دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

شوروشوق ظهوردرمیان شیعیان یمن وعراق/نگاهی گذرا به قیام یمانی

شوروشوق ظهوردرمیان شیعیان یمن وعراق/نگاهی گذرا به قیام یمانی وحساسیت دشمنان


در اتوبوسی که عازم مدینه بود نشسته بودیم و در انتظار حرکت به سمت مدینه النبی که چند نفر از  حجاج غیرایرانی نزد من آمدند ، با قامتهایی رشید و تنومند ، بعد از اینکه مطمئن شدند من یک طلبه ایرانی هستم ، کلی ما را تحویل گرفتند و بعد از مصافحه و روبوسی ، بحث را شروع کردند ، بسیار تشکر کردند از ساخت فیلم مستند و اینکه این فیلم برای آنها ارسال شده است، فیلم برایشان بسیار جذاب بود و سئوالهای زیادی پیرامون محتوای سی دی داشتند ، چون گفتند از مسلمانان یمن هستند از آنها پرسیدم نظرتان در مورد یمانی چیست ؟



مدتی قبل با یکی از دوستان طلبه ساکن قم صحبتی داشتم ، ایشان مطلب قابل تاملی بیان کردند که نشان می دهد به لطف خدا بحث نزدیکی ظهور و پیگیری تحولات کنونی خاورمیانه توسط منتظران امام عصر(عج) در جای جای سرزمین های اسلامی تا چه اندازه رو به فزونی می باشد ، ایشان می گفت یکی از اساتیدم(که علاقه چندانی به مباحث نزدیکی ظهور و بررسی نشانه های آن ندارد) را که امسال از  سفر حج برگشته بود ، دیدم ، ایشان بعد از سلام و صحبتهای اولیه گفت ، فلانی در سفر حج به یادت بودم ،  در اتوبوسی که عازم مدینه بود ، نشسته بودیم و در انتظار حرکت به سمت مدینه النبی که چند نفر از  حجاج غیر ایرانی نزد من آمدند ، با قامتهایی رشید و تنومند ، بعد از اینکه مطمئن شدند من یک ایرانی طلبه هستم ، کلی ما را تحویل گرفتند و بعد از مصافحه و روبوسی ، بحث را شروع کردند ، بسیار تشکر کردند از ساخت فیلم مستند و اینکه این فیلم برای آنها ارسال شده است، فیلم برایشان بسیار جذاب بود و سئوالهای زیادی پیرامون محتوای سی دی داشتند ، چون گفتند از مسلمانان یمن هستند از آنها پرسیدم نظرتان در مورد یمانی چیست ؟ گفتند ما اعتقاد داریم سیدحسین الحوثی شهید نشده ، بلکه زنده است و ما اعتقاد داریم که یمانی موعود ایشان هستند ، بعد گفتند که بسیاری از حوثی ها شیعه اثنی عشری شده اند و دیگر زیدی نیستند ، اما فعلا این مساله را مخفی می کنند ...



از سویی دیگر در طراحی پرچمی سفید رنگ برای مجاهدین گروه انصارالله یمن(برخی اعتقاد دارند بنا بر روایاتی رنگ پرچم یمانی سفید می باشد) نیز به خوبی می توان این اعتقاد محکم و مبارک را مشاهده کرد ، به عبارتی دیگر شیعیان یمن با توجه به وجود روایات متعدد مبنی بر آغاز زمینه سازی مهمی از سرزمین یمن برای ظهور ، عملاً در این راستا گامهای مهمی برداشته و با دقت و اشتیاق ، تحولات چند سال منطقه را که به اعتقاد آنها ارتباط مستقیمی با ظهور دارد ، دنبال می کنند.


برخی روایات رنگ پرچم یمانی را سفید می دانند:

امام صادق(علیه السلام) می فرماید:

... خروج یمانی از یمن با پرچمهای سفید...

مختصر اثبات الرجعة، ح 16، مندرج در مجلّۀ «تراثنا، سال 2، ش 4، ص 5- 454»

امام علی(علیه السلام) فرمود:

[سفیانی] لشکری را به مدینه می فرستد...

در آن هنگام، مهدی و سپیدنشان از مدینه به مکّه می گریزند...(2).

الفتن، ص 223، جزء 5، ح 877.


 

خبری از انتشار فیلم مستند "ظهور بسیار نزدیک است" در عراق


در جمعه گذشته پس از اتمام نمازجمعه ، با پسرم برای زیارت حضرت معصومه(س) می رفتیم که ناگاه کسی دست بر شانه ام گذاشت ، برگشتم ، پیرمردی بود بین 50 الی 60 سال ، با شمایلی عربی ، با لهجه ای عربی و با زبان فارسی شروع کرد به صحبت ، با تعجب پرسید ، شما همان مجری فیلم مستند ظهور نیستید ، من اشتباه نمی کنم ؟ من که از حافظه قوی پیرمرد بعد از دو سال خنده ام گرفته بود گفتم چرا ، شما اهل کجا هستید ؟ گفت من اهل عراقم ، تعجب کردم و پرسیدم این فیلم را کجا دیده اید ؟ گفت این فیلم یک سال پیش در عراق به صورت گسترده پخش شد ، گفتم الحمدلله ، امری دارید بفرمایید ، گفت که نظرتان در مورد این کسی که در بصره ادعا می کند چیست ؟ گفتم همان که ادعای یمانی دارد ، احمدبن حسن؟ گفت آری ، گفتم ما که نظرمان را در این زمینه در فیلم مستند گفتیم ، پیرمرد که منتظر چنین جوابی بود ، لبخندی زد  و گفت درست است ، گفتم این فرد مشکوک به احتمال قوی مرتبط با دستگاههای جاسوسی اسرائیل و انگلیس است ، پرسید نظرتان در مورد تحولات جاری و نزدیکی ظهور چیست ؟ گفتم خودتان دارید می بینید که ، دشمنان با خباثت و شیطنت توطئه فتنه انگیزی در عراق را هم آغاز کرده اند و تا حدود زیادی موفق شده اند ، با تاثر گفت بله ، گفتم الحمدلله که رهبران شیعی عراق به خوبی به عمق توطئه پی برده و مواضع خوبی گرفته اند و امیدواریم که با هوشیاری و بصیرت و مقاومت مردم عراق و سوریه ، فتنه سفیانی ، قبل از اشغال سوریه در نطفه خفه شود ...


بعد از خداحافظی ، این پیرمرد مشتاق ظهور رفت و من خوشحال از اینکه به لطف خدا بخشی از مردم عراق و منطقه با همت مشتاقان ظهور به خوبی به ارتباط  تحولات جاری و ظهور پی برده اند و با رصد دقیق تحولات و اتخاذ مواضع درست ، صبورانه منتظر وقایع عظیم و مبارک ظهور هستند.

این مقدمه کوتاه و طرح بحث یمانی در میان شیعیان عراق و یمن ، بهانه ای شد تا نگاهی مختصر و گذرا به مباحث خروج یمانی ، سیدخراسانی و سفیانی داشته باشیم ، و کلیاتی را در این زمینه مرور کنیم.


در روایات شریف، خروج یمانی بعنوان یکی از نشانه های حتیمه ظهور است ، نشانه ای که در فاصله بسیار نزدیک به ظهور رخ خواهد داد و قیامی همه جانبه را رقم خواهد زد ، خروج یمانی ، خراسانی و سفیانی بنابر روایات در یک روز رخ خواهد داد ، این همزمانی با توجه به متضاد بودن ذات قیام ها نشان از این مسئله دارد که این حرکتهای نظامی در تقابل با یکدیگر واقع می گردد ، حداقل یک تقابل در میان سه جریان.


دو مکان برای رویارویی سه پرچم یمانی ، خراسانی و سفیانی در عراق و شام ذکر شده است ، بعد از جولان چندماهه سفیانی و لشگریان خونریزش در شام و عراق ، اولین شکست سفیانی در عراق با شجاعت سپاهیان ایرانی سیدخراسانی رقم میخورد و در رویارویی شام بساط سفیانی برای همیشه برچیده می گردد(البته این پیش بینی روایات در مورد سفیانی و کیفیت خروج وی به معنای وقوع قطعی آن و با همان توصیفات نیست ، بلکه هشداری است که مسلمانان عصر ظهور را به این خطر بزرگ تذکر می دهد ، باشد که به عمل بهنگام و بصیرت این عذاب آخرالزمانی تا مقدار زیادی مرتفع گردد).


روایات شریف اطلاعات زیادی پیرامون ویژگیهای یمانی و قیام وی برملا نکرده اند ، که این احتیاط به احتمال قوی برای صیانت از جان یمانی و نشان از شرایط سخت وی در آستانه ظهور دارد ، صدور حکم فتواگونه حرمت خرید و فروش سلاح توسط یمانی و تبعیت مردم از وی ، نشان از جایگاه او در بین مردم بعنوان یک مقام مذهبی دارد ،  در روایات پرچم یمانی هدایتگرتر از همه پرچم ها ، و حتی از پرچم سیدخراسانی ذکر گردیده است که محققان دلایل احتمالی متعددی برای آن ذکر می کنند من جمله اینکه حرکت ایرانیان با رهبری سیدخراسانی سالها حکومت تشکیل می دهند و درگیر تعهدات دست و پاگیر بین المللی هستند در حالی که حرکت یمانی یک حرکت جهادی و انقلابی بوده و می تواند فارغ از عرف بین الملل به اقتضائات حرکت جهادی عمل کند ، از سویی دیگر برخلاف سیدخراسانی که رهبر ایرانیان فارس زبان است ، یمانی(چه مصداقش در شام باشد و چه در یمن) به احتمال زیاد فردی عرب زبان است و تاثیرگذاری بیشتر و بهتری بر روی بسیاری از مسلمانان عرب که تعصب نادرستی بر عربیت خود دارند ، خواهد داشت ، ممکن است اهدی بودن پرچم یمانی دلایل دیگری داشته باشد که با نزدیک تر شدن به ظهور آن دلایل به مرور آشکار کرد ، اما هرچه باشد از خالصتر بودن پرچم یمانی نمی توان بالاتر بودن شخصیت وی را استنتاج کرد و شرایط خروج ، موقعیت حرکت جهادی و ... را باید در نظر گرفت.


با توجه به اینکه یمن اصلی ترین مکان مذکور در روایات بعنوان محل خروج یمانی می باشد ، دوست و دشمن توجه وی‍ژه ای به آن دارند ، همچنان که منقول است آیت بزرگ عرفان و بزرگ مبشر نزدیکی ظهور ، آیت الله بهجت(ره) در پاسخ به کسی که در مورد نزدیکی ظهور از وی سئوال می کند ، می فرمایند : مراقب اوضاع یمن باشید.


و همچنانکه از خاطره اول مقاله نیز  مشهود است شیعیان یمن توجه ویژه ای به نزدیکی ظهور  و بحث یمانی (فارغ از درست یا نادرست بودن مصداق مورد نظر آنها برای یمانی) دارند و شاید این راز بزرگ سرسختی و مقاومت کم نظیر آنها در طی سالیان اخیر  در برابر اتحاد شوم مزدوران صالح ، وهابیت ، صهیونیسم و  آمریکای مستکبر  و پیروزیهای شگفت انگیز آنها در طی درگیریهای چندسال گذشته دارد ، همچنانکه هوشمندی آنها در طی تحولات بزرگ سیاسی اخیر یمن و وارد نشدن در روند فرسایش اخیر جریانهای سیاسی انقلابی یمن و حفظ و توسعه پتانسیل اولیه ، حکایت از تیزبنی و قدرت بالای مانور آنها و نقش بزرگ آنها در تحولات آتی یمن و شبه جزیره عربستان دارد.


از سویی دیگر دشمنان با حساسیت و هراس بسیاری امر بسیار مهم ظهور را پیگیری می کنند ، زیرا این مساله با هستی و موجودیت آنها گره خورده است ، نگاهی گذرا به تاریخ ننگین حکام ظالم نشان می دهد که دشمنان از دیرباز اهمیت فوق العاده ای به این مسائل و بررسی پیش گوییهای مذهبی و حتی بررسی خوابهای مهم که با اساس حکومت آنها درگیر است ، داشته اند ، لذا طبیعی است که اینک نیز دشمنان اهمیت فوق العاده ای به این مباحث قائل باشند و بسیار بیشتر از ما بر روی آن تحقیق و بررسی کرده و به دقت تحولات جاری را رصد نموده و خود را برای هرگونه پیشآمدی آماده سازند ، باید به دشمنان حق داد که حساسیت خاصی بر تحولات شبه جزیره عربستان و یمن داشته باشند و به دقت تحولات را رصد کنند ، نگاهی به برخی از اخبار مربوطه به خوبی صحت  این مسئله را نشان می دهد:


تمرکز دشمنان بر تحولات یمن

موساد و عربستان در به در بدنبال امام زمان (عج)


درحالی که دستگاه اطلاعاتی عربستان با دستگیری برخی شیعیان بدنبال پیدا کردن محل زندگی امام زمان (ع)در اطراف مکه و مدینه است ، موساد به این نتیجه رسیده است که سید حسن نصرالله همان سید یمانی است و سید علی خامنه ای همان سید خراسانی است.

عملیاتهای اخیر آمریکا وعربستان در سرکوب شیعیان یمن همکاریهای نزدیک سرویسهای اطلاعاتی آل سعود ، موساد و سیا را افشا کرد .


به گزارش البرز سازمان اطلاعات وجاسوسی رژیم صهیونیستی مشهور به موساد تحقیقات گسترده ای را درخصوص حکومت امام زمان (عج) و علایم ظهور آخرین منجی به انجام رسانده است .


براساس تحقیقات سازمان جاسوسی اسرائیل فردی که دراعتقادات کلیه ادیان آسمانی و ملل جهان از او بعنوان آخرین منجی یاد میشود قطعا همان امام زمان شیعیان است .

همین نتیجه منجر میگردد تا این سازمان جاسوسی به تحقیقات خود با موضوع علایم و چگونگی ظهور امام مهدی (عج) گسترش دهد.

سه نشانه سید خراسانی،سید یمانی و سفیانی از نکات مورد توجه موساد بعنوان علایم حتمی ظهور آخرین منجی در تحقیقات انجام گرفته بشمار میرود.


موساد و سیا بدنبال مصادیق سیدیمانی و سیدخراسانی


نتایج این تحقیقات اخیرا در دست مقامات آمریکایی ،یمنی و عربستانی نیز قرار گرفته تا با اقدام به موقع مانع قیام سید یمانی در عربستان یا یمن گردد.

ازهمین رو عربستان باهدف جلوگیری از ظهور امام زمان و قیام سید یمانی پیش ازاین ظهور دست به عملیات جدیدی در میان شیعیان مناطق مختلف زده تا به شناسایی پیش از موعد این قیام دست یابد.


ازسوی دیگر این سه کشور باگمان اینکه احتمالا سید یمانی درمیان شیعیان انقلابی یمن است دست به کشتار های اخیر در این کشور زده اند .


عربستان اخیرا دست به بازداشت برخی شیعیان زده و آنها را در بازجویی ها برای رسیدن به سرنخی از محل مخفی گاه امام زمان (ع) تحت فشار قرار میدهد.


ازسوی دیگر مطرح شدن این نکته که اصالت سید حسن نصرالله به یمن بازمیگردد و خانواده پدری رهبر شیعیان لبنان در دوران طفولیت وی را به لبنان منتقل کرده اند دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را بااین گزینه روبرو ساخته که به احتمال قوی سید یمانی مورد اشاره در احادیث محکم شیعی و اهل سنت همان سید حسن نصرالله است .


برهمین اساس وبدلیل طی دوران کودکی آیت الله سید علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی درمشهد ایشان نیز ازمهمترین گزینه های پیش روی موساد بعنوان سید خراسانی مطرح میشود.

براساس همین تحقیقات موساد به این نتیجه رسیده است که سید حسن نصرالله همان سید یمانی است و سید علی خامنه ای همان سید خراسانی است که قبل از ظهور امام زمان ( عج ) با سپاه خود قیام می کنند.


اطلاعات مذکور اخیرا توسط یکی از کارکنان موساد که در تحقیقات انجام شده مشارکت داشته افشا شده است .

...................


- امروز دومین سالروز انتشار فیلم مستند ظهور بسیار نزدیک است ، می باشد  و این مقاله گوشه ای از تاثیرات فراکشوری این پدیده فرهنگی که به حق می توان آن را از اتفاقات آخرالزمانی آستانه ظهور دانست که علی رغم داشتن ضعف ها و انتقادهای متعدد و به اذعان بسیاری از مخالفان توانست بحث مبارک نزدیکی ظهور را تا اعماق لایه های اجتماعی و به میان مردم عادی بکشاند ، ضمن گرامیداشت این روز مبارک که همزمان با سالروز مبارک و فرخنده آغاز امامت قطب عالم امکان ، حضرت صاحب الامر(عج) شده است ، از تمام کسانی که با زحمات بی دریغ خود این رویداد فرامنطقه ای را رقم زدند ، تشکر و قدردانی می کنیم ، ان شاالله اجر همه آنها سعادت یا شهادت در رکاب مولای مهربانمان مهدی فاطمه(عج) باشد.

- ذکر مطب فوق پیرامون شیعیان یمن و اعتقاد آنها در مورد مصداق یمانی صرفاً برای اطلاع دوستان بوده و به معنای تایید آن نیست.

منبع:رایحه ظهور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد