اطلاعاتی اسرائیلی به عوامل دیگری نیز اشاره می‌کنند که در این تحول بزرگ دخیل بوده‌اند و ممکن است، اوضاع منطقه را به سرحد انفجار برساند و آن بنابر ادعای این گزارش‌ها دست یافتن حزب الله بر سلاح‌های شیمیایی سبک و اجازه نظام سوریه به حزب برای حضور و پراکنده شدن در بلندی‌های جولان است.


در این ارتباط پایگاه خبری – صهیونیستی «دبکا» گزارشی منتسب به منابع نظامی غربی و صهیونیستی منتشر کرد که ادعا شده است، حزب الله در این اواخر بمب‌های شیمیایی را به دست آورده که استفاده از آن آسان و راحت است.


بر اساس ادعای دبکا ، نیروهای حزب الله هم اکنون در سوریه در دو جبهه مستقر هستند که اولین آن در حلب و دومین آن در بلندی‌های اشغالی جولان است.


به ادعای این پایگاه صهیونیستی ، این اطلاعات نشان می‌دهد که «حزب الله» آماده جنگی جدید با اسرائیل و کشاندن آن به عرصه نبرد است و این موضوعی است که عربستان سعودی همواره از آن بیمناک است.


بر این اساس پایگاه خبری «سبق» به احتمال دخالت ارتش عربستان سعودی در بحران سوریه اشاره و بیان می‌کند که ارتش عربستان سعودی جایگاه بیست و هفتم را در میان ارتش‌های جهان احراز می‌کند.


منبع:فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد