دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

وزرای خارجه «جی 8» تهدیدات کره شمالی را محکوم کردند

وزرای خارجه هشت کشور صنعتی امروز با صدور بیانیه‌ای برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی را به «شدیدترین حد ممکن» محکوم کردند.



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، وزرای خارجه کشورهای عضو گروه جی‌8 برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی را به «شدیدترین حد ممکن» محکوم کردند.


کره شمالی در چند هفته اخیر در پی تحریم‌های آمریکا و رزمایش مشترک واشنگتن و سئول در شبه‌جزیره کره، تهدیدات نظامی خود را افزایش داده است. پیونگ‌یانگ تهدید کرده است که خاک و پایگاه‌های نظامی آمریکا را هدف حمله قرار می‌دهد.


نشست وزرای خارجه هشت کشور صنعتی از امروز (پنج‌شنبه) در لندن آغاز شده و بحران سوریه و تنش در شبه جزیره کره از جمله مهمترین موضوعاتی است که در آن مورد بررسی قرار گرفته است.


روسیه، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کانادا در بیانیه مشترک خود نسبت به ادامه بحران و درگیری در سوریه نیز ابراز «نگرانی عمیق» شده است.


وزرای خارجه آمریکا و انگلیس روز گذشته با سران گروه‌های مخالف دولت سوریه دیدار کردند. «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در آن دیدار بر ضرورت اتحاد بیشتر بین گروه‌های مخالف برای مبارزه با دولت این کشور تاکید کرده است.


بحث خشونت جنسی هم بحثی بود که در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفته است. «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس گفته بود مأموریت اصلی او در نشست امروز همین بحث است.


انگلیس در حال حاضر ریاست دوره‌ای گروه جی‌8 را بر عهده دارد و قرار است نشست سران این گروه را سال جاری در ایرلند شمالی برگزار کند.


شدیدترین حد ممکن ، چطور می توان به کمی تبدیل کرد؟ :-/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد