دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله
دیگه چه خبر؟ che khabar

دیگه چه خبر؟ che khabar

خبر ، تحلیل و مقاله

فرمانده حماس با ماشین اهدایی امیر قطر کشته شده است

فرمانده حماس با ماشین اهدایی امیر قطر کشته شده است/ اطلاعات جاسوسی قطر؛ مشوق حمله اسرائیل به غزه

نزدیک شدن برخی جریانات فلسطینی خصوصا جنبش حماس به کشور قطر پس از تحولات اخیر در منطقه آنچنان که برخی از اعضای این جریانات تصور می کرده اند خوش یمن نبوده است چنانکه در جریان سفر اخیر امیر قطر به غزه که با بازتاب گسترده رسانه ای نیز همراه بود خودروهایی از سوی وی به حماس هدیه شده است که یکی از همان خودروها به عامل شهادت فرمانده مرکزی گردان‎های قسام تبدیل شده است.


به گزارش رجانیوز، مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های یافا در قاهره، شهید "احمد الجعبری" فرمانده عملیاتی گردان های قسام را شهید خودروهای اهدایی قطر دانست.

دکتر "رفعت السید احمد"، امروز در مقاله ای تحت عنوان "چه کسی الجعبری را کشت و غزه را به آتش کشید؟" نوشت: عملیات ترور احمد الجعبری فرمانده عملیاتی گردان های قسام وابسته به جنبش حماس، عملیاتی چند مرحله ای بود که بر اساس اعلام منابع آگاه از داخل مقاومت، مهم ترین مرحله آن، اهدای خودروهای بسیار پیشرفته به الجعبری و شماری از رهبران مقاومت توسط کشوری از حاشیه خلیج فارس - قطر - بود که اخیرا توجه به غزه و حمایت اقتصادی از آن را در کانون توجه خود قرار داده بود.
 
به گفتۀ این پژوهشگر سرشناس جهان عرب، امیر قطر در سفری که به غزه داشت، خودروهایی به جنبش حماس و برخی دیگر از نیروهای مقاومت اهدا کرد که تولید آن ها با اطلاع سازمان های اطلاعاتی اسرائیل صورت گرفت و در آن ها فن آوری های دقیق و پیشرفته و مخفی برای ردیابی این خودروها توسط جنگنده های اسرائیلی و هواپیماهای بدون خلبان کار گذاشته شده بود.
 
در ادامه این مقاله آمده است: الجعبری که به سبب نقش دلیرانه که در اسیر کردن گلعاد شالیت داشت و شهره خاص و عام بود، به محض استفاده از خودروی اهدایی امیر قطر، مستقیما هدف قرار گرفت و ترور شد.
 
رفعت السید احمد در ادامه این مقاله فاش کرد که اسرائیل و هم پیمانان غربی و عربی اش، مقاومت را بزرگ ترین مانع در برابر اجرایی شدن نقشه خاورمیانه جدید را مقاومت یافتند به همین سبب برای اجرای این نقشه که در قالب نوین " پیمان اخوانی - وهابی - آمریکایی " ارائه شده است، به فکر نابودی مقاومت افتادند، زیرا برچیده شدن این مانع، راه را برای سواری گرفتن از حماس که اکنون سوار قطار سازش شده است، هموار خواهد کرد.
 
رفعت السید احمد در پایان نوشت: یکی از دلایل حمله اسرائیل به غزه و هدف قرار دادن سکوهای موشکی آن چه سکوی موشکی می پنداشت این بود که قطر، از طریق یکی از عوامل خود که ترویج دهنده راه حل سیاسی و توسعه اقتصادی است و عنوان رهبری یکی از جنبش های فلسطینی را در خارج از کشور یدک می کشد، متوجه شده بود که مقاومت فلسطینی قصد دارد انبارهای سلاح و موشک های خود را جابجا کند و این کار به منظور زمینه سازی مقابله در راستای درگیری احتمالی میان حزب الله و سوریه با اسرائیل یا حتی ایران صورت می گیرد. قطر این اطلاعات را به اسرائیل داد و اسرائیل بر اساس این تصور، اماکنی را که گمان می کرد سکوهای موشکی مقاومت باشند، کوبید غافل از این که مقاومت هوشیارتر از این حرف هاست و اسرائیل، قطر، عربستان و آمریکا را در تله انداخته است.
خیانت قطر به جریانات مقاومت تنها چند ماه پس از نزدیکی این جریانات با این شیخ نشین جاه طلب در حالی صورت گرفته است که معاون جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با المنار درباره نقش ایران در حمایت از جنبش های مقاومت گفته بود: « وی در پایان در پاسخ به اتهامات رسانه‌ای و سیاسی که حملات مقاومت را اجرای سناریوی ایرانی می‌خواند – اشاره به رسانه‌های عربی – گفت: آیا ایران به اسرائیل گفت که احمد الجعبری را بکشید؟ چه کسی باعث بالاگرفتن تنش‌ها و شروع جنگ شد.... اسلحه‌ای که مقاومت با آن در حال جنگ است، حتی سلاحی که حماس در اختیار دارد از فشنگ تا موشک ساخت ایران است، حتی کارگاه محلی ساخت آنها نیز ایرانی است.»

منبع:رجانیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد