دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

کسی جرأت رد صلاحیت "خاتمی" را ندارد!

598 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران:

مصطفی تاجزاده، عضو ارشد دو تشکل غیر قانونی "حزب مشارکت" و "سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی" در یادداشتی که از زندان اوین فرستاده بر لزوم نامزدشدن محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده تاکید کرده است.


به گزارش "رادیو فردا" آقای تاجزاده نوشته است:


«آقای خاتمی باید بداند که هرگز نمی تواند نسبت به سرنوشت میهن و آئین و آینده ایرانیان در این شرایط حساس بی‌تفاوت باشد و خدای ناکرده غفلت و کوتاهی کند.»

 

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در دولت محمد خاتمی، مدعی شده است:


«اقتدار گراها از ترس ملت جرأت رد صلاحیت ندارند چرا که دیده‌اند مردم نسبت به رأی خود به ویژه در این شرایط بحرانی کنونی، حساسیت زیادی خواهند داشت.محبوبیت و مقبولیت این رئیس جمهور سابق ایران افزایش پیدا کرده است و افزایش حملات اقتدارگرایان به اصلاح‌طلبان، به خاطر عصبانیت آنان از همین است.»

 

مصطفی تاجزاده از زندان اوین نوشته است:


«امروز همه نظرسنجی‌ها از وزارت اطلاعات و سپاه گرفته تا صدا و سیما و مجلس نشان می‌دهد که انتخاب اول مردم، خاتمی است.»

 

البته وی هیچگونه توضیحی در خصوص نحوه دست یابی به نظر سنجی های وزارت اطلاعات، سپاه و صدا وسیما آنهم از درو زندان نکرده است.

 

رادیو فردا در ادامه با اشاره به سخنان چند روز پیش وزیر اطلاعات در خصوص تلاش برخی از چهره های مسئله دار و رسانه های ضد انقلاب برای دعوت از محمد خاتمی نوشت: «پنجشنبه هفته پیش(۱۷اسفندماه) وزیر اطلاعات ایران در اشاره غیرمستقیم به محمد خاتمی و پیشنهادهای گروهی از اصلاح‌طلبان برای نامزدشدن او در انتخابات آینده، این پیشنهاد را "پررویی" خواند و آن را به کشورهای غربی مرتبط کرد.


حیدر مصلحی در یک سخنرانی بدون ذکر مستقیم نام محمد خاتمی، به پیشنهادهای مطرح‌شده برای نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری آینده اشاره کرد و گفت «همه ضد انقلاب در داخل و خارج ایران» در پی نامزدی او هستند.


آقای مصلحی این درخواست‌ها را پروپاگاندای رسانه‌های خارج از کشور خواند و گفت این درخواست‌ها برای کاندیداتوری "یکی از افراد وابسته به ارودگاه فتنه" در حالی مطرح شده است که "او بدهی‌های زیادی به ملت ایران دارد".»


وزیر اطلاعات همچنین درباره دعوت از محمد خاتمی برای نامزدی گفت:


این که اعلام شده "گروهی از نخبگان از این فرد دعوت به عمل آوردند... منظور از نخبگان داماد، اقوام نزدیک و هم‌پیالگان این فرد هستند. از طرف دیگر به فتنه‌گران زندانی خط داده‌اند که آنها هم مکاتبه کنند و بگویند شما حتما کاندیدا شوید و کاری به زندانی بودن ما نداشته باشید."

 

گفتنی است پیشتر علی شکوری راد، از چهره های شاخص اصلاح‌طلبان نیز ادعا کرده بود بر خلاف تمام فشارهایی که حکومت به اصلاح طلبان وارد می‌کند، در صورتی که محمد خاتمی وارد انتخابات شود و" مانعی برای او ایجاد نشود، پیروز انتخابات خواهد بود."


او گفته بود که نیمی از مشاوران محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران معتقد به حضور در انتخابات ریاست جمهوری هستند و نیمی دیگر مخالفند و می گویند که شرکت در انتخابات "نتیجه ای در بر نخواهد داشت. البته همه اذعان دارند که که اگر آقای خاتمی بیاید، رای بالایی دارد اما مسیر انتخابات را روشن نمی‌بینند."

 

خاطر نشان می شود در حالی امثال تاج زاده و شکوری راد در سناریوی از پیش تعیین شده ادعا می کند که اگر آقای خاتمی در انتخابات کاندیدا شود قطعا پیروز انتخابات خواهد بود که در انتخابات 88 نیز مشاوران آقای میرحسین موسوی با اطلاعات غلطی که از نظر سنجی های خود ساخته در اختیار وی قرار دادند وی را به این توهم رساندند که ایشان پیروز قطعی انتخابات خواهد بود.


به خاطر همین توهم بود که موسوی روز انتخابات قبل از پایان رای گیری و آغاز شمارش آرا با تشکیل یک کنفرانس مطبوعاتی در اقدامی غیر قانون خود را پیروز نهایی معرفی کرده و مدعی شد در صورتی که غیر از ایشان کسی دیگر پیروز انتخابات اعلام شود تقلب شده است.

منبع:598


مطلب مرتبط: فردی که دشمنان خارجی و ضد انقلاب دنبال کاندیداتوری‌اش هستند بدهی بدهی‌های زیادی به ملت ایران دارد


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد