دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

5 محور اشغال غزه از نظر یک ژنرال بازنشسته فلسطینی

1- قرار داشتن در لبه پرتگاه
2- حفظ آبرو
3- تقسیم نوار غزه
4- اشغال محور فیلادلفیا

5- اشغال کامل نوار غزه


تحلیلگر نظامی: اشغال کامل نوار غزه خطرناک ترین سناریوی اسرائیل است


به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی ˈفلسطین الیومˈ، یک تحلیلگر نظامی فلسطینی معتقد است که رژیم صهیونیستی با حمله به نوار غزه، پنج سناریو را در مدنظر دارد که اشغال کامل این منطقه خطرناک ترین آنهاست.




به گزارش فلسطین الیوم، ˈواصف عریقاتˈ ژنرال بازنشسته فلسطینی گفت، رهبران تندروی راستگرای اسراییل به منظور جلب آرای انتخاباتی تجاوز به غزه را آغاز کردند ولی در دنبال کردن اهداف سیاسی خود با شکست مواجه شدند و به همین دلیل احتمال انجام عملیات زمینی جدی است.


عریقات افزود، آنان در انجام عملیات زمینی، پنج سناریوی قرار داشتن در لبه پرتگاه، حفظ آبرو، تقسیم نوار غزه، واشغال محور فیلادلفیا و خطرناک تر از همه، اشغال کامل نوار غزه را دنبال می کنند.

وی تاکید کرد، ارتش اسراییل در معرض فشار های سیاسی و صرف هزینه های مالی بسیار زیاد قرار دارد به طوری که هزینه یک موشک گنبد آهنین، 5 هزار دلار آمریکا و هزینه روزانه پروازهای هواپیماهای اسراییلی بالغ بر 100هزار دلار است.

عریقات خاطر نشان کرد، عملیات نظامی اسراییل، گسترده و دارای اهداف متعدد، از جمله تضعیف نیروهای نظامی و سیاسی فلسطین و جلوگیری از حضور رهبران فلسطینی در سازمان ملل در 29ماه جاری میلادی، است.

وی افزود، موشک هایی که هواپیماهای اسراییلی شلیک می کنند از نوع GPU و از همان نوعی است که در هدف قرار دادن ˈیاسر عرفاتˈ در سال 1982 در لبنان از آن استفاده شد اما این موشک ها کارآمدتر و پیشرفته تر از قبل هستند.

براساس این گزارش، ˈبنیامن نتانیاهوˈ نخست وزیر و ˈایهود باراکˈ وزیر جنگ اسرائیل در کنفرانس مطبوعاتی در ابتدای تجاوز به نوار غزه، اعلام کرده بودند که این عملیات تا رسیدن به هفت هدف که اولین آن ترور الجعبری بود، ادامه دارد.


منبع:ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد