دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

بی‌ثبات‌سازی منطقه گریبان کره‌جنوبی و ژاپن را می‌گیرد

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بروز تنش و بحران در شبه جزیره کره گفت:

کره جنوبی و ژاپن در صورت عدم تغییر در سیاست های خود در قبال آمریکا ممکن است دچار تبعات منفی ناشی از بی ثبات‌سازی منطقه و بر هم خوردن توازن و ثبات اقتصادی خود بشوند.




سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به آنچه در روزهای جاری در شبه جزیره کره می‌گذرد، اظهار داشت: ملت و دولت کره شمالی که همواره هدف تهدید، زورگویی و زیاده‌خواهی‌های امریکا و نظام سلطه قرار دارند، تلاش برای ارتقای توان بازدارندگی و نمایش قدرت دفاعی خود در برابر دشمن را حق طبیعی خود می‌دانند.

وی افزود: آمریکایی‌ها با اقدامات نظامی فرامنطقه‌ای خود باعث بروز تنش در شبه جزیره کره شده‌اند و اگر علاقه‌مند به صلح و آرامش هستند نقطه آغاز و تعیین کننده برای اثبات این علاقه‌مندی در واقع پایان بخشیدن به حضور تنش‌زای خود در سایر نقاط جهان از جمله در منطقه آسیا و شبه جزیره کره است.

جزایری با تبیین پیامدهای بحران اخیر در این منطقه اظهار امیدواری کرد: کره شمالی با مدیریت هوشمندانه از فرصت‌سازی برای تحکیم حضور امریکا و تقویت مواضع نظامی و دفاعی واشنگتن در منطقه راهبردی شرق آسیا جلوگیری کند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به چرخش استراتژی نظامی آمریکا به سمت آسیا افزود: آمریکایی‌ها با دهها هزار نیروی نظامی و تفنگدار دریایی در کره جنوبی و ژاپن در پی سوء استفاده از وضعیت جدید بوجود آمده هستند تا تجهیزات و نظامیان بیشتری را به منطقه گسیل دارند.

جزایری در عین حال با حساس برشمردن نوع برخورد با تنش بوجود آمده به متحدان منطقه‌ای آمریکا هشدار داد: کره جنوبی و ژاپن در صورت عدم تغییر در سیاست های خود در قبال آمریکا ممکن است دچار تبعات منفی ناشی از بی ثبات‌سازی منطقه و بر هم خوردن توازن و ثبات اقتصادی خود بشوند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه جنگ‌طلبی و زیاده‌خواهی کاخ سفید مانع صلح و آرامش جهانی است، گفت: اگر نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های جهانی از جمله سازمان ملل متحد به وظایف ذاتی و رسالت خطیر خود در قبال بشریت عمل می‌کردند امروز شاهد گسترش تنش‌ها و بحران‌آفرینی‌ها در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی و به مخاطره افتادن روح و جسم انسان‌ها توسط رژیم‌های سلطه و ابرسرمایه‌داری جهانی نبودیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد